tam mám svetlo
pre deti je to príjemný spôsob prepravy s rodičmi.
Ale ja sám chodím tak, že dieťa sedí v sedačke predomnou.
Súhlasím, je to naozaj iba pre špecifickú skupinu cestovateľov.
klikol som na prvý odkaz za 40tis. Áno, to je to, čo som hovoril " Žiaden karavan nestojí 40tis - teda o jednom viem, ale to je vyslovene rozpočtovka."
Veď sa na to poriadne pozri. To je naozaj vidieť, že sa šetrilo. Nevvrdím, že nepoužiteľné, ale ten MB je detailami a prevedením ako 1. trieda a toto je supereconomy.
A keď si našiel niečo lepšie (ten knaus 4x4), tak už to nie je 40tis ale skoro 80, všakže. Nehovoriac o tom, že leergewicht je 3221kg, takže doložnosť iba 280kg. Tzn maximálne pre 2 osoby. MB má o 100kg doložnosť väčšiu.
- tak v prvom rade, ak sa na to celé pozeráš optikou hotela, tak ani toto ani karavan pre teba nie je.
- za 80tis nemáš dva porovnateľné karavany. Bohužiaľ. Žiaden karavan nestojí 40tis - teda o jednom viem, ale to je vyslovene rozpočtovka. Inak za bežne vybavený karavan dáš 60tis +-. A čo treba povedať - určite nebudeš mať automat, určite nebudeš mať 4x4 ani takú bezpečnostnú výbavu, ako má toto.
Mńa by skôr zaujímalo ako je použiteľná táto kuchynská linka. Mne to príde, že tam treba kľačať.
Ale hlavne s čím tu nepočítame je ďalší turizmus. Veď si pozri ako sa robí tour de France. Tretinu času ukazujú miestne krásy. Tzn dostaneš sem tisíce turistov a už to nebude 60-100€ na hlavu ale 20€ a turisti tu nechajú násobky.
Oni píšu že giro sleduje skoro miliarda ľudí. 12 miliónov na oslovenie miliardy je doslova zadarmo.
Možno aj v priebehu pár dní ale z trocha dlhšieho časového úseku (pol roka) určite.
Aby si vygeneroval pre štát 12 miliónov, potrebuješ tržby 20-30mil (veľká časť je DPH a spotrebné dane,a miestne dane, časť daň z príjmu)
Na Gire štartuje 24 tímov po 8 cyklistoch. V tíme je teda vrátane cyklistov okolo 25 ľudí, tzn 600 ľudí. 500 ľudí má organizátor. To je vyše 1000 ľudí. Počítaj tržbu ~200€ denne na hlavu x 4 dni.
To je milión eur.
Keď bolo Giro v Holandsku, tak za 4 dni sa bolo pozrieť skoro 600 tisíc ľudí.
Dajme tomu, že my nie sme takí fandovia, tak nech príde polovica.
Ostáva nám získať tržbu 19-29milionov €. To je 60€ až 100€ na návštevníka. Podľa mňa to je reálne. Polka budú našinci, ktorí si zaplatia palivo na cestu, občerstvenie, obed, niekto hotel lebo pobudne 2 dni atď. 50€ na hlavu môžeš počítať veselo. Zahraniční tu nechajú raz toľko hociako.
Reklama krásy danej krajiny, spotreba počas akcie.
Lebo to sú zisky danej lokality a usporiadateľ z toho chce podiel.
Všetky veľké športové podujatia takto fungujú.
Tiež by som sa otočil, aj za cenu pokuty.
Mnohé takéto nehody skončili extrémne tragicky pre ostatných.
Pretože vo formanovi máš volant a autorádio.
V normálnom aute máš všetko v elektrike, hafo tlmiacich materiálov, bezpečnostné vystuhy, airbagy atď.
Za komunizmu bolo na Slovensku životné prostredie v omnoho horšom stave ako je teraz.
Začnime tým, že odstrániš svoj plot a vchodové dvere. Uvidíme, ako sa ti bude bývať.
To je analógia totálneho odzbrojenia.
Je mi smiešne, že niekto volá po zrušení globalizácie, pričom nevieme naplniť ani len pracovné miesta čašníkov. Už len keby sa mal vrátiť textilný priemysel (a ľudia by sa stotožnili s 500% nárastom cien oblečenia) tak jednoducho nemá kto šiť.
Naspäť je cesta nemožná.
Čo sa čuduješ?
1 - ak fasády a krytiny obsahujú azbest, tak na stavbe sú v poriadku ale po odstránení stavby je to nebezpečný odpad
2 - napr obyčajná zemina, ktorá sa kopala z pod eurovea 2 (bagrovali to rok) je kvôli bývalej apolke nebezpečný odpad
Konečne sa niečo deje aj v týchto prečinoch, ktorými pár ľudí dokáže zamorit krajinu na 10rocia
160 pri novej bani je riziková jazda, lebo nevidíš tak ďaleko pred seba aby si bezpečne zastavil.
No a 160 pri hronskej dubrave? To nahraj, rád si pozriem ako sa tam rozbiješ
Máš tam exaktne merania, tak čo spochybňuješ?
Že v otvorenom kabriu jazdí v horúčave iba blázon.
Odporúčame