Technológia sa mení... keď v okt. 1973 USA robili snímkovanie vojnovej situácie pomocou SR-71, Izrael vystrelil na lietadlo ako na neznámy cieľ, ale netrafil. (Asi o dva týždne po tom (a po 8 ďalších podob. letoch) vojna skončila).
Technológia sa mení... keď v okt. 1973 USA robili snímkovanie vojnovej situácie pomocou SR-71, Izrael vystrelil na lietadlo ako na neznámy cieľ, ale netrafil. (Asi o dva týždne po tom (a po 8 ďalších podob. letoch) vojna skončila).
Jeden typ by potom mohol byť kompatibilný s Li 2CR5, je to celkom rozumná veľkosť a existuje na to veľa starších zariadení...
Možno sa založí časom nejaký prevýchovný ústav, a "tam už ľudí naučia", čo znamená SMS-kami viesť mládež k mravnému životu...
undermine - radšej podkopávať, sabotovať, podvracať...
probe - skúmanie, vyšetrovanie...
Jedna pomerne nedávna ruská publicistická relácia sa pokúšala naznačovať, že neznámym úspechom ruskej diplomacie môže byť aj to, že VB nenapadla Rusko spolu s Hitlerom - v tých časoch asi málokto mal zodpovedajúci obraz skutočnosti (:-)).
Tak býva. Často najmä tá situácia hodnotenia či sebahodnotenia (Byť za 3 min. prehľadaný a prepustený v mimoriadne stráženej lokalite je inak hodnotiteľné ako byť 3 min. prehľadávaný napr. v centre zahr. mesta napr. bez dôvodu.). A parameter hodnotenia - inak môžeme hodnotiť IMAGE rockera, rapera, pripadne filmovej hviezdy 60-tych rokov a iný výsledok kliknúť pri otázke na jej/jeho PRAVDIVOSŤ alebo dlhodobejší prínos. Krátkodobý efekt postáv stvárnených často B. Spencerom je zábavný, dlhodobý by často taký nebol (a môžeme mimo filmu premýšľať, prečo divák musí potrebovať toľké zábavné lokálne falošné skutočnosti, že ťažko niektoré také komédie vynechá; resp. najmä aký a ktorý divák z akých príčin a s akým zameraním sa im bude venovať, vlastne sa dá hodnotiť každé filmové dielo štatisticky/kvantitatívne a podobne aj úhrnná spoluvytváraná situácia). Svet krátkodobých hodnotení a potreba výsledný stav stále prehodnocovať a navigovať - "remeselný" bludný kruh, ako z vážnej anim. rozprávky.
Novomeský mal nejakých haviarov - kedysi v čítankách ZŠ, lebo triedne rozdelený svet a tak.
Najprv sa zvony rozbrechali a potom z hrudy navrel rov.
Baladu píše úrad štatistický o smrti haviarov.
Na život živí nesmú myslieť, mŕtve sú rady pohárov.
Baladu píše krčmár Rosenzweiger o žití haviarov.
Pri rýchlom prečítaní/preletení textu som nenatrafil na slová plán alebo plánovanie a čokoľvek so slovným základom rozhod- sa týka budúcich udalostí.
D. Trump má náhodou skvelú pamäť, takže je aj možné, že hovoril o oveľa staršej udalosti alebo príp. on či niekto iný zakomponoval nejaký starší pripravený prejav/časť prejavu.
Pri víruse špiónujúcom cez WiFi v ázijských hoteloch sa tiež nezistilo nič, iba to, že inštalátori chladne osobne prišli, bezchybne ho nainštalovali na servery a nezanechali inú stopu, než že kedy k tomu došlo...
Teda mohol by som doplniť, že chápem osobnoskúsenostnú preferenciu štandardne asi všelikde naúčanú (pre možnosť konverzie k nejakej aktuálnej verzii), lebo takto mali ľudia možnosť deklarovať spoľahlivosť pre väčšinu premenlivému režimu. Na jednej strane kedysi ľudia oficiálne verili , že marxizmom získali všetci členovia nejakej organizácie také silné "know-how", že prakticky všetko podstatné chápu, na druhej strane aj v samotnom Sov. Rusku boli zmeny vo vedení, odhaľovania zradcov atď., dokonca nečakané väzby na zahraničie a teda aj ľubovoľne bol hocikto označiteľný za zradcu nejakého ideálu. K tej fotke - výber bol z publikovaných fotiek, asi z bežnej spravodajskej "prevádzky" (význam fotografie tým niekedy klesá)... Na druhej strane situácii tej fotky sa fotograf nemohol vyhnúť - pre porov. napr. po prednáške jedného spravodajského fotografa sa iste každý vyhne foteniu dobývania budovy amatérmi so samopalmi.
Pozrite si svoje príspevky a predstavte si, že s takým prístupom z výhodnejšiej pozície nikto nikdy nikomu neublížil. Skúste to, od diskusie o fotkách sa to ale celé dosť vzďaľuje. Rešpektujú sa napr. pri zištnom bullyingu zakomponovaním CUDZÍCH patológií (napr. náhrada pozície druhého v rôznych priebežných aspektoch), teda "by proxy", Vami vyžadované osobné/zíštné motívy alebo sú naopak tým tromfom na naozaj oprávnené odsúsenie v duchu kultúry a "morálky" a dávania ľudí "do laty"?
Nie každý má to šťastie, že buď režím vytvára alebo nie je nikto proti z iných pozícií rafinovane presadených, netvrdím, že inšpirovaných v rovnakej krajine. Samozrejme v Sov. Rusku vzniknutý režim som nezažil ()už by som z vekových dôvodov asi nič nepísal), ale kto hľadá nájde. Netreba ľuďom pripisovať zištné dôvody, ak nemajú na nejaký názor elementárne zištný dôvod, ale aj opatrnosť.
