My sme mali Jenské sklo doma aj pred 60-timi rokmi.No nič..škoda,že v 17:58 si tvrdila niečo iné.Ale ja Ti to nezazlievam.Aj moja vnučka keď bola malá volala moje okuliare "ukaoe"..
My sme mali Jenské sklo doma aj pred 60-timi rokmi.No nič..škoda,že v 17:58 si tvrdila niečo iné.Ale ja Ti to nezazlievam.Aj moja vnučka keď bola malá volala moje okuliare "ukaoe"..
..no,to počujem prvýkrát,a to som väčšinu života prežil v tom minulom režime
Čo je to to "Jánske sklo"?
Lebo doteraz som poznal len Jenské,pomenované podľa sklárskeho mesta v bývalom NDR-JENA.Tam celý život podnikal slávny vedec Carl Zeiss,preto aj u nás sa okuliarom v min.storočí hovorilo -cajsky.
To je ešte ten lepší prípad.Hlavný úkol-sen farmára je predať pôdu /aj najvyššej bonity/ ako stavebné pozemky.Pri dnešných cenách stav. pozemkov má z nej oveľa väčší profit ako z dotácií.Keď vidím,ako sa rozrastajú bungalovy na najúrodnejších lánoch a ďalšie stovky hektárov nív,ktoré čakajú na zastavanie priemyselnými parkami a skladmi,logistikou,je mi z toho smutno.Štátu to vôbec nevadí,dokonca to podporuje a samosprávy obcí a miest tiež.
Z videa ani článku sme sa nedozvedeli nič o tom,ako tá skúška,resp. 3 skúšky dopadli..ale nadpis článku hodný prvotriedneho bulváru.
Akurát s tým rozdielom,že ten občan nerozhoduje o tom,aké odvody platí.Tie za zamestnanca odvádza zamestnávateľ a zamestnanec na to má minimálny vplyv.
Čiže občan-zamestnanec si nič sám nenastavuje.
A ja som si myslel,že sa pančuje na Slovensku iba tekvicový olej.Ten kupujem v Rakúsku a bryndzu od kamaráta baču.Podnikatelia robia len to,čo im umožňuje slovenská legislatíva a jej vykonávacie predpisy.A tie sú u nás pre tých,čo podvádzajú,benevolentné.Najdôležitejšie je,aby obyvatelia osád nekradli medveďom čučoriedky a nezbierali suché konáre po lese.Na poliach kradnúť už moc nie je čo,pestuje sa väčšinou len tráva,ktorá sa raz alebo dvakrát za rok kvôli dotáciam pokosí a čaká sa,kedy sa to pole bude dať predať ako stavebný pozemok.
napr. ja som mal vo VUB v tých rokoch viazaný vklad na 3 mesiace s úrokom 31% p.a. Daň z úroku bola 15%,čiže čistý úrok bol 26,35%.Čo som dostal na úrokoch od VUB za 3 mesiace,v robote by som za ten štvrťrok určite nezarobil..
Z minimálnym stupňom stráženia,s pravidelnou bezplatnou stravou,bezplatnou zdravotnou starostlivosťou,dá si zadarmo porobiť zuby,posilňovňa zabezpečená,nárok na vychádzky a návštevy.Po dvoch rokoch/rok už má za sebou/žiadosť o podmienečné prepustenie.
... tolko paliva ako dva B 787.
Ale má DVOJNÁSOBNÚ kapacitu.
Stačí,aby nelietalo poloprázdne..
Po nás potopa.V okresoch ZA,KNM,BY,CA,NO katastrofa.Takto som si demokraciu nepredstavoval.Už včera bolo neskoro.
Je to krutý trest pre vodiča fiatky a nevinnú spolujazdkyňu.Fiatka za to nemôže.To,že tam bola už podobná nehoda,nie je vina vozovky,ale vodiča.Sú oveľa horšie úseky aj oveľa horšie autá.Niektorí vodiči si priamo koledujú o dopravnú nehodu.Už boli vinníkom DN a nepoučili sa.U niektorých je nehoda už naprogramovaná a je to otázka času.Najhoršie je,keď na DN doplatia nevinní..
Nášmu starostovi tiež poslanci schvaľujú preplácanie dovolenky aj keď som naňho na OÚ zatiaľ nenatrafil.A plat mu tiež schvaľujú na hornej hranici.A bol už tretíkrát právoplatne zvolený.
