Do Švajčiarska sa chodí zarábať, nie dovolenkovať a míňať svoje ťažko zarobené peniaze.
Okrem iného Švajčiarsko je štát, kam ma to vôbec neťahá. Rakúsko je podobné a svojou mentalitou oveľa bližšie k nám.
Do Švajčiarska sa chodí zarábať, nie dovolenkovať a míňať svoje ťažko zarobené peniaze.
Okrem iného Švajčiarsko je štát, kam ma to vôbec neťahá. Rakúsko je podobné a svojou mentalitou oveľa bližšie k nám.
Je ťažké zovšeobecňovať.
V ojom prípade najneohľaduplnejší vodiči jazdia Octaviami, VW a Audi... Ibaže áut spomínaných značiek tu jazdí najviac, preto je isté, že v nich bude jazdiť a veľká časť arogantných vodičov. Takže auto za nič nemôže. V Škodách, VW... jazdí pritom aj obrovský počet ohľaduplných vodičov.
Z mojej skúsenosti sú často vodiči drahých áut ohľaduplnejší ako tí, ktorí jazdia starými autami v zlom stave. Samozrejme ani tu sa nedá zovšeobecňovať. Mladá, nevybúrený, arogantný vodič často nemá na poriadne auto a spadá práve do tejto kategórie.
Kedysi niekde písal istý vodič MHD, že z jeho skúsenosti sú najviac ohľaduplní vodiči značky Mazda :). Samozrejme je to znova silne individuálne. Osobne Mazdou jazdím a snažím s abyť čo najlepším účastníkom cestnej premávky.
Záver? Je ťažko posudzovať ľudí podľa auta. Každý si kúpi to na čo má a čo sa mu páči. Aj medzi majiteľmi drahých áut sú zlodeji, ale aj maximálne čestní ľudia.
Mať 56 rokov ako Rusko a dostal by som 19 rokov = z basy ho pustia v 75-ke, zdrhol by som. Peniaze určite má niekde v daňovom raji na účte, identita sa nejako dá zmeniť... a krajiny do Belize, alebo niečo v Južnej Amerike, prípadne ďaleký východ v Rusku sú isto vhodné pre život utečenca.
Radšej žiť nenápadným skromnejším životom niekde v lone prírody, ako hniť v base 19 rokov.
Neverím, že útek z väzenia nie je možný, navyše ak má človek peniaze a nemá nejakú extra ochranu.
Dodám, že všetko vyššie uvedené by bolo napr čisto hypoteticky, že by som vedel, že nie som vinný (vrah, megazlodej...) a aj tak by som trest dostal.
Kiska by mal dostať maximálne nejaký finančný trest, alebo podmienečný, ak už... Na Slovensku je toľko oveľa väčších podvodníkov, ktorí sú označení ako celebrity, vážení podnikatelia...
Ako bolo kdesi povedané "Kto z vás je bez hriechu, nech prvý hodí do nej kameň!" Nie som zlodej, podvodník alebo podobný "živel"... platím dane, odvody, neobohacujem sa krátením daní, nevyplácaním spravodlivých miezd..., ale kameň by som nehodil ;). Kto z nás je dokonalý?
Keby prišla situácia, žeby zrazu všetci veľkí "hriešnici", ktorí vo veľkom kradli, vraždili... padli mŕtvi na zem... Koľko ľudí by ostalo napr na Slovensku? To by bol dokonalý súd a vznikol by skvelý svet.
Tiež si myslím, že 19 rokov je dosť. Hlavne pre Ruska. Kočner je podľa mňa iný kaliber zločinca - toho poslať do basy na doživotie. Je to spoločensky nebezpečný človek. Mne osobne Rusko nič nespravil, akurát zaviedol TV Markízu, ktorú som kedysi pozeral. V tom čase to bol skvelý počin.
Rovnako pán Kiska - mal Triangel leasing, ktorý v časoch neskutočne vysokých cien dovolil nám kúpiť si veci na splátky za bežné ceny.
U mňa sú zločincami, ktorí si zaslúžia vysoké tresty iní ľudia.
Alebo každého, kto sa zúčastnil vo vláde a funkciách po roku 1989. Vlastne by mohli preveriť majetok každého "boháča" - hlavne tých, ktorí zbohatli v 90-tých rokoch...
