Ešte doplním..bežná cena bonov bola 5,50.Rekord bol,keď mi v tuzexe v Brne jedna pani ponúkala bony po SEDM...ale to bolo skôr,ešte v auguste 1971.Z vďakou som odmietol.
Ešte doplním..bežná cena bonov bola 5,50.Rekord bol,keď mi v tuzexe v Brne jedna pani ponúkala bony po SEDM...ale to bolo skôr,ešte v auguste 1971.Z vďakou som odmietol.
Lojzo,to asi ťažko.Som s nimi spolupracoval,poznal som sa aj z riaditeľom.Pili sme viniak a vozil ma na volve 242 a244.Ale bony moc nemali.Dalo sa od nich kúpiť pár denárov,na pálenku.Robotníci zarábali niečo cez dva usd na hodinu,riaditeľ mal cca štvornásobok.Keď som chcel v tom čase kúpiť michelinky na Fiat 127,musela mi žena kúpiť bony na Kysuciach,po 4,50 .
Pipko,to čo bola za Tatra ktorá odvezie 20 plnometrov dreva?
Pokiaľ to drevo bolo napílené na metrovicu musela by byť tá fúra na korbe auta poriadne vysoká.
1plm=1,8 až 2 prmr,teda tá fúra by mala 36 až 40 priestorových metrov rovnaných.Záleží aké rovné je drevo a ako dobre je uložené.
Pri dĺžke korby 4,2m,po odčítaní klaníc je čistá dĺžka 4m.
36/2/4=4,5 m výška nákladu
40/2/4=5,0 m výška nákladu
Neviem presne ako vysoko je korba od zeme,možno 1,5m
Teda tá Tatra naložená Tvojim drevom by bola s nákladom vysoká cca 6 až 6 a pol metra!
V pesničke je-gurol jo se gurol
jontek,podľa nár.slovníka-obyvateľ Rabče,Oravskej Polhory,Mútneho
Nechce sa mi to hľadať na katastri koľko hektárov vlastníš,ale jeden Jontek skupuje lesy na Kysuciach
Palivé drevo na m3 už nikto nepredáva,buď metrovica alebo sypané polená.Čím viac vzduchu predáme,tým lepší kšeft.Stačí pozrieť na bazoš..už predávajú aj 4m dlhé kmene na priestorové metre.Za chvíľu budú predávať aj sypanú metrovicu.Kúrenie drevom dnes už je v cene plynu,o briketách ani nehovorím.Nechápem solventných ľudí,zavedený plyn,dvojgaráže s novými SUVečkami a dvor zaprataný drevom..
P.S...jeden Jontek tu propaguje kúrenie drevom.Existuje aj majiteľ kysuckých lesov s rovnakým menom..žeby to bola náhoda?
..ešte k tým bývalým mestským záhradkám..tie už dávno sprivatizovali úspešní developeri a stranícki nominanti
Tí,ktorí ich používali ich v drvivej väčšine nemali na LV..
...zase si zabudol na tie znehodnotené úspory
Veľká časť dnešných dôchodcov si stavala domy svojpomocne,nadrela sa pritom jak hovado a čaká ich domov dôchodcov
Nič nezdedili,jedine staré barabizny,postavené medzi vojnami,príp.malé domčeky postavené za Slovenského štátu
A nie každý dnešný dôchodca bol jedináčik a mal bohatých rodičov,fabrikantov,veľkostatkárov..
Drvivá väčšina dnešných dôchodcov,podľa dotazníkov vyplňovaných na ZDŠ,mala otca robotníka a matku domácu, ktorá sa starala o kŕdeľ detí.Plus práca na JRD..
