Porovnával som Pellegriniho a komentátora. Ten prvý "o sebe nevie, že nevie" (podľa Javurka), ten druhý o sebe vie, že vie (podľa Javurka). Veľký rozdiel!
Problémy školstva sú dlhodobé - nekoncepčnosť, nekritické preberanie cudzích vzorov, finančná poddimenzovanosť. Je to špecifikum školstva, alebo sa týka všetkých oblastí nášho života? Pretože každý chodil do školy, tak si myslí, že školstvu rozumie. Neúmerný nárast počtu VŠ vyčerpáva finančné zdroje a financovanie podľa počtu hláv odrovnalo kvalitu absolventov (vďaka, pán Fronc).
Čaplovičova správa o stave školstva bola záslužná a oceňujem jeho príklon na kvalitu a zameranie na prírodné vedy a prax. Horšie to bolo s realizáciou, ale u ktorého ministra nezlyhala?
SAV potrebuje zamyslieť sa nad vlastnou komplikovanou a ťažkopádnou organizačnou štruktúrou a nad stavom spoločenskovedných pracovísk. Mnohé pracoviská sú prestarnuté a majú minimálne výstupy do spoločenskej praxe (sociológia). Treba podporiť základný výskum, ale kvalitný.