Tak to je dosť málo km - s takým nájazdom by malo auto jazdiť bez chyby ešte mnoho tisíc km...
K tomuto záveru som došiel tiež a iné ako JAPONSKÉ auto už nechcem ;).
Mimochodom - na svojích cestách som videl stáť na kraji ciest veeeeľa pokazených áut - BMW, VW a iné... NIKDY tam nestálo japonské auto !
Japonec má možno o niečo zastaralejšie systémy, menej technických vychytávok, nebude taký "simply clever" ako iné autá, ale robí lepšie podstatu auta = jazdí. Načo mi je super auto, ktoré sa bude kaziť? Hlavnou funkciou auta je jazda ;).
Príspevky typu mal som "koncern" a stále som niečo riešil... Potom som kúpil "Japonca" a teraz mám pokoj sú pomerne bežné v rôznych diskusiach, príspevkoch... Opačne sa to vidí iba veľmi zriedkavo (=mal som "Japonca" a teraz som konečne spokojný s "Nemcom")...
Kedysi som čítal jeden článok, kde písali o rozdiele medzi japonským a nemeckým (alebo iným) autom.
Vraj je to v zmýšľaní = pre Japonca je zlyhanie auta osobným zlyhaním = nedokázal navrhnúť a vyrobiť skvelý produkt. Pre "našinca" je to príležitosť zarobiť na náhradných dieloch, servise... Myslím si, že práve to je dôvodom spoľahlivosti japonských áut...
Dodatok... V dobe, kedy sa nemecký automobilový priemysel strmhlavo vrhá do elektromobility, Japonci ju na druhej strane považujú za nezmysel = v podobe ťažkých áut s vysokým dojazdom a obrovskými drahými baterkami. Ak už, tak mestské vozidlá s krátkym dojazdom a malými baterkami, alebo s pomocným "fosílnym" generátorom, prípadne plugin-.hybridy.
Možno príde čas, kedy aj "zarytý" fanúšikovia nemeckých áut prejdu inde.
Je mi jedno kto čím jazdí, nemecké autá považujem za veľmi dobré a aj Nemcov a ich kultúru mám celkom rád. Japonci sú ale iní a možno preto robia najspoľahlivejšie autá.
Jazdím na Mazde 3 - mal som Opel Astru, bolo to výborné a spoľahlivé auto. Ale... po dlhoročnom čítaní rôznych príspevkov a článkov som sa rozhodol, že iné auto ako "Japonca" už nechcem. Servis nie je drahší ako u Hyundai a dovolím si povedať, že porovnateľný (ak nie lacnejší) s "Nemcami" a Škodou. Hlavne oproti nejakému ojazdenému BMW bude servis akéhokoľvek neprémiového auta lacný (Japonec, Nemec...), pritom nadobúdacia cena bude podobná (jazdené vs. nové)
Aj keby už mal "Japonec" o niečo drahší servis, je potrebné ho menej často opravovať. Náklady na jeho "život"u majiteľa budú nižšie ;).
Takže používateľ "skodaoctavia" - nabudúce nezovšeobecňovať. Zato že vlastníte Vy a okruh vaších známych nemecké auto, neznamená to, že ich máme všetci. Mimochodom v okolí mojej bytovky je kopec japonských áut, korejskych a nemeckých je minimum - prečo asi? Spoľahlivosť? U nových áut v okruhu mojích známych sa nemecké autá vyskytujú tiež menšinovo.
Hlavne by som nepúšťal do premávky nových cyklistov, ktorí poriadne nepoznajú pravidlá. Hlavne tie širšie bicykle kde sa dajú prevážať deti dokážu na ceste hrozne zavadzať. Pokiaľ nebudú normálne cyklochodníky, nie som ochotný ohrozovať svoj život na klasických cestách. Nie každý vodič je dostatočne ohľaduplný voči iným účastníkom cestnej premávky.
Tak napríklad taký Civic s motorom 1,5 VTEC bol v 90-tých rokoch vyslovene zázrak... Len ceny áut boli privysoké. Dovolím si ale tvrdiť, že nižšiu spotrebu ako Sky-X nemalo v minulosti žiadne auto so 180 PS - ak to práve nebol diesel.
