Odkedy som prestal "aktívne" sledovať TV (=veľmi si vyberám čo si pozriem) je môj život lepší. Viac sa hýbem, športujem, robím čo ma zaujíma... Žijem svoj život, nie život seriálového hrdinu, prípadne nejakej akože "celebrity".
Odkedy som prestal "aktívne" sledovať TV (=veľmi si vyberám čo si pozriem) je môj život lepší. Viac sa hýbem, športujem, robím čo ma zaujíma... Žijem svoj život, nie život seriálového hrdinu, prípadne nejakej akože "celebrity".
Celý VW ide do "...". Elektromobilita mu zlomí väz. Vlastne ani neviem ako nakoniec dopadol najvyšší šéf, ktorý tak tlačil na prechod VW na elektromobilitu. Chceli ho dovolať, ale nedočítal som sa, či už skončil a VW bude pokračovať rozumným smerom.
Ford to má tiež nahnuté... Nedávno som čítal kdesi ako prudko padajú jeho predaje vo všetkých kategóriach.
Dnes kraľuje Hyundai, Kia...
Nič proti Fordu... Focusy jazdili (a isto aj jazdia) skvelo...
V práci máme Golf 8 a...
To auto je dosť "zložité" na to, aby bolo vhodným autom, ktoré strieda veľa vodičov. Lepšie by bolo jednoduché auto.
Moje pocity po pár stovkách km jazdy:
- Toto je akože to super Das Auto???
- pomerne komplikované ovládanie, ak človek nevlastni dané auto a nie je na neho zvyknutý
- jazdné vlastnosti také normálne
- vzhľad - také nemastné / neslané auto
- kvalita? Asi je pravda, že sa šetrilo...
- maličký "kufríček" - pritom udávaný objem je väčší ako u môjho "Japonca" (kde tie litre vo VW vyčarovali???)
Ako súkromné auto vlastním Mazdu 3 (r.v. 2017). Som na to auto zvyknutý a možno aj preto ho označím za viacmenej vo všetkom lepšie - minimálne pre mňa. Od ergonómie, jazdných vlastností až po vzhľad...
Ale samozrejme každý máme iné požiadavky a vkus na auto. Mňa nový Golf 8 nepresvedčil.
Článok prišiel absolútne v "správnom čase" (nič v zlom). Palivá E10 tankujeme už nejaký mesiac a... Komu sa auto malo pokaziť, pokazilo sa. Kto má vhodné auto, jazdí bez obmedzenia...
Osobne tankujem E10, ale raz za čas dám autu prémiové palivo na "prečistenie" systému. Rozdiel nepociťujem ani v spotrebe, ani vo výkone...
Mám známeho, ktorý tankuje do svojej Fabie I (r.v. 2000 / 1,4 / 50 kW) iba prémiové palivo. Už som mu viac krát hovoril, že je to zbytočné - auto aj tak má hodnotu 1200€ (max). Ale on si NEDÁ povedať. Navyše ani peňazí nemá... Hlavne, že jeho "super-najlepšie" auto jazdí na najlepšie dobroty... Niektorí ľudia sú nepoučiteľní...
Tiež mám svoje auto (r.v. 2017) rád, ale až tak sa o neho nestarám.
V súčasnosti sa hovorí o syntetických palivách, ktoré by mohli spraviť zo súčasných áut ekologickejšie autá. Možno budú ešte horšie ako E10... Ale momentálne radšej budem jazdiť na syntetické palivo, akoby som mal kupovať elektromobil..
To už bola "labutia pieseň" Tatry 613.. V tých časoch išlo o beznádejne zastarané auto, ktoré nemohlo konkurovať "západnej" produkcii. Ale ako historický artefakt celkom dobré.
Hovorilo sa, že tá cesta bude hotová v roku 2023... Asi to bude iba "sen".
V každom prípade tá cesta by celkom odľahčila dopravu cez mesto.
Síce trochu "odlišná" Mazda, ale aspoň niečo. Každopádne kedysi bola Mazda 2 rovnaká ako Ford Fiesta. Mimochodom podľa mňa to bola najhoršia Mazda 2...
Dvojka je aj tak viacmenej okrajovým modelom. Navyše mať Toyotu Yaris s akýmkoľvek logom nie je problém - je to spoľahlivé auto. Až na to, že ak bude Mazda 2 drahšia ako originál, tak aký dôvod bude potom na jeho kúpu?
To nie je motorka ;). Je to elentrické vozidlo modernej doby - taký "paškvil"... Ďakujem, radšej budem chodiť pešo, alebo jazdiť bicyklom a budem EKOLOGICKEJŠÍ ako človek na tomto vozidle.
Demagógia, klamstvo, zavádzanie, strašenie, šírenie negativizmu a pesimizmu... Znechutení a "otrávení" ľudia plní nenávisti a strachu... Toto ste chceli???
Poznám veľa ľudí, ktorí prestali čítať noviny, sledovať správy, rozprávať o pandémii... patrím medzi nich (okrem tohto príspevku na článok, ktorý som ani poriadne nečítal ;) ). Žijeme šťastnejšie, sme spokojnejší a náš život je krajší...
