tak "fantómové" brzdenie je problém. Urobil mi to 2x Koadiaq a skoro som si cvrkol do textilu...
Otázka znie ako je na tom kolega zdravotne. Predpokladám, že vystúpil z auta po vlastných a začal nadávať... a bez škrabanca na tele...
tak "fantómové" brzdenie je problém. Urobil mi to 2x Koadiaq a skoro som si cvrkol do textilu...
Otázka znie ako je na tom kolega zdravotne. Predpokladám, že vystúpil z auta po vlastných a začal nadávať... a bez škrabanca na tele...
Píšeš blbosti. Ak chceš vidieť akú majú v realite hviezdičky dôležitosť nie je nič jednoduchšie ako obehnúť parkoviská nehodoviek a potom pokecať s hasičmi. Jednoznačne ti povedia, že čim novšie a vyššia kategória auta, tým menej vážnych zranení.
Ak chceš nové auto s 0 hviezdičkami, ktoré je lacné nech sa páči, volá sa Aixam.
Už prestaň s tou populistockou demagódiou!
"Zakázali sme napr atómové elektrárne" - skús nájsť nejaký zákon, vyhlášku, nariadenie vlády, ktoré ZAKAZUJE prevádzku atómky. Ak narážaš na Nemecko, bolo to ich rozhodnutie, neviem či ekonomické, enviro, alebo iné...
"Nariadili sme elektrické autá" - skús nájsť nejaký zákon, vyhlášku, nariadenie vlády, ktoré PRIKAZUJE nákup EV vozidiel. Asi som blbý, ale nič také sa mi nájsť nepodarilo...
"Vojny" - samostatná kapitola, voči zvyšku sveta si posledných 75 rokov si v európe "užívame" zväčša pokoj...
"Prevoz tovarov cez 1/2 sveta" - Prečo si si teda kúpil japonské auto? To nešlo cez 1/2 sveta?
S predposlednou vetou plne súhlasím, treba sa pozrieť kto je teraz v parlamente...
"Kto stanovil limity a pokuty?" - Cez zvolených zástupcov sme si stanovili sami.
"Znížiť ceny, spraviť autá dostupnejšími... Súčasne zvýhodniť malé, ľahké a efektívne autá..." - Štatistiky predaja hovoria niečo iné, ľudia "peňaženkou" volia väčšie, bezpečnejšie, komfortnejšie autá, ktoré sú následne výkonnejšie, ťažšie a tým pádom je aj vyššia spotreba / emisie.
Odpovedz si na otázku prečo máš mazdu3 ? Nestačila by ti Kia Picanto? Odpoveď si dovolím napísať za teba: Lebo CHCEM, POTREBUJEM (väčšie, bezpečnejšie, komfortnejšie) ...
Nemyslíš, že je podstatný rozdiel medzi "plánovať výrobu" a určiť emisné limity?
Ako inak chceš kohokoľvek donútiť dodržiavať pravidlá ak nie cez pokuty?
Pokuty fungujú za dopravné priestupky, životné prostredie, v stavebníctve, inšpekcia práce, hasiči, daňový úrad,...
Akože teraz je obeťou OPEL? To posledných 20 rokov nevedeli od koho kupujú a montujú airbagy? Mám skôr dojem, že OPEL sa do poslednej chvíli snažil vyhnúť zvolávačke aby nemusel za ňu platiť. Takata vyhlásila v roku 2017 bankrot, čiže všetky náklady spojené so zvolávačkou idú za výrobcom auta. To nie je len zaplatiť za airbag, ale odhadujem, že vyššia suma bude za výmenu v servise... To už budú celkové náklady v stovkách milióv €
ten názov mal byť KyjaQ :-) škodovke už s tým pekne preskakuje, vždy K na začiatku a Q na konci... a potom aby to človek nepoplietol... KodiaQ, KamiQ, KaroQ, KylaQ, ...
To tu zase bude expertov na dopravu, EV mobilitu, chémiu batérií, špecialistov protipožiarnej ochrany,...
Asi ako keď sú MS vo futbale, hokeji, voľby,...
Alebo 4 Dacie... Ale tichom, komfortom a ani spolahlivostou sa na Lexus chytat nebudu...
Na dotáciu EV v SR išlo z vrecka každého pracujúceho človeka 1,40€, teda 1 euro a 40 centov.
To ti príde ako okrádanie?
Za okrádanie považujem Ficove 3x zmeny v odvodoch do druhého pilieru !!! Za okrádanie považujem odvody SZČO za úrazové poistenie a keď náhodou má daný SZČO pracovný úraz, tak ak nikoho ďalšieho nezamestnáva, tak nemá nárok na bolestné zo sociálnej poisťovne!!!
Dotovaný plyn ti nevadí? Tam zahučalo oveľa viac peňazí...
