Pochybujem, že do 5000€ sa vôbec dá kúpiť nejaké novšie auto do 5 rokov. Možno lacnejšia Dacia.
Pochybujem, že do 5000€ sa vôbec dá kúpiť nejaké novšie auto do 5 rokov. Možno lacnejšia Dacia.
Trochu by som si opravil fotky pán redaktor... (nič v zlom ;) ). Konkrétne napríklad u Mazdy 3. Model na obrázku sa začal predávať v roku 2014 (model BM) a tesne pod 6000€ je možné kúpiť nabúrané autá, autá v veeeľa km, prípadne diesle (s veľa km). Ak Mazdu, tak benzín! ;)
Ešte úplne presne doplním - Mazda 3 na obrázku je model po facelifte (= BN od r.v.2017) a tú sú ceny od cca 12 000€. Skvelé auto, ktoré si veľmi dobre drží cenu ;). (Diesle sú lacnejšie, benzíny podstatne spoľahlivejšie).
Do 5000€ je možné zohnať maximálne tento model (r.v. cca 2010 a staršie):
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commo…
Píšem len preto, aby si čitateľ nemyslel (a nebol zavádzaný), že také NÁDHERNÉ auto (ako na fotke) môže mať za cenu do 5000€ ;).
Mimochodom, Mazdou 3 (BN r.v. 2017) jazdím a je to naozaj veľmi príjemné auto.
Presne Velorex napadlo aj mňa :).
Klasické auto to celkom nie je a ísť na tom 170 km/h? Pri pohľade mi to skôr pripomína vozidlo spravené z bicykla. Schopnosť "samonabíjania" je skvelá funkcia...
V každom prípade si myslím, že takto by dnes malo vyzerať ekologické vozidlo. 2 tonová krabica s obrovskou baterkou a vysokou spotrebou nie ekologickým vozidlom.
Najlepšie asi útočiť na segment, na ktorom nemajú podiel. Pritom je to jednoduché - ak niečo vyrúbem, tak zasadím nový les. Samozrejme strom nevyrastie za rok. Ak už naozaj nie je nutné strom vyrúbať, tak ho budem chrániť.
Celá "ekologická politika" je dosť nekomplexná, odtrhnutá od reality. Máme veľa v podstate okamžitých riešení - napr lokálne poľnohospodárstvo (= obmedzenie kamiónovej dopravy cez celú EU), výroba v mieste predaja (presun výroby z Číny... Síce by sa niečo predražilo, ale nakoniec by sme mali viac práce a lepšie prostredie.
Máte celkom pravdu "Kastmar". Síce by mali automobilky istý časový výpadok príjmov, ale po nejakom čase by sa to možno vyrovnalo. Otázkou je, či by sa naši euro-úradníci nerozhodli nakúpiť elektrické autá z Číny :(.
Keď sa človek pozrie na to, čo jazdí v USA, v Ázii, Afrike, južnej Amerike... Naše autá sú viacmenej úplne neškodné.
Navyše...
Už ani Greenpeace nepovažuje autá za najväčší problém (nové autá sú dosť OK)
Síce nie som zatiaľ naklonený elektro-mobilom, ale máte pravdu. Pred pár rokmi mali aj mobily obrovské množstvo konektorov. Dnes máme viacmenej iba mikro USB (staršie a lacné zariadenia), USB-C a Apple konektor.
Na dobu nabíjania 10 minút sa ešte načakáme.
Samozrejme, že majú iné hodnoty emisii = také aké boli platné v danej dobe. NIE EURO6 ;)
Preto staré auto nemá problém prejsť cez emisnú, ak je v dobrom stave.
Vy ste ešte nepočuli o rozožratých hadičkách vplyvom benzínu E10 (u starších áut, motoriek...)? Ja som to čítal už neraz. Dokonca u motoriek sa doporučuje na zimu natankovať plnú nádrž kvalitného benzínu E5.
Pred časom som bol v Nemecku a vtedy mi známy (Nemec) povedal, že nemám tankovať ten nekvalitný benzín E10 :). Náš problém je, že nemáme veľmi na výber. U nás stojí toľko, čo niekedy E5, v Nemecku je lacnejší.
Nové autá by s E10 nemali mať problém, ale u starých áut a záhradnej techniky je dobré dať si pozor na to, čo sa tankuje.
Presne to so "Sky..." napadlo aj mne :). Najprv všetko zdarma a potom servisné poplatky (vlastne poniektorí sme si kúpili vlastné prijímače, karty...)... Dnes za základný servisný poplatok zaplatím už aj káblovku so 40 programami. Ja ju vlastne ani nemám, lebo 32 z tých 40 programov sú regionálne programy, ktoré nikto nepozerá... Presne to som povedal aj predajcovi, ktorý mi takú káblovú TV ponúkal... Pozeral na mňa ako vyoraná myš :D
Fungujem na DVBT, cloudy nepoužívam... Niektoré veci jednoducho k životu nepotrebujem.
Známy má Fabiu 1,4 / 50 kW. Vraj keď natankuje 100 oktánový benzín, tak auto ide výrazne lepšie. Možno u relatívne slabého auta majú tie oktány nejaký vplyv, ale skôr si myslím, že ide o placebo efekt. Ja si myslím, že pre také auto sú to vyhodené peniaze.
