Robustnejšia konštrukcia a zvýšená bezpečnosť SUV sú len zdanlivé. Opak je pravdou. Vlastná frekvencia karosérie je v podstate rovnaká ako u iných aut alebo ešte aj nižšia, teda aj tuhosť - box karosérie má vyšší priečny profil a teda aj momenty vo vrcholoch. Zvýšená stavba karosérie má negatívny vplyv na výsledok čelného crash testu - najlepšie je keď sú jednotlivé prvky zoradené v pozdĺžnom smere za sebou a celý systém funguje ako harmonika. Pri zvýšenej konštrukcii môže dochádzať k podsúvaniu motora pod podlahu. Nevýhodná je aj zvýšená poloha figurín pre zaťaženie vnútorných orgánov pasažierov. Najhoršie na SUV sú zvýšené jazdné odpory a tým aj emisie CO2. Oproti tradičnej limuzíne alebo hatchbacku to môže byť v desiatkach percent. S tým súvisí zvýšená spotreba. Odporúčam majiteľom SUV aby nevyplakávali nad zvyšujúcimi sa cenami energií a aby sa nedivili, keď ich ekologickí aktivisti prevrátia s ich SUV na strechu.


