Ani v perexe?!
To, že sa Tesla Model Y stala autom s historicky najvyšším skóre aké kedy Euro NCAP dalo si nezaslúži byť v titulku, p. Andrejčák?
A je dôležité povedat, že ropu potrebujeme na iné pre ľudstvo kľúčové produkty a meteriály... bolo by vhodné konečne ju prestať spalovať alebo aspoň limovať jej spaľovanie na absolútne minimum. "Použitý" benzín/diesel je nenávratne preč. Mrháme touto surovinou.
https://www.britannica.com/list/9-of-the-big… hmm... alternatíva má pravidelné havárie, nehody, úniky menšie alebo väčšie. Auto Pravda, skúste priliať trochu objektívnosti týmto jednostranným článkom, ktoré chrlíte posledné týždne proti elektromobilite. Nie, ani tie vami protežované syntetické palivá nie sú spása a majú ďaleko k realizácii na masovej úrovni.
V mojom prípade samozrejme aj budem, kým neodstránia minimálnu platbu a blokovanie 80€ za každé začatie nabíjania.
Je to ale škoda, že sme takto prišli o nemalý počet nabíjačiek, ktoré boli dobre rozmiestnené po Slovensku a Čechách (a mnohých iných krajinách EÚ)
V komunite bolo pochopenie pre spoplatenie za kWh. Tento systém, ale stavia priveľa nelogických prekážok a je predpotopný.
:D pravda, spoznal by som viac obcí :D
Na to by stačilo aj spoplatnenie za kWh... min. platba a držanie 80€ per nabitie na 5 dní je zbytočné
Nie je problém v cene za kWh. Tie sú oukej.
Písal som detailnejšie vyššie. Ale LIDL si stanovil min. platbu, aj keď majiteľ dobije za menej + každe začatie dobitie si LIDL zoberie 80€ na dobu 5 dní, ktoré následne vráti.
Ak by som teda mal záujem nabíjať na LIDLoch vrámci cestovania - tak budem mať zablkovaných min. 160-na cestu do Košíc z BA. Nehovoriac o tom, že tie nabíjačky občas sami prerušia nabíjanie pre problém s komunikáciou s vozidlom a treba znovu štartovať (+80€ ďalších)
Aj pri automatizovaných pumpách bez obsluhy nedochádza k zadržaniu peňazí na tak dlhú dobu. Väčšinou je to otázka 5minút.
Čítajúc komentáre, asi väčšina nepochopila v čom je problém. Cena za kWh je úplne v poriadku - dobrá a konkurencie blízka (0.24€ na pomalé AC a 0.39€ za rýchle DC)
Problémy sú dva:
1) Povinná min. platba. Pri pomalom nabíjaní na AC by som s mojim Ioniqom 2017 musel strávit nakupovaním v LIDL 2h, aby som nabil 15kWh. Ak by som nabil menej, stále zaplatím ako za 15kWh. Prestavdte si, že na pumpe natankujete 10l, ale musíte aj tak zaplatiť za 20l.
2) Za každé začatie nabitia si LIDL vytiahne z vášho účtu 80€. To by nebol problém, ak by to bolo len na dobu nabíjania. Lidl si ich však podrží až 5 dní. Takto ich nabíjačky nemožno použiť na cestovanie - napriek tomu, že ich majú dosť, sú dobre rozmiestnené a cena za kWh je dobrá.
Je to škoda. Tieto problémy vlastne robia ich nabíjačky prevažne nepoužiteľné alebo min. veĺmi otravné na používanie :/
Navyšie Ioniq ako jediný zo spomenutých má tepelné čerpadlo a aktívne chladenie/zohrievanie batérie. Životnosť jeho batérie je vynikajúca. Naše auto má najazdené 95k km a stratilo 1% dojazdu za 5 rokov.
Moja rada by bola, ak človek hľadá auto aj na cesty - teda nie len presuny po mesta či zo satelitu do mesta, vyhnúť sa Nissanu Leaf, VW e-up, Škoda CityGo, Renault Zoe (všetko ale len ich I. generáciám). Väčšina dostala väčšie batérie a DC nabíjanie vo svojej II. generácii alebo za príplatok (Zoe). Zoe je zaujímavé tým, že má veľmi "rýchle" pomalé nabíjanie. Podporuje výkon až 22kW. Väćšina áut dáva na AC 7-11kW. Zoe je preto výborná voľba pre niekoho, kto má dom v satelite a docházda do práce - pokojne aj prvá generácia s dojazdom do 150km.
Ak však človek cestuje, je potrebné pozrieť sa na nové Leafy, Hyundai IONIQ (28 alebo 38kWH batéria) a drahšie. Osobne sme šli do Hyundai Ioniq s 28kWh batériou nakoľko s autom chodíme na dlhšie výlety. Tento model (pozor, 38kWh model nie) podporuje nabíjanie až do výkonu 68kW. Aj na 50kW nabíjačke (ktorých je požehnane) sa nabije za 30-35min. Mnohokrát stojíme kratšie ako 20min - WC pauza a ide sa, poprípade rýchly nákup potravín v Lidl/Kauf.
Nájdite si lepší prekladač. Chybovosť nebola znížená o 10% ale na 10%. Pravda, pravda, ach.
Zlaté časy elektromobilov sa len začínajú :P
Renault Zoe mi so všetkými poplatkami vyšla na HoppyGo pod 100€ na deň, redakcia
Správa NHTSA má jeden zásadný problém. Neudáva počet kolízií voči najazdeným kilometrom. Práve tu Tesla ako znaćka dominuje. Počet týchto hávarií sa stal na miliónoch najazdených kilometrov so zapnutím Autopilotm (L2). Ak si dobre spomínam na FSD Beta (L3) správa spomínala 1 haváriu pri Tesle. V oboch prípadoch je to obrovských skok od L0 autonómie = auto vedie človek.
Ešte jedna vec - väčšina automobilke v tejto správe nebola schopná dodať kvalitné dáta - počty km so zapnutým systémom a pod.
Zaujímavé je aj počet havárií a ich vážnosť - pri ktoromkoľvek systéme autonómneho riadania dochádza k výraznemu zníženie vážnosti havárie.
Zmeňte, prosím, titulok na odzrkadlujúci realitu - OTA update, nie fyzické zvolávanie.
Vďaka!
Tomáš Andrejčák, chystáte sa aktualizovať článok po tlačovej správe Green NCAP? https://www.greenncap.com/press-releases/lca…
Odporúčame