A že sa raz nakazím a MOŽNO skončím v nemocnici a MOŽNO aj zomriem? Raz sa niečo z toho stane každému (o 10, 20, 50... rokov). Prečo sa báť? To je súčasť života. Čím skôr to príjmeme, tým budeme kľudnejší a šťastnejší ;)
Jednoznačne. Tu v EU si myslíme, aké autá vyrábame... Každý druhý Čech a Slovák považuje nemecké / české autá za TOP...
Ak si náhodou kúpite japonské auto, tak vás niektorí jedinci vysmejú... Ale výsledky jednoznačne ukazujú, čo je najlepšie. Osobne už nechcem nič iné ako "Japonca".
Navyše prístup Japoncov k elektromobilite je mi mimoriadne sympatický !!! Nezbláznili sa ako niektoré automobilky z EU.
Záleží aj na štatistike:
- keď mám málo očkovaných a chcem zvýšiť stavy, tak spravím paniku (= naše správy v TV...). Umrie mi veľa ľudí (NEočkovaných)
- ak mám vysokú zaočkovanosť - úmyselne znížim čísla, aby som zamaskoval to, že niečo nefunguje. Rovnako zamaskujem počty obetí vakcíny (u nás sú PODOZRIVO nízke)...
Ako sa hovorí "Štatistika je presný súčet nepresných čísel" = čo potrebujem, to dostanem.
Záver - je ťažko sa niekde prikloniť. Poznám veľa múdrych ľudí na oboch stranách "barikády".
A antivaxeri budú stále v pohode s prirodzenou imunitou... Ide o to, kto sa stane súčasťou biznisu a či bude v budúcnosti možné vystúpiť z idúceho vlaku (napr po 10. booster-i)
Človek nikdy nevie, čo príde v budúcnosti - dúfajme, že bude pozitívna.
Aj mňa učili, že človek má prirodzené sklony k zlu. Na to, aby sa vydal dobrým smerom potrebuje oveľa viac úsilia.
Človek má IBA jedno zdravia a jeden život. Prečo nebyť opatrný? Hlavne, ak máme pocit, že všade okolo je obrovské množstvo klamstva.
Ako dlho prebieha tento experiment? Rok?
Čo ak sa účinky rozbehnú o ďalší rok a ľudia budú padať na uliciach ako športovci na ihriskách?
Nie som zastnáca, ani odporca. Som iba opatrný. Okrem toho - v mojom blízkom okolí je pozitívnych oveľa viac očkovaných ako neočkovaných - pritom pomer (očkovaný : neočkovaný ) je cca 50:50. Možno je na vine práve novodobý slogan "Vakcína je SLOBODA"
Slobodne som sa rozhodol počkať.
Ako dlho prebieha tento experiment? Rok?
Čo ak sa účinky rozbehnú o ďalší rok a ľudia budú padať na uliciach ako športovci na ihriskách?
Nie som zastnáca, ani odporca. Som iba opatrný. Okrem toho - v mojom blízkom okolí je pozitívnych oveľa viac očkovaných ako neočkovaných - pritom pomer (očkovaný : neočkovaný ) je cca 50:50. Možno je na vine práve novodobý slogan "Vakcína je SLOBODA"
Slobodne som sa rozhodol počkať.
5. Naštartujte a pustite klimatizáciu
- vraj sa to nemá robiť, ale...
Skúste to nespraviť a nebudete nič vidieť. Často je okno jemne namrznuté aj zvnútra... Väčšinou naštartujem, postriekam predné okno rozmrazovačom, oškriabem bočné okná, zadné a nakoniec predné. Sadnem do auta, okná sú už relatívne čisté... a idem...
Párkrát sa mi stalo, že auto bolo pod vrstvou cca 1 mm ľadu. Nedali sa otvoriť ani dvere, ani kufor - NIČ (bez násilia). Navyše rovnaký ľad bol aj na ceste, na chodníkoch... Čo som nakoniec spravil? Nechal auto tak a išiel pešo - po tráve. Síce som došiel do práce neskôr, ale bezpečne a bez trápenia auta :)
A ešte čo sa týka kovovej škrabky... Síce je účinná, ale poškriabané sklo je nanič. Moderné autosklá sú celkom mäkké.
Možno je problém v tom, že už ani tam nie je koho voliť.
Začínam mať pocit, že bývalý nami obdivovaný "západ" na tom začína byť dosť zle. Dnes by som tam nešiel bývať ani keby mi zaplatili...
V podstate platí - čím väčší zapadákov, tým väčšia sloboda.
Elektromobilita je slepá ulička...
Existuje veľa článkov o ich nevýhodách. Najnovšie napríklad:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/test-uk…
No aby to potom Nemci aj chceli.
Politické rozhodnutia sú často značne mimo realitu.
Okrem iného:
Obrovská podpora a plán orientácie VW na elektrinu budú stáť jeho šéfa asi miesto. Nie je rozumné vsadiť všetko na jedinú kartu.
Samozrejme "...Mercedes" ;)
Ako sa hovorí - "keď chceš opicu, musíš mať na banány" ;)
Odporúčame