Opýtaj sa Kotlára.
Čo nechápeš? Zase ti tu musím vysvetlovať, že 7 litrov benzínu v kogeneračnej jednotke vykúri rodinný dom počas jedného dňa v zime a vyrobí elektrinu na viac ako 100km jazdy pre elektromobil?
Chápeš tú nehospodárnosť páliť benzín v aute?
Nevynecháme ani jednu príležitost podporiť každú hlúposť. Možno sa mali tí politici najprv pobaviť s učiteľmi fyziky na základnývh školách. Dozvedeli by sa, že auto na benzín páli 4x toľko energie ako elektromobil.
Sme čistý príjemca z rozpočtu EÚ. Dostali sme miliardy a ako vďaku za pomoc tu produkujeme ľudí ako ty.
Kde na svete sú takí sprostí ľudia aby podporovali pálenie peňazí v kotloch?
EÚ sa snaží odstrihnúť od ruského plynu. Len idiot si mohol myslieť, že sem pošlú 435 miliónov Eur aby sme ich napchali Putinovi do krku.
Nikto nemusel ani slovo povedať.
Zbytočné otázky. Všetko je zahrnuté v cenách. Píšem, že ušetrím 5000 Eur ročne!
Tiež som zažil socializmus.Aj som zažil tú pracovnú morálku... Som rád, že teraz sa môžem postarať sám o seba a svoju rodinu a nemusím čakať na odrobinky zo stola po papalášoch. Donedávna som platil tomuto štátu veľké dane. Ficove opatrenia zničili pracovné miesta v automobilovom priemysle. Som teraz zamestnaný v Nemecku. Na Slovensku je drahá pracovná sila. Veľké dane a odvody. Projekty sem neprichádzajú.
435 miliónov spálených v kotloch. Hlúposť. Ľudia čo platia dane a nekúria plynom nedostanú nič. Nespravodlivosť. Toto je Slovensko?
Ok. Tak počúvaj Kotlára.
Ja som inžinier. Konštruktér. Prax 35 rokov. Načo by si ma počúval. Rob čo chceš.
Aha. Ja mám el. auto. Som absolvoval strojnícku fakultu STU - katedra Spaľovacích motorov a lodí. Odbor konštrukcia motorových vozidiel. Pred 35 rokmi. Som konštruktér áut. Celý čas. Tak ale ty asi o tom vieš viac. Že?
V elektrárňach je pomer tepla premeneného na mechanickú/elektrickú energiu dvakrát taký ako v spaľovacom motore auta. Sú tu dva dôvody - veľkosť tepelného stroja-turbíny a ustálený režim v ktorom ten tepelný stroj beží.
Keď to teplo nepotrebuješ tak máš elektrinu z FVE. Chápeš to? Takto to funguje. Kogeneračné jednotky majú rýchly nábeh. Hlavne keď sú malé a sú ich státisíce riadené z jedného miesta - virtuálna elektráreň. Kogeneračná jednotka môže byť na plyn, ropu, ale hlavne na biomasu. Domácnosti na vidieku v pohode prežijú bez ropy, plynu a jadra a to bez zníženia komfortu. Zostane viacej energie pre mestá a priemysel. Navyše tie domácnosti môžu dodávať prebytky do siete.
Ja nepotrebujem žiasdny plyn. Ani vy. Ja sa vas snažim presvedčiť, aby sme rozmýšľali nad tým, čo robíme.
Nezatepluj. Nič nerieš. Ani spotrebu. A hlavne sa maj dobre. ...lenže tieto veci asi nejdú dokopy. Človek čo čaká, že mu budú lietať pečené holuby rovno do huby, väčšinou zostane hladný.
Nevieš a píšeš.
Brzdenie REKUPERÁCIOU - dobíja batériu. Brzdy sa v elektromobile používajú minimálne. Spaľovacie auto minie 70kWh energie na 100km. 50kWh ide do vzduchu. Elektrické má spotrebu 20kWh na 100km... Keď nevieš tak nepíš!
Komu chceš tranzitovať, keď nikto nechce odoberať?
Kde sú tí Ficovi troli? Čo robí ten Šutaj Eštok? Veď tu nikto neobraňuje toho Fica? ...ťažko presvedčíš človeka, že keď bude viac platiť za plyn, tak sa bude mať lepšie :-).
Ročne vypustia osobné autá na Slovensku do vzduchu približne 10 TWh energie cez chladič, výfuk a brzdy. Z ruska dovážame cca 17 TWh energie v plyne. Stačí prejsť na elektromobily a kogeneráciu pri výrobe tepla a TUV. Kogenerácia stabilizuje sieť a umožní ešte viac zapojiť obnoviteľné zdroje aby sa vyeliminoval aj ten zvyšok ruského plynu.
Toto je inžinierske riešenie problému. Nejdem do podrobností ako virtuálna ELEKTRÁREŇ, mikrokogeneračná jednotka, energetická biomasa s krátkym cyklom, sezónna akumulácia energie, biomeiler, syntetické palivá... Skrátka pohnime rozumom a hlavne zadkom. Ja doma ročne šetrím na 5000 Eur - elektrina, kúrenie, 2 autá.
Len som chcel doplniť, že tie nezmysly, ktoré napchali dnes aj do elektromobilov, tak tie úplne ten elektromobil znefunkčnili.
Myslím tie masážne sedačky, výkony stoviek koní, v interiéri obklad na obklade, ozdobná lišta na ozdobnej lište, schránka v schránke, osemkilogramové hlavné svetlo, svietiace logo všade - ako hodová strelnica, sedačka čo váži toľko ako človek čo na nej sedí, SUV architektúra vozidla, nárazníky s nefunkčnými ornamentami, kryt motora pod zavretou kapotou, zadné svetlá s miliónmi svetlovodičov a hliníkovými chladičmi, bezpečnosť založená na tom, že urobili z auta tank...
Odporúčame