Zabudol som doplniť, že fotka s vrahom JFK nevyhrala aj z iného dôvodu - nebol ochotný pózovať, možno zostal navždy v utajení.
Režim strachu samozrejme nie je natoľko o vzťahu k zahraničiu ale o starej dobrej metóde mať a využiť možnosť odpísať niekoho bez odporu ostatných - to síce vyžaduje totalitu, teda aby každého človeka strážilo niekoľko (podľa mňa priemerne asi tak 35) bojacich sa ľudí, ale taký ľubovoľný a vnútropolitickou situáciou Sov. Ruska vzniknutý režim je najhoršou verziou totality a mohol mať nepriznané taktické dôvody veľmi nesúvisiace s oficiálnymi cieľmi režimu. Pokračovania toho sú potom asi skôr aj o psychických a charakterových patológiách obyvateľstva - veď keď sa dá niečo využiť... Hoci transformačná fáza tvrdých režímov alebo podľa Vás všetkých je technicky dosť zraniteľným miestom asi.
No samozrejme - socializmus z istého (vnútropolitického, ak to mohlo teda niečo zmeniť - zrejme nemohlo) prišiel s tým, že treba ľudí s prekvapujúco pozitívnymi postojmi tolerovať, až pár mesiacov pred nov. 1989. Viem, akí bývali niektorí straníci, niektorí i kryptofašisti a i za socíku sa niečo také šepkalo u vnímavejších ľudí, megachyba bola i to, že niektorí funkcionári boli vy vysokých funkciách od časov sovietskych gulagov a podpísania spolupráce s KGB, takže ich podstatnejšie nezachytila nielen nijaká zmena ideovosti, možno pre predch. tvrdý režim strachu takisto nejako pomýlená, ale ani len Stalinov posun k menej schoalstickej "vlastnej" a zrejme trochu vecnejšej tajnej službe (SMERŠ). Socík sa opieral o isté hodnoty a triumfom o prístupe Západu bolo vyjadrenie nejakého veliaceho človeka pri U.S. demonštrácii myslím na Floride, že "narobte z nich šalát". Čo bolo dobré pre Západ, nemusí byť dobré pre nejasne definovaného socialistického človeka (v totalite sú ľudia "detskejší").
Hitlerove "mainstreamové" foto akosi nevzniklo včas - jeden fotograf ho na 2. pokus zverejnil (vtedy Hitler ešte bál polície a strážili ho), ceny sa ešte asi nedávali. O Hitlerovi mi skôr sedia také sekundárne záznamy ako fotka bývalej modelky prez. Lady Lee v Hitlerovej vani už po vojne (nezmýliť si s fotkou čítajúcej súčasnej poľskej modelky a herečky Smutniakovej zhotovenú pre Elle Italia v r. 2014) alebo tajný zvukový záznam rozhovoru Hitlera v obrnenom žel. vozidle zhotovený pri rokovaní s Fínskom (myslel si, že Stalin je šialený a chce uvrhnúť na front myslím 30000 tankov a tak sa dožadoval pomoci). Teda aby som sa vrátil k otázke, prečo tú súčasnú fotku asi ocenili, môže to byť i pre taký paušalizujúci paradox, pre aký vo filme "To love or not" zabíjajú najprv výbuchom a potom chlapec samopalom čínskych fotografov - napr. majú fototechniku celkom ako nepriatelia, podobný štýl práce atď. Víť fotka zobrazuje pomýlenosť teroristu (porov. mienku Havránkovej o fotografii všeobecne).
K napodobeninám Leica - vyrábali sa dočasne aj po vojne, v rôznych krajinách - jedna americká vojenská kópia (orig. Leica nebola vyvinutá na vojenské účely) mala "filmársky" typ zaostrovania - otáčalo sa ľahko dosiahnuteľným ozubeným kolieskom a z neho bol prevod na objektív. Po vojne boli nejaké konštrukcie objektívov do Sov. zväzu prevzaté v rámci vojnových reparácií (napr. Elmarit/Industar 3,5/50, nemá však podobnú trhovú hodnotu), fotoaparát označovaný ako Generálsky FED (asi značne malosériový) obsahoval aj originálny Leica objektív.
Viac ako dva milióny Hitlerových fotiek nafotil takpovediac zamestnanec - pôvodne šéf E. Braunovej a oficiálny "obrazový spravodajca NSDAP"... život asi veľmi neriskoval, mohol by skúsiť poveriť iného fotografa. Aj české ocenenie novinársky nos vyhrala pred rokmi veľmi dobre zapamätateľná fotografia z (lúpežného) prepadnutia cudzinca - myslím, že bol aj krvavý nôž v zábere. S otázkami okolo cudzincov funguje myslím podobný problém, ktorý si vyzerali neuvedomiť straníci pred používaním napr. vodných diel - keď sa zmaže ľuďom (a to aj islamským) v masovom merítku taký nejaký vnútorný obsah ich prežívania, o ktorý sa bežne opierajú, vzniknú rôzne efekty, ktorú nemusia byť pokojné ani priame - gumoliečba a ekvivalentne väzenské režimy nie sú žiadny obsah pre drvivú väčšinu obyvateľstva (odislamizácia nejakých migrantov teda tiež veľmi nič neporieši).
Asi sa to prinieslo v rámci bežnej výučby angličtiny... naproti tomu ale označenia ako dovedžer grófka/kťáľovná/cárovná a podobné sa neimportovali.
Odporúčame