Budovanie Maginotovej linie v 21. storočí je sprostosť. Ruská obranná línia na východe funguje, lebo má hĺbku. Litva a Lotyšsko by museli obetovať tretinu územia. Estónsko polovicu.
Budovanie Maginotovej linie v 21. storočí je sprostosť. Ruská obranná línia na východe funguje, lebo má hĺbku. Litva a Lotyšsko by museli obetovať tretinu územia. Estónsko polovicu.
Kupuj si veci na to, na čo sú určené. Elektromobil nie je dobrý na časté nabíjanie mimo domu, lebo na verejných nabíjačkách je vysoká cena. Elektromobil je na jazdenie okolo domu. ...ale vlastne aj auto ako také by nemalo nahradzovať lietadlo alebo vysokorýchlostnú železnicu. To len u nás tak rozmýšlame, lebo k nám ešte nedorazila vysokorýchlostná železnica. Kto by chodil z BA do KE 4 a pol hodiny autom keby to vlakom trvalo hodinu a pol?
Skolabovala by ak by sa nic nezmenilo. Lenze meni sa. Pozri sa vo svojom okoli kolko pribudlo fotovoltaickych elektrarni na strechach domov. U nas vela. najvacsia je na obchode s potravinami. Ma vykon panelov 23kW a ulozisko 38kWh. Je to kvoli chladiacim a mraziacim boxom a aj kvoli vysokej cene elektriny pre podnikatelov. Mali tisicove faktury za elektrinu mesacne. To skoncilo. Teraz dodavaju vacsinu roka elektrinu do siete. Najlepsie dni su ked v zime mrzne a svieti slnko kvoli ucinnosti panelov.
Priemerna spotreba nasej domacnosti v rodinnom dome je 7kWh za den. Priemerny clovek prejde autom za den menej ako 50km. To je u elektrickeho auta spotreba mensia ako 10kWh. Nase auto prejde cca 60km denne. Priemernu spotrebu auta podla palubneho pocitaca mame 15kWh/100km. Auto teda spotrebuje 9kWh. Spolu teda 16kWh.
Normálny človek v 99% prípadov ani nepotrebuje dojazd 500km a nabitie za 5min.
Už niekde skolabovala sieť kvôli elektromobilom? Na prvý pohľad to vyzerá ako píšeš, ale nie je to celkom tak. Hovorítie niečo distribuovaná výroba elektrickej energie? To je to k čomu smerujeme rýchlou výstavbou domácich fotovoltických elektrární. V budúvnosti k tomu pribudnú mikrokogeneračné jednotky a malé domáce veterné elektrárne. Elektrizačná sústava sa už mení a ani si to neuvedomujeme.
Hovoríš mi z duše. Ale záujmových skupín, ktoré sa snažia zatlačiť elektromobilitu do prachu je dosť aj u nás v Európe. A majú veľa prostriedkov na to, aby to dokázali.
Poviem ti príklad aké je nelogické páliť v aute naftu. Keď si budú v budúcnosti môcť ľudia dovoliť spáliť 7 litrov nafty na 100km v SUV, tak ja si budem môcť dovoliť doma kúriť s naftou. Zdá sa to na prvý pohľad ako plytvanie, ale nie je. Keď spálim 7l nafty v kogeneračnej jednotke, tak vyrobím 21kWh elektriny čo stačí na 100km jazdy Škodou Enyaq a k tomu 42kW tepla, čo stačí na vykúrenie rodinného domu v zime počas jedného dňa. Oproti ľuďom čo pália naftu v autách budem mať kúrenie v dome zadarmo. Celú zimu. Také nehospodárne je pálenie benzínu a nafty v osobnom aute.
Ja potrebujem auto na to aby som sa dostal do práce, na nákup, doktorovi alebo len tak do mesta (BA). To všetko mám do 30km. To všetko dávam takmer zadarmo, lebo elektrina doma je lacná oproti benzínu a mám na dome fotovoltaickú batériu, tak sa auto priživuje na prebytkoch z domu. Ročná úspora na benzíne je cca 2400 Eur a na servise cca 600 Eur. Je to 3000Eur ročne. Toto mám obetovať kvôli tomu aby som mal možnosť prejsť 1000km na nádrž? Navyše keď som to nikdy v živote nepotreboval.
Ja som rok doma nabíjal z 230V zástrčky výkonom cca 2,3kW. Teraz mám už 2 roky 22kW wallbox, ale 99,9% nabíjaní robím výkonom cca 4,5kW. Na plný výkon som to dal možno 4x, keď som sa ponáhľal. Dôvody sú dva. Šetrím baterku. Druhý dôvod je taký, že týmto výkonom stíham nabíjať z domácej fotovoltaickej elektrárne a nepotrebujem aby mi pomáhala sieť. Teda sieť väčšinou ani nevie, že ja nabíjam auto.
A čo tak rozpútať ešte šialenstvo na záchranu parných lokomotív alebo tradičných žiaroviek?
