Blázon je ten, čo si myslí, že si bude žiť v pohode s ruským plynom a v Putinovej ríši. Nikde na svete sa nežije v pohode v Putinovej ríši. ...alebo menuj jednu krajinu.
Blázon je ten, čo si myslí, že si bude žiť v pohode s ruským plynom a v Putinovej ríši. Nikde na svete sa nežije v pohode v Putinovej ríši. ...alebo menuj jednu krajinu.
Takto sa to nerobí, do psej matere! Chýbajú zmysluplné modely.
Už Golonka v roku 1969 klopal hokejkou na ľad a počúval, či tečie z ruska ropa po víťazstve v hokeji na rusmi. To je 55 rokov. Dosť na to aby sme pochopili, že rusi s ropu neobchodujú, ale vydierajú. Rusko nie je priateľ ani obchodný partner, ale terorista a nepriateľ.
Rojkovia sršia nápadmi, ale toto sú šedí idioti, bez vízie. Nemajú anio toľko fantázie aby ukázali ľuďom čo je elektromobil a ako sa s ním má žiť. Jediné čo dokázali, tak z auta vymontovali nutné minimum aby tam napratali elektromotor a batérie. Mysleli si, že je to vybavené. Lenže elektromobil nemôže mať so spaľovacím autom spoločné ani koleso, volant alebo sedačku. Celý musí byť navrhnutý od nuly aby to bola architektúra, ktorá využíva prednosti a potláča nedostatky elektropohonu. Typická sprostosť je elektrické SUV.
Takto to nie je. Elektromobil funguje. Pozri sa na Tesla Model 3, Model Y, Nio ET5, Xiaomi SU7, BYD Seal. Dokonca aj BMW i3 Ah120 staručký elektromobil. To všetko sú výrobky, ktoré dobre slúžia svojim majiteľom a v ničom ich neobmedzujú. ...a predávajú sa vo veľkých počtoch.
Čo je teda na vine problémov automobiliek?
V prípade VW je to zastaralá a nefungujúca architektúra ich elektrickej platformy, za ktorou sa možno čiastočne skrýva snaha vytiahnuť zo zákazníkov nejaké peniaze navyše cez, dnes už zbytočné, návštevy servisov.
U STELLANTISu je dôvodom technická nedokonalosť ich elektromobilov, ktoré sú navrhnuté ako "obojaké" - aj spaľovacie aj elektrické. Takto ale dobrý elektromobil nevznikne.
U Fordu to najlepšie pomenoval jeho šéf. Sú jednoducho pozadu. A to tak veľmi, že ešte ani netušia ktorým smerom sa vydať aby zaostalosť dobehli.
... a potom sú tu osprostení zákazníci, ktorí ani netušia, čo majú od elektromobilu očakávať. Na tom majú podiel tiež automobilky.
Dôležité je to, že kto príde do vedenia automobiliek po idiotoch, ktorí doviedli celé odvetvie do slepej uličky. Neviem, či ešte niekto normálny, čo rozumie tejto práci, vôbec existuje. Na vine nie je elektromobilita, ale spôsob akým bola uchopená. Automobilky sa rozhodli svojim spôsobom nám všetkým UKÁZAŤ AKO TO NEJDE. A presne to dokázali! Lenže Číňania nás presvedčili, že to ide! A nie je to len o Číňanoch. BMW i3 Ah120 bolo použiteľné vozidlo už v roku 2018 a jeho predaje stále rástli aj v roku ukončenia výroby 07/2022.
Za ruský plyn sa platí slobodou. To si uvedomte. Komunisti zbavili ľudí svojprávnosti a potom ich nedokázali uživiť, tak skrachovali. Fico sa znova vybral podobnou cestou. Najprv vám zaplatí vlaky a obedy a potom plyn. Lenže on nerieši, odkiaľ budú peniaze na tieto benefity ani tak ako komunisti, pretože komunisti mali v pláne tu byť na večné časy a nikdy inak a Fico mal byť mimo politiky už v roku 2014. Ficov plán je jasný, hodí nás Putinovi do papule a on sa vyparí aj s našimi peniazmi a unikne spravodlivosti, lebo v Putinovej ríši sa zločiny neriešia.
