PuDr. - Pezinskej univerzity doktor
PuDr. - Pezinskej univerzity doktor
V zasade suhlas, ale co ma historicka skusenost z prvej polovice 20. storocia spolocne s navrhom na spolocny hokejovy team?
Navrhujem Rakusko-Uhorsky team.
Vzdy ked nejaky emigrovany blb organizoval v kanade 'ceskoslovensky' ples, partia normalnych imigrantov, podotykam ze Slovakov aj Cechov, prisla a trolovali organizatorov ked pri bare trvali na platbe risskymi markami.
Ze ked prisli na ples neexistujuceho statu, tak preco by nemohli platit menou neexistujuceho statu.
Uz chodte niekam s konceptami 'ceskoslovenskeho teamu' a 'citim sa Cechoslovakom'. Je jedno, ci to povie Slovak alebo Cech. Uz je to viac ako 30 rokov.
Najzelensie vozidlo sveta je plug-in hybrid (Prius) ale OK...
Problem je, ze problematika plug-in hybridov sa hodnoti podla euroskych a korejskych parodii na PHV, ktore na rozdiel od PHV modelov Toyoty nedokazu fungovat v plne-hybridnom rezime po vycerpani kapacity trakcnej baterie.
Nehovoriac o tepelnej ucinnosti motora (a jeho kompresnom pomere), kde sa nikto okrem Toyoty a Mazdy nedokaze dostat na 40% resp. 13:1.
Prejdite sa po neziskovkach - vsetko zivnostnici so zmluvami, ktore idu daleko za hranicu pracovneho prava pokial ide o povinnosti 'zamestnanca'. Ochrana ziadna, mzdy smiesne.
Toto nie je politicky post. Ale fakt je, ze taky Globsec nieco stoji...
Minimalne 50% z rozdielu je inflacia.
Pred 5 rokmi som si kupoval susienky za 60 centov. Dnes stoja 1.20.
No,fakt je, ze keby v zapasoch CR - USA a CR - Svedsko na ktorejkolvek Slovensko, tak bude na oboch stranach trestna lavica na oboch stranach plna.
K Ruttovi, je to primitivny nasilnik, normalni Cesi uz davnejsie tvrdia, ze v hokeji nema co hladat.
Cesi maju zo Slovakov stale mindraky. Ak sa Slovakovi podari v niecom prekonat Cecha, tak uspech je hned zlahcovany.
Ono to trochu suvisi s tym nafuknutym pocitom vlastnej vynimocnosti. Ten ma kazdy narod. Cim vacsi, tym je ego vacsie. Ale Cesi su v tomto fakt extrem. To potom v 'novinach' citate, ze Cesi boli pri zhodeni bomby na Hiroshimu a bez nich by sa to nestalo, pretoze stara mama Pepu Jedlicky mala za susedku v Chicagu emigrantku z Ceska.
Pripadne ze o vitazovi pretekov sa dozviedete az v tretom odstavci, pretoze titulok, perexe a prve dva odstavce su o 6. mieste ceskeho reprezentanta, ktoremu chybalo 'stesticko'.
A uplne komicke je vyhovaranie sa na komunistov 35 rokov po Neznej. Ze si ich, na rozdiel od Slovakov, sami zvolili, to uz nepriznavaju. Pripadne ich 'protifasticky odboj' Prazskeho povstavania, ktore hrdinsky zacalo de facto po skonceni vojny ;)
Holt, asi aj taliani dostavaju po 100 rokoch rozum. Po talianskom aute moze tuzit len blbec. Mizerna kvalita vyroby a spracovania, mizerna spolahlivost, zastarana technika, naivny dizajn.
Diesel v osobaku bol vzdy nezmysel. Aby sa oplatil, tak bolo treba najazdit sialene km za sialene kratky cas. A to bol motor zrely na generalku, najma ak islo o motory z dielne VAG ci Fiat.
No a ak niekto meni olej po predpisanych 30-tisic km, tak sa nemoze cudovat.
No... Stavim svoj klobuk, ze ak su problemy skutocne, tak maju spolocneho menovatela. Android.
Kua, nemozeme mat aspon jeden nekrolog bez poznamok o 'komunistickej minulosti'?
Ale doplnim, Laufe bol napolovicu Slovak (po otcovi) a na polovicu Spaniel. Narodil sa ako Don José Pedro Rodriguez de Montagnes Laufer.
Tlmocnikom bol preto, lebo bol bilingvalny.
