Nerozčuľuj sa. Bojuje za svoj názor ako lev! Mne to príde až také vtipné :D
Nerozčuľuj sa. Bojuje za svoj názor ako lev! Mne to príde až také vtipné :D
Bohužiaľ...sa mi to tak presne javí.
Presne toto som chcel napísať. Je to len ďalšia ukážka dvojakého metra a pokrytectva.
Prene tak. Všetko nech je deregulované! Kto má čo ľuďom vôbec niečo nariaďovať prikazovať? Nech si každý predáva a kupuje čo chce! A vôbec....nech si každý ROBÍ čo chce!
Že ťa hanba nefackuje. Kosovo do toho nepleť! To je jedna vyspelá krajina so super vybudovanou americkou vojenskou základňou!
Niektoré drobnosti :D O.K. Škoda času...
Chatáš za slovíčka? Celková, čiastočná, parciálna, to je v podstate jedno, ako si nazveš tú účinnosť. Spaľovací motor účinnosťou výrazne zaostáva za elektromotorom.
A vieš, že celková účinnosť spaľovacieho a elektrického motora je nerovnaká?
To, že v mestskej premávke pri brzdení dobíjaš (rekuperuješ) a potom sa opäť rozbiehaš, ti nezvyšuje dojazd, ale znižuje. Lebo rekuperácia nie je 100% účinná a teda najlepšie je ísť ustáleným výkonom. Zvýšený dojazd v meste oproti mestskej diaľnici hľadaj výhradne v nižšej priemernej rýchlosti.
Ak sa nejaká krajina tvári ekologicky a pritom stále vyrába veľké percento elektriny fosílnym spôsobom, tak je to na zamyslenie.
Nummi Nummíííííííííí! Si prekvapil! :) Konečne...
Riadne to pohnojili. To, čo si nedovolia v klube, si dovolili v reprezentácii. Ja si však stále myslím, že je rozdiel ísť si povyraziť s kamarátmi Slovákmi z repre, ako s kamošmi cudzincami z klubu. A možno aj preto neodolali pokušeniu.
Neboj, neprejdú všetci zo dňa na deň na elektromobily. Mimochodom doma sa nabíja a bude nabíjať v drvivej väčšine prípadov tým pomalým spôsobom. Všimni si, koľko elektromobilov majú v Nórsku a nepočul som, že by mali problémy s infraštruktúrou.
Veď ale samozrejme, že pre ľudí v bytovkách, ktorí nemajú garáže ide momentálne o veľký problém. Je ale pomerne veľké percento ľudí, ktorí majú garáž, alebo bývajú v rodinných domoch, pre ktorých neplatí, že táto alternatíva "nie je ani zelená, ani vykonateľná, ani rozumná".
Bojovať proti CO2 a zároveň proti jadrovým elektrárňam je podľa môjho skromného názoru momentálne nezmysel. To ale neznamená, že treba bojovať aj proti elektromobilite.
Vidíš to príliš čierno. Životnosť akumulátorov u dnes vyrábaných elektromobilov je ďaleko vyššia. Nájdi si grafy. S rýchlonabíjačkami je to klasika. Nechápete podstatu toho, že v drvivej väčšnie prípadov si majitelia svoj elektromobil (tak ako ja) nenabíjajú a ani nebudú nabíjať vo verejných rýchlonabíjačkách, ale keď je auto zaparkované doma, a to pomalým nabíjaním. Priemerné auto je zaparkované viac ako 95% času.
To, že sa elektrina bude vyrábať predovšetkým z fosílií je veľmi vágny argument. Záleží kde a záleží aký časový horizont máš na mysli. Ako som uviedol, na Slovensku sa vyše 80% vyrába "nefosílne". A treba pochopiť to, že pri jazde obyčajného auta vznikajú splodiny druhý krát. Prvý krát je to už pri samotnej ťažbe, rafinácii a prevoze ropy. Takže aj keby elektromobil bol nabitý "fosílnou" elektrinou tak je to čistejšie.
Cením si, že si si dal námahu, ale už to prepočítavali viacerí a problém s množstvom elektriny proste nebude, už aj preto, že ide o postupný proces. To je pomerne dôkladný prepočet, ktorý berie do úvahy zatiaľ len elektormobilitu u osobných áut: https://www.energiaweb.sk/2017/04/09/ake-vyz…
Opotrebované akumulátory z elektromobilov sa dajú veľmi dobre použiť sekundárne pre energetické zásobníky, čo už je aktívne realizované, alebo sa dajú aj celkom slušne recyklovať. Mnohé z tých akumulátorov majú životnosť rovnú životnosti auta.
Odporúčame