Jazdím 2,0 L atmosferickým "japoncom" (r.v.2017) a pocitovo je úplne jedno, či mám v nádrži 95 alebo 100 oktánový benzín (OMV). Auto ide dobre aj na jeden aj na druhý. Spotreba je cca podobná - tzn. nevidím nejaký rozdiel. Samozrejme 100 oktánový tankujem občas preventívne - vraj je to dobré na vyčistenie motora.
Čo sa motoriek týka, tak hlavne u starších sa doporučuje na zimné uskladnenie natankovať plnú nádrž 100 oktánového benzínu... Vraj tie E10 benzíny radi narušujú niektoré diely pri dlhšom odstavení...
Takých expertov je plno.
Čo sa mňa týka... jazdím aj krátke trasy a tam je jedno, či idem normálne, alebo extrémne úsporne. Rozdiel v priemernej spotrebe je minimálny. Tak radšej nepodtáčam motor, aby som ho nezničil, ale napriek tomu jazdím predvídavo. Spotrebu riešim na dlhšie trasy a v meste viem, že nižšie sa už nedostanem.
Nejaký "odopas" je síce pekná vec, ale...
Známa mala auto, ktoré chcela predať. Ona bola cca 2. majiteľka. Auto malo ale problém. Ak si ho človek našiel na internete, krivka kilometrov mala tvar "U". Vyzeralo to tak, že auto bolo celkom nepekne "stočené". Ale z protokolov z STK a EK sme zistili, že sa pomýlil technik v istom roku - STK / EK v cca 40 000 km. Na jednom protokole bol údaj cca 40 000 km, na druhom cca 240 000 km. Auto tým bolo relatívne "znehodnotené", pretože bolo teoreticky nepredajné v bazároch... Nakoniec ho predala s odôvodnením a doložením protokolov.
Týmto by som chcel upozorniť, aby sme si kontrolovali protokoly z STK, EK, aby naše auto so 100% históriou nebolo takto ohrozené pri ďalšom predaji.
Samozrejme pri nákupe je dôležité byť obozretný a neveriť všetkému.
Tiež si myslím, že aj predtým bola pekná. V jej veku nemá 90% žien takú postavu ako mala pred zmenou...
V každom prípad, ak sa cíti lepšie, tak je to pozitívna zmena.
Úplný súhlas = "ak budete jazdiť hlavne mimo obce a v rámci predpisov, dokážete sa dostať aj pod hranicu 9 litrov"
Normálne benzínové auto sa pri takej jazde pohybuje okolo 5 až 7 l (7 už je dosť). 9 pri kľudnej jazde sa rovná absolútne nenažrané auto! Aký to má zmysel? Pri tak veľmom a relatívne výkonnom aute má už potom zmysel diesel, alebo hybrid.
Na druhej strane "normálny Slovák" väčšinou nedá za auto 44 365 eur ;).
Síce 45 tis km a 2 roky už nie je celkom nové auto, ale ak by sa pokazilo, tak by to o niečom svedčalo. V každom prípade auto, ktoré má 1 majiteľ od nova a celkom sa o neho stará by malo byť teoreticky veľmi spoľahlivé. Na druhej strane kúpiť auto, ktoré má 120 000 / 8 rokov a 3 majiteľov - to je riziko. Minule som videl taký Mercedes C v nemenovanom bazáre. Navyše bol nablýskaný ako nový - vyzeralo to až neprirodzene. Tak som radšej poradil známemu nekúpiť ho.
Mazda znova pozitívne prekvapila. Pre mňa je to jedna z automobiliek, ktorá vie spraviť perfektnú techniku a má skvelý vývoj.
Škoda len, že ich autá sú dnes celkom drahé :(.
Tie dnešné výkony nechápem - chceme ekologické autá a na trhu máme autá, ktoré zrýchľujú na 100 km/h pod 8s. Pred krátkym časom to robili hothatche, dnes obyčajné crossovery a SUV. Načo je mestskému autíčku s vyšším podvozkom veľký výkon? Myslím si, že práve v dnešnej dobe je to absolútne postavené na hlavu.
Navyše silný motor musí mať aj dobrý podvozok a nie len elektroniku, ktorá to uriadi. NAČO???
Výrobcovia na týchto malých crossoveroch zarábajú pekné peniaze. Za Fabiu na vyššom podvozku zákazník zaplatí toľko čo za nižšiu strednú triedu. Absolútne perfektná módna vlna pre výrobcov ;)
Pred časom som skúšal Scalu a staticky aj Kamiq. Scala mi prišla ako rozumnejšia voľba za dané peniaze, aj keď Kamiq nebol menší - skôr sa mi zdal menej prepracovaný. V každom prípade 26 000€ by som za Kaiq nedal ani náhodou, dokonca ani 20 000 - za tie peniaze sú oveľa lepšie autá. Ak za 26 000€ môžem mať podľa autora Kodiaq, tak isto za tie peniaze kúpim Karoq so slušnou výbavou.
Každopádne SUV zatiaľ nechcem a vlastne ani Škodu... Ale test dobrý, len Kamiq je taká vyššia Fábia za obrovské peniaze.
Presne tak. Tu v EU zdražujeme autá, podporujeme elektro autá a na opačnej strane Zeme si len tak niekto lieta, aby zarobil a previezol pasažierov okolo krajiny - "len tak"...
Odporúčame