Ako spravne niekto poznamel v debate, slavny bol davno pred tym, nez clanok naznacuje.
A co sa tyka udajnej spoluprace... jazdil na 'druhu stranu'. A tak ako kazdy znamy/vplvyvny clovek, co takto oficialne cestoval, dostaval brief od tajnych sluzieb. Z definicie tak mal 'krycie meno' pouzivane v spisovke.
Mimochodom, to iste sa dialo na opacnej strane. Lektori anglictiny ci inych jazykov, ktori odchadzali ucit za zeleznu oponu, umelci, ktori sem isli koncertovat (minimalne ich manazment) a niekto z 'crew' bol agent. Deje sa to aj dnes, briefy dostavaju novinari, ktori odchadzaju ako dlhodobi korespondenti do inych krajin atd.
Chyba informacia, ze v ten 2.5 litrovy motor je od Mazdy - rovnaky pouziva aj Toyota v Camry a Rav-4. Akurat Ford ho upravil na iny kompresny pomer. Ide, po Sky-x (tiez od Mazdy) o najvyspelejsi spalovaci motor momentalne v produkcii.
Dovod, preco ma pri vybitej baterii Kuga taku vysoku spotrebu je, ze pouziva svoju vlastnu verziu eCVT prevodovky (je to napodobenina eCVT od Toyoty).
Si fakt 'obycajny'. Zalezi od toho, KTO vyrobil plug-in hybrid. Ak Toyota alebo Mazda, tak to funguje. Jeden mam doma.
Samozrejme, ak si kupis PHEV od Koncernu ci inych radobyautomobiliek, tak to nefunguje.
Problemom je to, ze osudove volby z toho VZDY robi pravica, resp. politicke strany, ktore sa vymedzuju ako pravicove a demokraticke voci tym ostatnym udajne nedemokratickym.
Najskor to bol Meciar, potom Fico. Od roku 1998 boli kazde volby v podani tejto casti politickeho spektra vedene PROTI niecomu alebo niekomu. Ten odkaz pre vlastneho volica NIKDY nebol pozitivny, nikdy nesmeroval na podporu niecoho ale vzdy na odmietnutie niecoho.
Keby proti Ficovi nekandidoval Kiska ale kelimok od jogurtu, tak vyhra. A priznajme si, bola by to lepsia volba ako Kiska.
Najskor z toho tazil Kotleba, potom Matovic, coby predstavitelia nesystemovych stran. Tento experiment nevysiel a vratili sme k mantre 'len aby to nebol Fico'.
A ked pocuvam narek nad tym, ze Pelemu pomohla vysoka volebna ucast, tak mi je zle. Ako moze ktokolvek s uctou k demokracii nadavat na volebnu ucast je nepochopitelne.
Nuz, vazeni, nabuduce treba dvihnut zadok a ist volit.
No skratka automobilka, ktora nevie robit auta, ukoncila spolupracu so sportovcom v discipline, ktora nemam so sportom nic spolocne.
Vlastne sa nic nestalo.
"Moderné vozidlá môžu niekedy najazdiť až 30 000 kilometrov s prvou olejovou náplňou,..." Blbost. Mozu, ale nechcite vediet, co to s motorom urobi. Hlavne... novy motor nie je cisty a prave naopak, bude tam viac mechanickeho sajrajtu. Staci si najst video s rozborom vzorky prveho oleja... Len idiot sa moze riadit odporucanim istych vyrobcov, menit (prvy) olej po 20-30-tisic km.
Vec druha. Nie vsetky motory su si rovne. Napr. pri BMW mate predpisanu vymenu niektorych casti klukoveho mechanizmu. Pri Toyote nie a ten diel bude po 250 tisic km v stave noveho.
Zo skusenosti ... Americky korporat je na 90% OK.
Najvacsie zlo su slovenski manazeri. Pretoze uplne rovnako to bolo aj pred 10 rokmi v Dell, IBM, Orange atd.
Kazdy dufal, ze bude mat manazera z USA.
90% predajov Skody su zmluvne vymeny zazmluvnenym firmam a ich zamestnancom (operak). Nie kazde 3 roky. Kazde 2 a dokonca aj kazdy rok. Susedka ma kazdy rok novu Octaviu, na operak cez zamestnavatela ako benefit, inu znacku si vybrat nemoze, auto je HOLOBYT. Nema ani cuvacie senzory ani kameru.
Odporúčame