Stellantis je zlepenec skrachovancov. Rád by som videl nejakú snahu o pridanú hodnotu v produktoch značiek Stellantisu, ale je to len šedá hmota obalená v nefunkčných a kontraproduktívnych ornamentoch. Nebolo to vždy tak. Mali hviezdne produkty na svoju dobu - Citroen DS alebo Peugeot 405 Mi16, Citroen BX a XM. Dnes je to smutné kino. Rádoby masovka, ktorá vďaka svojej inžinierskej nenápaditost kvôli obmedzovaniu výroby vlastne ani masovkou nie je. Styling, styling a styling. Fyzika v offsajde. Parametre a funkcionalita priemerné. Vízia do budúcnosti žiadna. Radosť zákazníka z kúpy výrobku ich asi nezaujíma. ...lenže toto je dnes bolesť takmer všetkých európskych automobiliek. Konceptov veľa, vízia do budúcnosti však žiadna. ...teda až nie je víziou to, že auto bude mať jedného dňa 10 tisíc koní. Len neviem načo.
Na ľuďoch je to aj dnes. Nikto im nič nediktuje, len aby zbytočne nesmradili. Vypúšťanie dymu z výfuku auta v meste nepatrí medzi základné ľudské práva.
Ja nehovorím, že elektromobilita nemá svoje limity, ale parametre sa neustále zlepšujú. Zatiaľ to ide veľmi rýchlo. Lenže výhody prevyšujú nedostatky niekoľkonásobne.
150kWh motor je v aute na nič. Elektromotor zrýchľuje dobre aj s menším výkonom a na to abz auto išlo 130km/h stačí možno menej ako 45kW.
Ja som nemyslel vyrábať rebriňáky, ale namiesto hlúpostí investovať peniaze a úsilie vo vývoji do technológií, ktoré znížia energetickú a materiálovú náročnosť individuálnej mobility. Chyba sa robí väčšinou už na začiatku projektu, keď sa stanovujú cieľové parametre a ich priorita v dokumente "Popis výrobku". Tam by som kládol priotitu na zníženie jazdných odporov a zvýšenie aktívnej bezpečnosti. Niečo má do toho povedať aj EU.
Záver: Podoba automobilu, ako prostriedku individuálnej mobility, sa musí z pohľadu fyziky výrazne zmeniť aby ľudia dostali dôvod na kúpu nového automobilu tak, že si to budú schopní vypočítať na kalkulačke a zmyslami vnímať pozitívny efekt kúpy nového vozidla. Teda, že nové auto bude mať nejakú dobu návratnosti investície, ktorú dnešné vozidlá v podstate nemajú. A to nemyslím len peniaze, ale aj životné prostredie (emisie, hluk,...), návrat pozitívnej nálady z dôvodu energetickej nezávislosti jedinca a celej spoločnosti... Jednoducho musí to nové auto spôsobovať ľuďom RADOSŤ a nie obavy ako to robia autá vzrábané v Európe dnes.
Som automobilový konštruktér. 33 rokov robím túto prácu. Odvážim sa napísať, že o súčasných problémoch viem veľa. Autá v Európe sa nepredávahú, lebo ich ľudia nechcú. Dôvodov je viac. Spomeniem niektoré z nich:
1. Doba je zlá a ľudia si nechcú priviazať bezdôvodne na krk finanční balvan. Navyše nové auto v podstate neprináša zákazníkovi žiadnu pridanú hodnotu oproti jeho starému 8 alebo 10 ročnému modeli, čo má doma.
Cenová hladina cez 40tis EUR je na európskom trhu, kde je najpredávanejším autom Dacia Sandero, jednoducho neakceptovateľná.
2. Zákazníci sú zmätení z protichodných informácií o elektromobilite, ktoré sa valia na nich zo všetkých strán. Je tu veľmi silná protikampaň, ktorú rozpútali záujmové skupiny ohrozené elektromobilitiou. Negatívnu kampaň šírili istý čas aj automobilky.
3. V neposlednom rade je to aj z pohľadu fyziky neprijateľná podoba dnešných automobilov, ktorá má zničujúci dopad na prevádzkové parametre vozidla a celú spoločnosť - ekonomiku aj environment.
...a tých 50 percent idiotov, čo ich volia...
Fico by v tej Moskve mohol aj zostať. ...a Blahu, Danka a Uhríka by mohol zobrať so sebou.
Ty si absolventom, ktorého blázninca? Logika nulová.
Keby padla Ukrajina, tak budeme davať na obranu 20% HDP. Potom môžu dôchodcovia o dôchodkoch len snívať a ďakovať rusom.
OK. Lenže čo budú robiť, keď aj tí poslední zabrzdenci pochopia výhody elektromobilu?
Trestný zákon, paragrafy proti republike.
Odporúčame