pokracovanie 3:
Distribucna elektriny nepotrebuje kvoli elektromobilite podstatne posilnenie, pretoze nastup elektromobilov bude postupny a cenovou politikou preferovania podstatnej casti nabijania v case malej zataze energetickej siete, vlastne z velkej casti ani ziadny narast nebude a elektromobily svojim nabijanim len vyrovnaju spicky co je pozitivne pre vyrobu aj distribuciu. Keby aj vsetko co dnes jazdi na benzin ci naftu o povedzme 30 rokov jazdilo na elektrinu, narast spotreby elektriny by bol maximalne 30%. Samozrejme to urcite mozne nebude a cast dopravy ostane fosilna. Dufam, ze na benzin/naftu/plyn bude
jazdit menaj ako 10% dopravy, pricom mmozno sa dovtedy zadari cenovo aj uhlikovou stopu rozumna vyroba syntetickych paliv. Vodik v osobnej a lahkej nakladnej doprave je uz definitivne odpisany, teraz je len otazka, ci savodik udrzi v tazkej doprave, alebo ho rychle rozsirovanie baterii aj do tazsieho segmentu nevytlaci skor ako sa vobec nejako efektivne rozbehne.