Elektromobilita prepadla u nás prepadla, lebo sme Slováci. Radšej budeme veriť sprostostiam, akýmkoľvek, ako by sme mali uznať vedecky a skúsenosťami podloženú pravdu. To platí vo všetkých oblastiach. Mozog nie je na Slovensku orgánom, ktorý robí zásadné rozhodnutia. Bohužiaľ..
Tebe kto povedal, že 5 ročný automobil má "vymlátenú" baterku? Ty budes asi odborník! Ja mám BMW i3 120Ah. Auto má teraz 5 rokov a asi 55tisíc kilometrov. Nevšimol som si zatial žiadnu degradáciu baterky. Dlhodobé pozorovania tohoto typu hovoria, že pokles kapacity je v priemere 1% za rok. Ak je to tak, tak mi za päť rokov klesol dojazd z cca 300km v lete a 240km v zime na 285km v lete a 232km v zime. Tak to je čistá katastrofa, že?
Tieto reči Lavrova by boli na mieste, keby Západ vyžmýkal všetky svoje kapacity a rezervy do poslednej kvapky a stále by to nestačilo na ruskú vojnovú mašinériu. Tým myslím prechod ekonomiky na vojenskú výrobu, zavedenie daní a dlhopisov na financovanie vojny, zavedenie prezenčnej vojenskej služby a pravidelných manéveov na precvičenie vojsk. Zavedenie domobrany a jej precvičovanie po víkendoch. Západ však ešte neurobil skoro nič, alebo to čo urobil sa limitne blíži nule. Zaviesť by sa mala pracovná povinnosť pre zdravotnícky personál a jeho preškolovanie. Tak isto vybudovanie hmotných rezerv strategických surovín, výrobkov a potravín.
Píšem to všetko preto, aby bolo každému jasné ako ďaleko je Lavrov od toho aby mohol robiť takéto závery. Hodnotí výkonnosť Západnej mašinérie podľa voľnobehu, na ktorý momentálne stále beží.
Lenže aj on sa bojí. ...a nie celkom bezdôvodne.
Otálanie s dodaním potrebného vybavenia Ukrajine môže mať len jeden výsledok. Keď nevybojujú Európe slobodu Ukrajinci, budeme musieť zdvihnúť zadky my Európania a vybojovať si slobodu sami. ...alebo budeme žiť život v predklone pred putinovským ruskom. Poliaci to chápu, Pobaltie to chápe, Češi to chápu. Fíni aj Švédi to chápu. Nóri to Chápu. Holanďania aj Dáni to chápu. Len u nás je kopec idiotov, ktorí si neviem akú dobrotu sľubujú od rusov.
Ja som bol študent v roku 1989. Komunizmus ani nemuseli povaliť ľudia. Padlo to samé. My študenti sme sa už ani nebáli papulovať komunistom na hodinách Marxizmu, Politickej ekonómie alebo Vedeckého komunizmu. Už v septembri 1989 si nevedeli s nami rady. Skrátka to bolo neudržateľné. Komunisti sa asi tiež tešili, že sa zbavia zodpovednosti. Gorbačov vyhlásil v roku 1986 Perestrojku a Glasnosť a tým podpísal ortiel smrti celej komunistickej ríši. Perestrojka a Glasnosť znamenali prejav slobody a sloboda je s ruským svetom nezlučiteľná. Tak to u nás skončilo. Naši starí komunisti Jakeš, Biľak, Husák, Štrougal, čo mali skúsenosť s rokom 1968 to vedeli. O nič sa nepokúsili.
A čo si ty predstavuješ pod pojmom liberálny? Pretože Matovič ako konzervatívny katolík má k liberálom ďaleko. Liberál bol Sulík, ale nepáčilo sa mu vo vláde, tak to zabalil. Máš v tom guláš. Nepočúvaj Mazureka, ale nájdi si nejaký serióznejší zdroj na sebavzdelávanie.
Ten Fico je lepší ako Fantomas, lebo ani tomu sa nepodarilo to, že zlodej, policajt a sudca sú jeden človek, teda on. A k tomu mu dopomohli VOLYči. Winston Churchill mal pravdu. Najlepším argumentom proti demokracii je päťminútový rozhovor s priemerným voličom.
Kašli na to a choď sa učiť do školy, lebo inak budeš sprostý ako Kotleba, Uhrík alebo Mazurek.
Aj v roku 1938 sme vedeli v Československu dať dokopy výrobky na svetovej úrovni a 40 rokov vlády komunistov stačilo na to, aby bol problém vyrobiť plastový gombík na práčku. Business je o slobode. O slobodnom prístupe na svetový trh výrobkov, práce a kapitálu. Sloboda a rusko, sú dnes dve nezlučiteľné veci. Každý vie vyrábať, len rusko vie len drancovať prírodu a zotročené krajiny. Takto to je!
Odporúčame