Volkswagen si opäť utiahne opasok, šetrí na rozbeh elektromobilov
Vedel. Je to však veľmi rozsiahla téma. Powertrain automobilov so spaľovacími motormi je dnes ohromne predimenzovaný. Navyše zvyšovanie účinnosti spaľovacích motorov má svoje limity - fyzikálne aj ekonomické. Teda aj optimalizácia jazdných odporov pre tieto automobily dáva zmysel len v určitých medziach. Dobrý príklad takého extrému je VW XL1. Elektromobily sú na tom úplne opačne. Na ich podobu však veľmi negatívne vplýva stereotyp, na ktorý sú ľudia zvyknutí. Je to niečo podobné ako keď pred 120 rokmi vypriahli kone z kočiara a namontovali doňho motor. Tak napríklad vznikol v Kopřivnici "koč bez koní". Skutočný elektromobil - ekonomický, ekologický predstaviteľ mobility budúcnosti - nemôže zdediť z dnešného automobilu takmer nič. Ani pneumatiku, alebo sedadlo vodiča.