Daj nejaku relevantnu studiu co vyvracia studiu T&E.
Daj fakty ze BEV je obrovska zataz pre ZP..
LFP baterie mam v skutri aj v tesle.
Pouziva ich napriklad aj Hummer. Cim dalej tym sa viac presadzuju kvoli cene, zivotnosti a bezpecnosti.
Daj nejaku relevantnu studiu co vyvracia studiu T&E.
Daj fakty ze BEV je obrovska zataz pre ZP..
LFP baterie mam v skutri aj v tesle.
Pouziva ich napriklad aj Hummer. Cim dalej tym sa viac presadzuju kvoli cene, zivotnosti a bezpecnosti.
Vrchni papalasi nie su cielova skupina EV. Zmeny nemaju radi, vyzaduju top modely, ktore ako EV ani neexistuju. Ich pocet a najazd je nezaujimavy. Najdolezitejsi su taxikari, kurieri a podobne.
Napr. niektore mestke policie maju elektromobily, ekonomicky sa im oplatia.
Keby vsetky auta na SK jazdili na elektrinu, staci na to jeden blok Mochoviec. Do 30 rokov mozno polovica aut bude jazdit na elektrinu, takze o 30 rokov bude treba polovicu jedneho bloku. Vyroba aj distribucia ma dost casu. Zvysujuce sa ceny energii este viac zefektivnia vyrobu z obnovitelnych zdrojov. Slovensko do 2030 zrusi vsetky uholne elektrarne, ktore dnes vyrabaju cca 5% elektriny. Elektromobilisti maju casto svoju vyrobu elektriny zo slnka.
Pokracovanie: Vsimol si si v nejakom mojom prispevku, ze by som niekoho nutil do elektromobility? Len sa snazim vyvracat nepravdy.To vecsina tvojho druhu odradza ludi od elektromobility nepravdivymi tvrdeniami. Dojazdy nasich BEV mi vyhovuju, ceny sa za tie roky uz bohate vykompenzovali cca tretinove prevadzkove naklady BEV. Je jasne, ze elektromobilita nie je a ani nebude pre kazdeho ani pre kazde vyuzitie. No kto ma podmienky na pouzivanie EV, skor ci neskor si EV kupi. Vytahovat okrajovu a pocetne nezaujimavu skupinu papalasov ako priklad nezaujmu o EV je smiesne. Faktom je, ze narast predaja EV je exponencialny aj napriek silnemu odproru tebe podobnych, pricom predaje spalovakov klesaju.
Zasa len nicim nepodlozene tvrdenia. Studie jasne hovoria, ze zataz elektromobilov na zivotne prostredie v celom zivotnom cykle je u EV cca plovicna ako u spalovakov aj ked sa elektrina vyrobi najspinavsim spsobom z uhlia. Priemer EU vyroby elektriny z uhlia je cca 15%, na SK cca 5%, takze si skus vypocitat o kolko je EV cistejsi v EU a SK voci spalovaku. Elektromobily nemaju takmer ziadne technicke problemy. Z nasih 5-tich BEV 8r 8r 6r 3r 1r mal len jeden jednu poruchu motorceka dveri. Ze novinari vytahuju ako najjvaznejsi tech. problem EV vybitu 12V bateriu je len umevne. Na novych EV sa to stat nemoze, lebo pri poklese sa dobije z hlavnej. Ak by boli vsetky auta na SK elektricke, tak na ich prevadzku by stacil jeden blok Mochovec. Prechod na elektromobilitu bude trvat minimalne 30 rokov, vyroba distribucia elektriny bude mat.dost casu. Na jeden horiaci EV pripada 60 horiacich spalovakov a az 130 PHEV. Kolko horiacich spalovakov sa oplati hasit? Moderne LFP baterie nehoria.
Minuly rok podlahli tvojmu "gigantickemu podvodu" 4 miliony majitelov novych elektromobilov, tento rok to bude cca 8 milionov "podvedenych" V nasej rodine sme stastne "podvedeni" uz takmer 10 rokov, mame 5 elektromobilov a jeden spalovak, ktory pojde z domu akonahle nam onedlho dodaju objednany elektromobil.
Same hluposti. Pri podobnych podmienkach zimna spotreba na mojej tesle stupa cca o 10% az 15%, podla toho ci snezi, alebo nie. Preco asi Adac teslu nezaradil do porovnania.
Ine porovnania napr. tu:
https://www.whatcar.com/news/range-test-how-…
maju cca polovicne hodnoty poklesu.
"Totalna kontrola" moze byt na kazdom modernom aute, ked nechcem, tak vypnem odosielanie dat..
Tvrdis, ze tesla je maximalne nekvalitne auto... zase len drist. Mame dve tesly, jednu 6 rocnu, 150 tis km,mala jednu poruchu - dotahovaci motorcek dveri 150euro. Druha rocna 15 tis km bez poruchy. Kvalita materialov je mozno na 100tis+ nemeckej top kategorie aut lepsia, no mne zalezi na uzitkovych vlastnostiach auta, spotrebu, vykony a jazdne vlastnosti ma tesla lepsie ako vecsina aut.
