Ano? Ved presne tym tu roky Sme masirovalo ludi - kto nevoli pravicu, je hlupak, primitiv, nevzdelanec, socka, je out, nie je in....
Ano? Ved presne tym tu roky Sme masirovalo ludi - kto nevoli pravicu, je hlupak, primitiv, nevzdelanec, socka, je out, nie je in....
Samozrejme, ved Red Bull je najnenavidenejsi tim v paddocku, a postoje Ferrari ci McLarenu su niekedy smiesne....
Alonsovi je to prd platne, titul vyhral Vettel, pretoze bol lepsi vo vsetkom, na com zalezi, ale hlavne v jedinej kategorii, ktora sa pocita - ziskal najviac bodov.
Nuz ale britske zdravotnictvo zaspalo v 50. rokoch. Vacsina ludi ma skusenost, ze ich vseobecni lekari (GP - general practitioner) by sa u nas nekvalifikovalo na zdravotnu sestru.
Suhlas. Kazdy zhodeny kilogram vitam - na pohon 1300 kg auta treba menej energie ako na pohon 1500 kg auta, tym padom staci mensi motor, ktory ma nizsiu spotrebu atd.
Hura downsizing. Na druhej strane... aky zmysel ma dat do auta malicky turbomotor, ked auto s nim ma vyssiu hmotnost ako ten isty model s nepreplnanym motorom s porovnatelnym vykonom.
Tot otazka, ktora nas privadza k marketingu, hoci moj priklad sa tyka inej automobilky.
Skoda nepochybne ma svojich 102 kg nejako oddovodnenych (hoci to bude presna hras s presne vybratymi cislami), inak by ju napr. britske spotrebitelske organizacie rozniesli na kopytach.
Na druhej strane, nie je plech ako plech, nie je ocel ako ocel, takze z vlastnej skusenosti viem, ze nie vsetky lahke auta trpia zrychlenou unavou karoserie. Netreba si mylit kvalitu a spolahlivost. Len auto, ktore je spolahlive, je aj kvalitne.
A spolahlivost je lahko kvantifikovatelna velicina. Ved urcite viete, ako AutoBild rozobera po 100,000 km auta.
Ja ti dam lepsi priklad :-)
Chlapik chcel cez vratnicu fabriky previezt vo furiku piesok. Vratnik na neho zrukol, ze piesok sa tu kradnut nebude. Chlapik vysypal piesok a pokracoval dalej z furikom. To sa niekolkokrat opakovalo. Ten chlapik kradol furiky....
Pointa? Fabrika je nase zdravotnictvo, piesok je to, co sa vracia do systemu a furiky su "zisk" zdravotnuch poistovni.
P.S. Tomu chlapikovi na to prisli.
Nuz co, podla vzoru Audi, aj v Skodovke nakupili dizajnerom kopirky.
Ale vazne, Rapid a Octavia III su od seba odlisne ako noc a ta ista noc o hodinu neskor.
Ale na Skodovku budu vzdy nahradne diely!!!
Hej, znovu sa pise rok 1982! :-)
"Podľa automobilky je nová Octavia aj napriek nárastu rozmerov ľahšia o 102 kg, svojou hmotnosťou sa tak údajne dostala až pod Octaviu prvej generácie predstavenú v roku 1996"
Nuz, ze je nieco lahsie o 102 kg je nic-nehovoriaca informacia, ked nepoznam konkretnu vychodziu hodnotu. Ked znizim 2 tony o 100 kg, je to len 5%. Ked sa mi to podari zkresat z jednej tony, ide o 10% a to uz je nieco!
Skoda robi marketing cislom bez vypovednej hodnoty. Ale OK :-) Media budu informovat, realitu bude ina.
Podla carfolio.com (najdete tam mnozstvo technickych dat o najroznejsich autach z celeho sveta), mal 1.6 litrovy zakladny model Octavie z modeloveho roku 1996 hmotnost (s naplnami ale bez vodica) 1160 kg. 1.9TDI model mal v zkladnej vybave hmotnost 1285 kg - bavime sa o modeloch prveho roku vyroby prvej generacie.
Nuz ak bude mat zakladny model 2013 Octavie hmotnost 1058 kg, zjem drotenu kefu.
Okrem ineho preto, lebo Rapid 1.2 zacina na 1135 kg...
"Prečo bolo umožnené jednej finančnej skupine vlastniť zdrav. poisťovňu aj nemocnice..."
Vola sa to konflikt zaujmov a normalne krajiny to zakazuju.
Vies, co je zisk, vsak. To je ta vec, co ti zostane po odratani nakladov.
Pravda bola na tom kvalitou novinarov rovnako zle ako HN ci Sme - pocas sefredaktora Sabatu. Cerstvo vyskolena armada elevov, ktorym chybali zakladne novinarske skusenosti a obcas aj zdravy rozum.