Dotované vlaky pre všetkých študentov kamkoľvek (teda nie len z/do školy a z/do bydliska je tiež OK?
Trochu súdnosti poprosím.
Tak skúsim v poradí:
- áno, EV si ľudia kupujú, v mojom okolí má EV už asi 10 ľudí, ja plánujem tiež...
- skús nájsť nejaký zákon, vyhlášku, nariadenie vlády, ktoré PRIKAZUJE nákup EV vozidiel. Asi som blbý, ale nič také sa mi nájsť nepodarilo...
- dotácie boli v roku 2019, minuli sa za 4 minúty a štát prispel 3 521 000 €. Napríklad stavba Trenčianskeho samosprávneho kraja stála 14 870 000€. V roku 2019 bol štátny rozpočet cez 15,8 mld €, teba na EV išlo 3,5 kvapky
- spaľovacie autá (hlavne diesle) bez funkčných DPF, DeNOx katalyzátorov sú preukazateľne karcinogénne a teda tiež pre zdravie nebezpečné...
Stále nechápem tvoju potrebu sa každému článku o EV vyjadrovať negatívne.
a zišiel by sa aj rok výroby. Ale aj tak sa jasne ukázali rozdiely sedan vs SUV napr. ID7 vs ID4/5
presne na takéto blbosti som narážal, pre život vodiča nepodstatné, ale úradník sa môže 3x spraviť...
10/10, toto je ďaleko prínosnejšie ako tie predchádzajúce blbosti typu poznáte logá automobiliek, interiér,...
Skúšky (testové otázky) v autoškole by som trochu zmenil, načo je vodičovi vedieť ako ďaleko od seba a od kraja vozidla majú byť umiestnené svetlá pre denné svietenie a podobné veci by som z testov úplne vyhodil. V praxi treba ovládať hlavne križovatky, prednosti, značky a v poslednej dobe by som kládol dôraz aj na štýl jazdy a po vzore Rakúska sa mi páči povinnosť absolvovať "školu šmyku". Čo si všímam, tak vodiči nevedia brzdiť, idú na brzdu buď v poslednej chvíli, alebo nie dostatočne intenzívne. Kopania ABS do pedálu sa poväčšine zľaknú a povolia tlak na pedál, o EPS a ako mu pomôcť - to už je úplne španielska dedina...
Pri spalovákoch cena neklesá? V dobe pred kovidom sa dalo pomaly naprieč triedami (mimo luxusných áut) rátať -50% za 5 rokov. Boli síce výnimky, ale +- to sedelo. Teraz to nehodnotím, lebo kovidové problémy dvihli cenu jazdeniek do mne nepochopiteľných výšin a ako neviem prečo za 4 ročné auto je niekto ochotný zaplatiť cenu ako v dobe keď bolo nové...
Pokles pri niektorých EV je síce výraznejší, ale to by som pripisoval strachu z neznámeho menom baterka, lebo "všetci" sú presvedčený, že jej životnosť je ako pri mobile...
Páni trochu súdnosti. Porovnávať jadrovú fúziu s elektromobilitou je trochu scestné. Zvládnutie (využitie) jadrovej fúzie sa prirovnáva k objavu kolesa - je to veľký technologický skok.
Palo3x - nejak nerozumiem tvojmu poslednému odseku. Chceš povedať, že pokrok v EV zrazu už vyrobené EV autá znefunkční? Prečo inak by mali stať kopami šrotu? Spaľováky sa nekazia? Prečo ich sú ich potom plné šrotoviská?
To že vývoj v oblasti EV rýchly je fakt, kto má možnosť nech počká, o pár rokov bude k dispozícií lepší produkt. Prirovnal by som to k rozvoju PC v 90-tkach. Každým rokom bola predstavená nová generácia CPU posúvajúca hranice. A čuduj sa svete PC sa priebežne predávali a používali...
Prečo dookola riešiš aké ma kto veľké auto? Fabiou 1,5 tonový karavan nepotiahneš, v Mazde 3 7 ľudí neodvezieš, do VW UP nezmestíš 2 kočíky,... Keď má známy € na Kodiaqa, má na prevádzku a auto spĺňa požiadavky majiteľa, prečo by si ho nekúpil?
A Suzuki Jimny to celé zaklincoval, s týmto autom mám čo-to odjazdené. Do terénu super, ale na zasneženej ceste celé zle...
To Aygo ma riadne prekvapilo. Malé, ľahké, krátky rázvor, pre stabilitu v snehovej kaši nevhodné. Práve naopak, chce to dlhší rázvor, širší rozchod a vyššiu hmotnosť. Inak povedané: ďaleko stabilnejší je VW passat ako VW polo.
Ak to autor myslel v rámci jednotlivých tried, mal to rozpísať, ale aj pri podobných rozmeroch v rámci triedy je vyššia hmotnosť výhodou.
Odporúčame