Tí rodičia terajších dôchodcov,ktorí ak mali nejaké úspory aby si mohli kúpiť nejakú roľu,prišli o ne pri menovej reforme v r.1953
Notes,máš pravdu,to zvýšenie dôchodkov v r.2023 je rekordné..ale nie každý dôchodca vlastní býva v bývalom štátnom alebo družstevnom byte
..o znehodnotení celoživotných úspor dôchodcov si zabudol napísať,to zvýšenie znehodnotenými eurami im to znehodnotenie nevykompenzuje
..nie každý dôchodca má investičné možmosti a schopnosti dnešných vizionárov
Vodič auta bol oslnený až od prechodu cez Oblúkovú po hranicu križovatky.To bolo už 2-3metre od kolízie.Cyklistka z Nákladní ho videla,pozerala sa naňho,zaváhala,ale dúfala,že auto bude brzdiť.Dobré by bolo to predné brzdové svetlo.On ju mal možnosť vidieť dávno predtým.Ale on sa uż videl na Kasárenskej.
Ukáže rekonštrukcia,ak bude.
Na Graz som nešiel skoro 8rokov,už si tú značku nepamätám,ak tam vtedy už bola.
Oslnenie je účelové klamstvo vodiča,myslel si,že je král a cyklistka sa mu uhne alebo mu dá prednosť.
Niektorí vodiči cyklistov ani nepovažujú za rovnoprávnych účastníkov cestnej premávky.
Samozrejme ho to neospravedlňuje,pokutu nedostane,pokiaľ si ešte v ten deň kúpi DZ.napr.10dňovú..ale budú aj jednodňové,EÚ už rozhodla
Zrejme z Nitry išiel po ceste I.triedy aby ušetril za DZ..
Škoda,že tá pani na videu zakrýva evč NR-korzičky.Dalo by sa overiť,či tá korzička mala DZ.
Omylom vyšiel na diaľnicu,zľakol sa vysokej pokuty.Pomohlo by jednoznačnejšie značenie vjazdov na diaľnicu.Neviem,kto tie tabule navrhuje.Namiesto aby napísal napr.Žilina-mesto alebo Žilina-obchvat,napíše Žilina-juh,Žilina-východ.Nie každý má v hlave mapu,nie každý má v aute navigáciu.
Tie rebríčky majú nulovú výpovednú hodnotu.Je všeobecne známe,že väčšina nových vozidiel je registrovaných na firmy,cca 60%.Tých drahších až 80%.A to nemá nič spoločné obľúbenosťou vozidiel u Čechov alebo Slovákov.
Najobľúbenejšie vozidlá v Česku alebo Slovensku sú vozidlá z druhej,tretej ruky dovezené z EÚ+Švajč.Väčšina čerstvo dovezených, niektoré po určitej dobe prevádzky na Slovensku,Česku..
Na Slovensku je možné všetko.Už má hodinu ordinovať v súkromnej ambulancii,plná čakáreň,sestrička ohlási,pán doktor ešte operuje/rozumej v štát.nemocnici/,volal,že za chvíľu príde..
Si to vystihol-ideálna doba na vydieranie..súčasná vláda je nepopulárna,vojna na Ukrajine,prečo to nevyužiť.
Ležal som a bol operovaný pred pol rokom v univerzitnej nemocnici.Žiadny špecialista na tam neposlal.Musel som si to sám vybaviť.
Ďalší poznatok,drvivá väčšina lekárov na oddelení pracuje okrem nemocnice aj v súkromných ambulanciách.Takí sú ukonaní,ešte aj nadčasy stíhajú.Na Slovensku má deň,na rozdiel od zbytku sveta min.32 hodín
Tá pani by mala uvádzať skutočnú reálnu koncovú cenu za ktorú ten plyn nakupovali,t.j.vč.distribúcie,prepravy,obchodný ch marží a DPH.Plus fixnú mesačnú sadzbu.
Tých 16€ bolo asi na odbočke z tranzitného plynovodu.To vyznieva,že 7násobne nám zdraželi plyn,doplaťte nám to..
Aj Bohunice vyrábajú elektriku po dva centy za kWh,ale domácnosti platia za kWh 10 až 20centov.
priemerne...to mi tak opravuje pravopis
Odporúčame