Pomýlená filozofia výskumu
Citujem:.
"::::výsledky iba málo prispievajú k zefektívňovaniu reálnej edukačnej praxe v našom školstve, a to od základného až po vysoké".
"Je úplne nepochopiteľné, prečo ministerstvo nepristúpi koncepčnejšie k riešeniu tých oblastí, ktoré sa naozaj musia riešiť z celospoločenského hľadiska."
Autor má zrejme problémy s pochopením, že výskum neslúži prioritne pre pedagogickú prax a že na súčasnom stave majú "zásluhu" aj vedeckí a pedagogickí pracovníci.
Existujú stratégie pre jednotlivé oblasti výskumu, na základe ktorých by sa prideľovali finančné prostriedky? Perspektívne smery na ktoré treba sústrediť financie majú určiť ministerskí úradníci alebo samotní vedci?
V skutočnosti súčasný stav väčšine vyhovuje. Máme 32 vysokých škôl (aj vďaka akreditačnej komisii zloženej z pánov profesorov) zväčša pochybnej úrovne lebo na Slovensku každý každého pozná a vzájomne si udeľujú profesúry. Každému ide hlavne o to, aby do súčasnej bezodnej diery dával štát viac peňazí! Dúfam, že to neurobí.