Myslis, ze ked napises nepravdu velkymi pismenami stane sa pravdou? Kazde tvrdenie treba podlozit faktami, inak je na urovni jpp.
Elektromobil ma nulove lokalne emisie, co je v mestach to najdolezitejsie. Studia Transport & Enviroment hovori, ze globalne emisie v celom zivotnom cykle ma elektromobil o cca polovicu mensie ako spalovak aj ked sa elektrina vyrobi 100% z uhlia. Ak sa len 5% vyrobi z uhlia ako na Slovensku, skus vypocitat o kolko je este elektromobil na SK menej znecistujuci ako spalovak. Kopirovat zumpu klamstiev autoforum je ubohe.
Spalovaky budu co do poctu este dlho dominovat, no trend je jasny, predaje elektromobilov rastu a predaje spalovakov klesaju. Komponenty a suroviny su potrebne pre elektromobily aj pre spalovaky, takze obe skupiny budu postihnute.
Je jasne, ze EV su predrazene, no vyzera to tak, ze kupichtivych ani vysoke ceny neodradia.
Vsetky predpovede analytikov hovoria o naraste predaja elektromobilov, niektori tvrdia, ze narast bude + 50% 2021 = 4 milony, 2022 = 6 milionov
https://www.gartner.com/en/newsroom/press-re…
Ini predpovedaju ovela vecsi narast predaja elektromobilov - az 10 milionov v roku 2022
https://seekingalpha.com/article/4485897-wha…
realita bude zrejme niekde v strede... z 4 mil 2021 odhadujem na 8 mil 2022.
No na skutocne cisla si musime pockat minimalne do polovice 2022, potom sa bude dat odhadnut ako to dopadne za cely 2022.
Osobne invektivy generuju len taki, co sa na viac nezmozu.
Ja som len citoval pronozy analytikov o raste predaja EV pre rok 2022.
Napriklad tu https://seekingalpha.com/article/4485897-wha…
Ty si len vyjadril svoj nazor. Ale dobre. Pockame na realne predaje elektromobilov v r. 2022 a uvidime kto mal pravdu.
tých 8rokov, alebo 250000km nie je zivotnost auta, ale zaruka na bateriu. Zivotnost auta nie je definovana. Navyse rozni vyrobcovia to maju rozne. Dnes je aj 10 rokov pri drahsich BEV bezna zaruka a bude len narastat. Treba si pozriet zarucne podmienky konkretneho typu BEV. Moje 8 rocne mali len 5 rokov.
Pre uplnost: zaruka na bateriu zahrna aj zaruku na motor(y) vratane redukcie a diferencialu, iinvertor motora, onboard nabijacku, DC/DC menic... t.j. vsetky 400V komponenty.
Mame dva 8-rocne elektromobily, degradacia 15%, predavat ich nehodlame, budeme ich pouzivat mozno este 10 rokov, vtedy bude degradacia baterie cca 25%. Pritom dnesne akmulatory su podstatne kvalitnejsie ako tie spred 8-mich rokov.
Akumulatory dnesnych BEV vydrzia celu zivotnost auta, Zaruka na akumulator byva minimalne 8 rokov a minimalne 250 tis. km.
Lokalne emisie v mestach su u EV nulove. globalne aj keby sa vsetka elektrina vyrobila z uhlia su u EV polovicne ako u spalovakov.
Nikto boli v r.2021 4 miliony, v 2022 bude nikto 8 milionov.
Elektricke auta nikto nechce? A co exponencialny narast predaja elektromobilov, pritom na dodanie objednaneho elektromobilu sa caka rok aj viac. V roku 2020 sa predali cca 2 miliony, v r. 2021 4 miliony a v 2022 sa preda cca 8 milionov EV. Cize narast predaja elektrommobilov 100% rocne, pritom spalovaky mali v r.2021 pokles cca 30%.
Ak musia ponukat vymenu pri poklese na 70%, tak kvalita ich baterii nebude bohviejaka.
Tesla najnovsie vobec nepocita s vymenou baterie, clanky su strukturalnou sucastou karoserie a ich zivotnost je prisposobena zivotnosti auta.
Smradlavy, vibrujuici a huciaci diesel, nikdy viac. Elektromobil je tichy, podstatne vykonnejsi s vecsim krutiakom aj zrychlenim, vaha je rovnaka alebo len o maly kusok vyssia, navyse je nizko polozena, takze jazdne vlastnosti ma elektromobil podstatne lepsie - radost jazdit. Kto raz vyskusa elektromobil a ma podmienky na jeho prevadzku, skor ci neskor vymeni smradlaka za elektromobil. Cenovo je elektromobil prevadzkovo lacnejsi, dojazd nad 500 km je zbytocnost az hlupost. Priemerne naklady na prevadzku elektromobilu su podla sposobu nabijania tretinove az polovicne ako u spalovaku.
Ty musis byt velmi nestastny z exponencialneho narastu predaja elektromobilov. Kazdy konkurecie schopny elektromobil sa preda, je jedno, kde sa vyrobi. Ze elektromobily su "Predražené, zbytočné a neekologické "krámy" "., mozes presvecovat len takych reality neznalych odporcov elektromobility ako si ty.
Odporúčame