On sa len pridal na stranu kuvikov z Nemecka. Prvy krok na ceste k ekologickým autám by malo byt zrusenie neobmedzenej rychlosti na dialniciach v Nemecku. Pomohlo by to narovnat deformovanu podobu aut na celom svete.
On sa len pridal na stranu kuvikov z Nemecka. Prvy krok na ceste k ekologickým autám by malo byt zrusenie neobmedzenej rychlosti na dialniciach v Nemecku. Pomohlo by to narovnat deformovanu podobu aut na celom svete.
41% percent je OK. Ale to je len v jednom urcitom ustalenom rezime - teda pri urcitych otackach a zatazeni. Vysledna ucinnost je ovela nizsia pretoze v prevadzke po meste je motor neustale v prechodovych rezimoch. Hybridne technologie funguju tak, ze vyhladzuju prechodove rezimy a snazia sa dosiahnut to aby sa rezim motora co najviacej drzal blizko dna uplnej charakteristiky. Vysledna ucinnost sa však aj tak nachadza mozno na hranici 30%. Tych 41% je merna spotreba cca pod 200g/kWh. To som uz spominal v prispevku dole.
Účinnosť EV po započítaní účinnosti nabíjania je cca 73%. To dáva výslednú účinnosť 42%. Bez využitia odpadového tepla elektrárne. Pri využití odpadového tepla je to vyše 60%. Odpadové teplo z auta ide do vzduchu - stovky kWh.
Výhrevnost nafty je priblizne 12kWh/kg. Merna spotreba naftoveho motora v ustalenom rezime na dne uplnej charakteristiky je cca 200g/kWh. Z toho vychádza teoreticka ucinnost 40%. To je teoreticke maximum - optimálne otáčky a zaťaženie v ustálenom režime. Výsledná účinnosť v prevádzke je pod 25%. V meste ešte menej. Státie na križovatke a zápche 0%. Účinnosť paroplynovej elektrárne 58%. Pri využití odpadového tepla 85%.
Ano. Len toľko čo ma naučil doc. Hudec na predmete Motorové vozidlá 1 a 2, doc. Ikrinský na predmete Teória vozidiel a ing. Mičík na predmete Konštruovanie motorových vozidiel. Hoci to bolo ešte za socializmu, fyzika stále platí.
Tak by si ma mohol poučiť, lebo 30 rokov robím niečo čo som vyštudoval a čomu nerozumiem. Z toho 10 rokov v MB. Naposledy v Gaydone.
Kedže elektrické auto nemusí mať takú komplikovanú pedálovú skupinu, je možné urobiť pedálovú skupinu nastaviteľnú. To umožní aby bola sedačka v pozdĺžnom smere pevná = 2 výhody. Uchytenie sedačky do karosérie môže byť jednoduchšie - zníženie hmotnosti a zároveň máme rovnakú polohu v pozdĺžnom smere pre všetky figuríny - zjednodušuje riešenie bezpečnosti bočného crash testu. To samozrejme predpokladá úplne iný prístup aj k riešeniu stĺpika riadenia a prístrojovej dosky. V roku 1897 urobili Tatru President. Vypriahli z kočiara kone a dali tam motor. Predávala sa ako " kočár bez koní". Aj dnešné EV sú taký kočár bez koní - vymontovali sme motor a dali sme tam batérie. Ešte sa budú musieť veľmi zmeniť.
On hlavne hovorí tak, aby podporil svoje vlastné záujmy. Čo s tými fabrikami, ktoré sú plné jednoúčelových obrábacích strojov na výrobu motorov? Čo s tými investíciami do platforiem pre konvenčné automobily? Veď platforma má morálnu žvivotnosť 2 modely a motor má morálnu životnosť dve platformy. To sa bavíme cca o 25 rokoch. Aby zabránil stratám mal teda konať už okolo roku 2000. A to nehovorím o tom, že efektívne elektrické auto nemôže mať s tým konvenčným spoločnú ani sedačku - to myslím úplne vážne.
Celá argumentácia skončí, keď sa začneme baviť v zákonoch, ktoré určuje fyzika. Dnešná podoba automobilu je jednoducho nezmyselná a nie je dôvod ďalej zotrvávať na týchto neudržateľných pozíciách.