Dnešné spotreby sú skvelé. Mám Mazdu 3 2,0L / 88 kW a spotreba je cca porovnateľná s napr Astrou 1,4L / 66 kW, prípadne Hondou Civic "UFO 1. generácie" 1,4L / 73 kW. Ako Astra jazdí Mazda podstatne lepšie, ako Honda na 100% tiež. Pritom spotreba podobná, prípadne nižšia.
Dalo by sa povedať aj - konečne zákazníci začali kupovať autá podľa svojich potrieb. Nie je to dávno, čo dieslové autá kupovali aj ľudia, ktorí nejazdili veľa, prípadne jazdili krátke trasy. Ešte aj predajca im k tomu dopomohol. Pritom alternatívou boli ešte nedávno pomerne jednoduché atmosferické motory. Dnes sa situácia konečne normalizovala.
Ak si vezmeme spotrebu moderného benzínového a dieslového auta, nie je veľký rozdiel. V oboch prípadoch dokážu výrobcovia spraviť úsporné, aj menej úsporné auto. Úsporný benzín môže byť na úrovni menej úsporného diesla, prípadne ešte pod..
300€ nie je veľké navýšenie. Povedal by som, že iné auta zdraželi medzigeneračne oveľa viac. Trochu ma zarazil výkon 140 koní u najsilnejšej verzie. Načo? Nie je to síce extrémne veľa, ale Logan na nejaké výkony nemá adekvátny podvozok.
Trochu vyššia spotreba oproti motoru so 122 PS je v pohode nato, že má motor až 180 PS. Každopádne - ak je cena podobná ako u Mazdy 3, spotreba vyššia, oproti Mazde 3 sedan nie je ani kufor väčší... Prečo kupovať menšiu CX-30? Lebo je to moderný Crossover?
Či má niekto SUV, alebo nie - je mi celkom jedno. Nechápem ale, prečo sa správame tak "stádovito" - sused má SUV, chcem aj ja...
Aké výhody okrem pre niekoho pohodlnejšieho nastupovania, akože vyššej bezpečnosti má vlastne SUV? Konkrétne taký Crossover - je menší ako nižšia stredná trieda, má vyššiu spotrebu, je rovnako drahý. Za podobné peniaze poskytne nižšia stredná trieda (Golf, Civic, Mazda 3), viac ako crossover. Prečo to teda kupujeme? Lebo je to moderné?
Jazdím nižšou strednou triedou vyberanou na základe čo najlepších jazdných vastnosti (Mazda 3). Jazda je potešením, auto má presne to, čo som chcel a čo by som od SUV nedostal. Samozrejme každý z nás má svoje požiadavky.
Čo sa kamiónov týka...Potrebujeme viac lokálnej produkcie = obmedzí sa potreba vozenia tovarov cez 1/2 EU. Klesnú emisie, zaťaženie ciest...
Na druhej strane tí, ktorí vytvárajú hodnoty vlastnými rukami sú často zaplatení najmenej = robotníci, prípadne ľudia pracujúci v priemysle, poľnohospodárstve.
V zdravotníctve sa veľa kradne a doktori zarábajú už dosť oproti priemeru, školstvo podobne + učitelia si tiež poriadne prilepšili a stále majú pocit, že sú natoľko nadradení nad zvyškom obyvateľstva, že stále im je málo...
Keby sa zobudili a skúsili aj iné odvetvia, zistili, že ich ročný požadovaný nárast platov 10% je tak obrovský, že v iných odvetviach toľko nepridajú ani za 6 rokov.
Koniec koncov, každý pracujúci je dôležitý.
Čo sa kňazov a ženenia týka... Stačí sa nechať vysvätiť u grécko-katolíkov a ako sa hovorí - "aj vlk bude sýty, aj ovca celá". NECHÁPEM, prečo oni môžu a rimo-katolíci nie. Pritom majú jedného Boha, jedného pápeža... len trochu odlišný obrad.
Čistý nezmysel !!!
Pokým by sme boli vôbec schopní vo vesmíre niečo dosiahnúť, ľudská civilizácia sa dávno zničí. Naša snaha je tu v podstate úplne zbytočná.
Dúfam, že po smrti človek prejde do dokonalejšieho sveta, v ktorom budeme môcť cestovať vesmírom ;).
Odporúčame