HN nema novinarsku kvalitu, za tie platy tam malokto kvalitny robi, a Sme sa zmenilo na dobre platenych pravicovych blogerov - a bloger nie je to iste, co novinar.
Dzurindova vlada nastavila sytem tak, aby zostatnoval stratu a privatizoval zisky, inymi slovami, v systeme, ktory zo svojej podstaty nemoze fungovat na principe dopyt-ponuka, plynie zisk zo zdravotnickeho systemu, de facto statnej institucie, do sukromnych vreciek.
Horsie od toho je uz len americke zdravotnictvo, kde si desiatky milionov ludi skratka poistenie nemozu dovolit zaplatit. U nas je to riesene tak, ze kazdy si platit musi a kto nemoze, plati za neho stat - sukromnym postovniam.
Vacsi tunel je uz asi len pod Mont Blancom.
Nie som od inej automobilky :-) A Dacia ma vobec nezaujima. Vadi mi pristup autora, resp. sposob, akym pracuje motoristicka tlac na Slovensku.
"Prečo by mal novinár teraz týžden pátrať po cenníkoch iných automobiliek."
Pretoze je novinar. Znovu, prvy clanok mi nevadil. Vadi mi druhy clanok. Zober si Top Gear. Pri kazdom jednom aute padne veta "za tieto peniaze, mozes mat A, B alebo C", pripadne ina forma porovnania. Hovori sa tomu objektivna zurnalistika.
Ano, ten clanok o Golfe mi vadil tiez. Vadi mi, ze za poslednych par mesiacov sa do prvych troch sprav na titulke Pravdy dostali len auta koncernu VW - dokonca v pripade Audi tak okato, ze clanok, ktory bol cca 7 hodin stary (po tom, co bol zverejneny v Auto sekcii) putoval na druhe miesto na titulke.
A to som vo svojom diskusnom prispevku "podrobil kritike".
Ale ocenujem, ze pan Lipavsky aspon reaguje. V smecku som bol v hlbokom minuse sekundy po zverejneni prispevku a neustale "porusoval kodex" :-)
Ked dostanem na test laptop, tak uvediem aspon zakladne parametre konkurentov.
Ak dostanem prvu PR, ok, ide to do tlace. Pri druhej by som mal byt obozretnejsi. Prvy clanok mi nevadil. Problem mam s druhym - posle mi Dacia cennik, druhykrat, na skompletizovanie info? Automaticky zvoni alarm. Ako novinar si zavolam do inej automobilky a poviem im, nech mi daju ich cennik. Pripadne si pozriem web. Potom zverejnim druhy clanok postaveny na cenniku Dacie a doplnim to tabulkou konkurencnych cien na porovnanie. Ale nebudem tu predsa suplovat Vasho editora.
O moju skusenost nejde, ani o Daciu ci jej cenovu politiku. Moja kritika je o niecom uplne inom - o Vasom pristupe k spracovaniu temy. V zasade mi to moze byt jedno. Problemom je trend v pristupe a nevyvazenost. Ak uvidim test Chrysleru, Lexusu ci Chevroletu svietit pol dna na druhom mieste hlavnej spravodajskej strany, tak sa zacnem pytat, ci ide o jednu lastovicku, alebo ci tato kritika padla na urodnu podu.
A ulohou medii je pozriet sa, ci nahodou automobilka v tlacovej sprave zaslanej mediam nebullshituje. Zverejnenie tlacovej spravy, ktoru dostanem ako novinar do mailu, nie je zurnalizmus.
Ulohou novinara je spracovat informacie kriticky, a neskocit na vsetko PR oddeleniu automobilky. A nezozrat vsetko aj s navijakom. Nikto Vas nenuti zverejnit kazdu tlacovu spravu, ktoru dostanete a na 100% viem, ze to ani nerobite. Takze selektujete. Za poslednych par dni tu mame dalsi specificky clanok, v ktorom sa spominaju servisne sadzby jednej jedinej automobilky.
Prvy clanok sa da tolerovat. Zverejnenie druheho je nie.
Pan Lipavsky, ja byt Vasim editorom, tak stojite na koberci a odpovedate na otazky, preco ste namiesto jednoducheho skopirovania (dam vam kredit za par editov) PR textu automobilky, nesli dalej do hlbky, a neuviedli ceny konkurencnych automobiliek. OK, servis Sandera je lacny. Ale ako citatel chcem vediet, ci ma Dacia/Renault neopija rozkom. Ale to sa z clanku nedozviem.
Vasou naplnou prace, ak ste novinar, nie je kopirovanie tlacovych sprav. Hovori sa tomu sluzba citatelovi a je to, verte-neverte, podstata existencie medii. Informovanie.
Pekny den
Odporúčame