Teraz som sa dočítal v Bratislavských novinách,že Aladár MÁ koncesiu na ŠTYRI vozidlá a na každom je nalepený cenník,kde sa dosť veľkým písmom a číslicami uvádza,že u neho stojí len pristavenie 8 eur cez deň,v noci 16eur.Jazdné,7eur za 1km.Stojné tuším 40 až 70 eur za hodinu.Takže Aladár žiadny slovenský kapitalistický zákon neporušil.A nemôžeš ho ani označovať za podvodníka.Za to by ťa mohol aj zažalovať.Chyba je hlavne v našich liberálnych zákonoch.On ich len využíva,resp.zneužíva..
a pritom by stačilo určiť max.ceny taxislužby..ale to by mi tu už niektorí nadávali,že tu zavádzam socializmus.
ekonom,a kde vidíš,že tu niekto Aladára obhajuje?To,že nemá platné oprávnenie majú snáď riešiť kompetentné orgány za to platené z našich daní nie ja.A takých Aladárov je v Bratislave viac.Ja,keby som mal cestu tým smerom ako oni,tak by som od nich za zvezenie nič nezobral.Aj keby tam bol nejaký kilometer navyše..Aladár zneužil tieseň tých dvoch-to,že pršalo,iný taxík nebol nablízku,a to,že sa dopredu neopýtali na cenu.Psia povinnosť..nikdy mi taxikár neoznámil cenu jazdy sám od seba,vždy mi ju povedal iba keď som sa na ňu priamo opýtal.
kekesko,aj v New Yorku majú socializmus?Tam nepotrebujú do taxíkov žiadnych živnostníkov.A taxík nie je žiadny luxus ale služba obyvateľstvu.To potom mali za komunizmu v chudobnom Poľsku luxus keď taxíky jazdili v každom mestečku za cenu našich autobusov?A cenníky sú o ničom.Aj banky majú verejné cenníky aj tak majú zo svojich klientov nehorázne zisky.Cenník sa dá tak skombinovať,že zákazník z neho nebude vedieť nič.Napr.zákl.sadzba,pristavenie v noci,4sadzby jazdného atď.
Aj kapitalistický štát potrebuje regulačné mechanizmy,aby zabránil zdieraniu obyvateľstva.Inak využije anarchiu mafia,príp.iná záujmová skupina.
Aj v Švajčiarsku je socializmus,keď napr.na potraviny sú štátom určené max.marže?
To je demokracia,voľná tvorba cien.Aladár proste vozí drahšie.Šak aj zubári majú rôzne ceny.A kasírujú pacienta ako ich napadne. Pritom by stačilo,aby štát,alebo mesto stanovil taxikárom pevné ceny za km.Ako je to napr.v Spojených Arab.Emirátoch.Alebo v New Yorku.Alebo v bratislavskej MHD.Aj zubárom pevné ceny za každý úkon.Keď im poisťovne môžu platiť pevné ceny,prečo pacient musí platiť podľa ľubovôle zubára?
Ale to by sme už neboli porááádny kapitalisci
vypadlo mi ..ten spotrebný tovar si vozili z Ukrajiny
Na porovnávanie životnej úrovne cez štanglu trvanlivej salámy neznámej značky a kvality treba ekonomické vzdelanie dnešnej úrovne.Tiež prepočet Kčs na eurá..Tak isto brať do porovnávania ceny z r.1993.Vtedy už boli ceny potravín a spotrebného tovaru viac-menej vygenerované.Cenové šoky v obchodoch boli v r.1991,keď Klaus povolil privatizérom obchodov voľnú tvorbu cien tovaru/liberalizace/.Pamätám si,že malá konzerva bravčového vo vlastnej šťave zmenila cenu z 5,60 Kčs na 17 Kčs.A úzka chladnička za cca 5000,bola vo výklade na Dolnej ul. v B.Bystrici za 23000.Klaus to zdôvodňoval zrušením dotácií/žádné dotace/.Východniari si vozili identický spotrebný tovar,rovnakej značky za tretinové až polovičné ceny.Desaťtisíce Čechov a Slovákov začalo húfne navštevovať trhoviská v Poľsku.
Všetko bolo ináč.Ani škodovky z pred 26-tich rokov nemôžeme porovnávať z dnešnými.Ani telefóny.Ani počítače.Ani ošetrenie chrupu.Ani ceny stav. pozemkov.Na porovnanie by tu musela byť aspoň 300 stranová analýza.
mpoklu,ambulanciu nezariaďuje..tú má zariadenú možno 15 rokov.A zamestnancov..raz tam má asistentku,inokedy nie.Lízing na stroje..možno že aj má,ale na to trojročné auto-stroj prémiovej značky,na ktorom sa vozí aj do ambulancie.Niekde som čítal,že na Slovensku bolo za r.2017z predaných nových áut 60% na firmy.A firmy sú aj jednoosobové.Aj dvojosobové.
Ale ak si tiež zubár,tak sa Tvojmu príspevku ani nedivím.
Odporúčame