Málo fundovaný nie je, ale asi to vidí z iného uhla pohľadu ako ja - automobilový konštruktér - 30 rokov praxe. Keby počítal len s tretinou energie, ktorú spotrebuje automobil asi by došiel k inému výsledku. Lenže zmieriť sa s tým, že sa mu auto zmení z Bugatti type 41 Royale na Citroen 2CV, tak ako sa to stalo po druhej svetovej vojne, chce veľkú mieru predstavivosti, empatie a odvahy. A to nielen on, ale celý automobilový priemysel, dnes odmieta. Čím väčší odpor však budú klásť, tým viacej to bude bolieť. Musíme tú zmenu však podstúpiť.
NIE! Nemá pravdu! Znižovanie emisií neznamená automaticky elektromobilitu, ale aj znižovanie energetickej náročnosti automobilov. Súčasné automobily - nezmyselné opachy - majú spotrebu 17 aj 22kWh energie na 100km. A je jedno či je to elektrická energia, alebo energia z ropy. Pri zachovaní rozumnej miery funkcionality, bezpečnosti a komfortu je možné túto energetickú náročnosť zredukovať na 8kWh/100km. To zodpovedá spotrebe spalovacieho motora cca 2l/100km a to je pre spaľovacie motory ťažko dosiahnutelné kvôli fyzikálnym obmedzeniam ako zvýšená merná spotreba v prechodových režimoch, nutnosť voľnobehu, malý záberový moment v nízkych otáčkach, nutnosť prevodového mechanizmu... Pre elektrický motor nie je všaj 8kWh/100km problém. Veľké elektrárne dosahujú dvojnásobnú tepelnú účinnosť oproti spaľovacím motorom a aj po započítaní účinnosti nabíjania nie je jedno, či zhorí liter ropy v motore auta alebo v elektrárni. Na elektromobilitu sa nepýtajte managerov, ale konštruktérov!
Ešte prekvapujúcejšie ako Matovičove percentá je 9% pre Fica. Kto mu to ešte žerie? Na Súmračnej ide do módy prúžkovaný oblek a tu im deväť percent ludí stále verí.
Chvalabohu. Zdá sa, že mafia Smeru to už dokopy nijako nedá. Ani spolu s filiálkou Hlas.
Ja oči otvorené mám. A vidím tú realitu okolo. 12 rokov Ficovej vlády úplne stačilo na to aby zničil spravodlivosť, školstvo, zdravotníctvo, políciu aj armádu. Ani netreba dlho filozofovať. Stačí sa pozrieť na cesty. Za posledných 50 rokov neboli také rozbité ako teraz. Ale Váhostav, Doprastav a iné zlodejstavy sa nabalili. Dúfam, že mi nechceš tvrdiť, že niekto z tých Ficových paholkov je v base neprávom. Aj o Lúčanskom si medzi sebou radoví policajti hovorili, že je mafián. A to už dávno pred tým ako sa stal policajným prezidentom.
Smutné je, že si týto páni neuvedomujú svoju extrémnu zodpovednosť. Keď nás nechajú napospas Ficovi/Pelemu alebo nejakým nacionálnym fašistom, zo Slovenska bude mafiánsky štát bez možnosti nápravy. To je stav zrelý na občiansku vojnu. A agenti východu sú celí nedočkaví aby priliali olej do ohňa. Fico sa už prekonfiguroval. Pred pár dňami natočil video o slovanskej vzájomnosti. Prázdny pojem, čo môže napáchať v rukách arcizločinca veľa škody.
Tých 10% ludí, čo by ešte dalo hlas Ficovi, musí byť úplne bez zmyslu pre spravodlivosť.
Len či by ste to proti Ficovi ustáli aspoň ako ten Matovič. Kiska to neustál. Keď sa cítite, len do toho.
Bojovať treba proti Mafii. Matovičovi si dá veľký pozor aby sa do toho znova nenamočil. Ale kto vlezie do tej žumpy po Ficovi miesto neho?
Opýtaj sa Trnku a Kováčika prečo to tak dlho schovávali. Myslíš, že chceli kryť Malchárka? :-)
Hotovo! ... a Fico sa ešte stále bude metať ako blázon v zvieracej kazajke. Vadí mu, že štát vedie "neschopný hlupák", ktorého si ludia zvolili. Nevadilo mu, že štát viedol Bodor, ktorého sme si nezvolili? Viedol a ukradol. A Fico tomu minimálne robil kulisu. Matovič teraz vyzerá rovnako neadekvátne ako vyzeral Havel v tých krátkych nohaviciach na inaugurácii. Tak je to vždy keď zvíťazí outsider, ktorý s tým nepočítal. Fico aj Pelle boli skrátka politický herci a Matovič nie je. Nejde mu to. Kto si trúfa na viac, prosím kandidujte v budúcich volbách proti Mafii.
Odporúčame