Radšej budem žobrať v DE, FR či EÚ ako v KĽDR.
Radšej budem žobrať v DE, FR či EÚ ako v KĽDR.
Prečo elektrické okná, to nie je blbosť čo sa pokazí? Načo klíma?
Tvoj príspevok je neobjektívny.
1, na ukrajine maju problem lebo odstavili ruru bratsvo a prestali odoberat plyn z ruska lebo nemali na zaplatenie
Pravda je takáto:
Na UA nemajú problém, plynovod bratstvo je funkčný.
Ruské ceny pre UA boli vyššie ako ceny ruského plynu odobratého z EÚ.
Je prirodzené, že UA nakupuje tam kde je lacnejšie.
UA NIČ NESTOPLA. UA sa nedohodla na novej zmluve, vzhľadom na skutočnosť,
že bola pre ňu veľmi nevýhodná.
UA už dlho plyn z RF neodoberala.
To by tiež nemusela byť pravda. Ale EUSTREAM sa na pokyn "niekoho" posral.
Tak ako je zmluva na odber plynu "take or pay", tak aj zmluva na prepravu je "take or pay"
https://en.wikipedia.org/wiki/Take-or-pay_co…
EUSTREAM napriek tomu, že neprepravuje môže žiadať pokutu za neprepravený plyn.
Prečo to neurobil, je otázka na niekoho iného.
Hlavne by niekto mal poznať jednotky.
Fixná zložka sa neúčtuje za kWh, tak sa účtuje variabilná zložka.
Fixná zložka sa účtuje aj keď je odber 0 kWh.
Účtuje sa podľa inštalovaného výkonu za kW.
Niekto kto dodáva teplo má variabilné náklady (spotreba paliva), ktoré závisia od toho koľko kúrite.
Potom je tu potreba vybudovať a udržiavať kotolňu, rozvody, výmenníkové stanice, ...
To platíte podľa inštalovaného výkonu kotolne. Jednotkou výkonu je kW.
Neviem čo si chcel dokázať tvrdením "Škoda má ... firemnu akciu na Elroq"
Predávajúci mávajú akcie, dokonca aj Tesco, Kaufland, Lidl, Billa mávajú akcie.
Škoda má aj finančný program a rovnako ho majú asi všetky automobilky
Toyota má KINTO ONE
VW využíva Porsche Finance Group
Hyundai má Hyundai Lease
Kia má KIA FINANCE a KIA LEASE
...
To že tebe sa zdá škodovka predražená je tvoja vec.
To že je to autosalon Mercedesu si poznal podľa loga?
Tu máš predaje na ruskom trhu:
Podľa údajov agentúry „AUTOSTAT“ sa do konca apríla 102 107 nových osobných automobilov, čo je o 25,5 % menej ako v rovnakom mesiaci minulého roka.
LADA si udržiava vedúce postavenie na ruskom trhu s podielom takmer 28%.
Medzi zahraničnými značkami bol najlepší Haval, na 3. mieste je Chery, za ňou nasledujú Geely (6 664 kusov) a Changan (4 621 kusov).
Šieste miesto obsadil bieloruský Belgee s 3 902 kusmi. Nasledujú tri značky z Číny, a to: Jetour (3 165 kusov), EXEED (2 881 kusov) a OMODA (2 619 kusov).
TOP 10 za apríl uzatvára domáci Solaris (2 298 kusov).
https://www.autostat.ru/press-releases/60019/
V prehľade nenájdete jedinú značku z EÚ, JPN. USA.
Ponúkajú aj MERCEDESY - z 39 modelov je dostupných 6 modelov 31 aut.
S 500 4MATIC sedan stojí u nás cca 165 000€
V Rusku je cenovka 25 900 000 RUB = cca 286 000€
Ten dovoz to troška predražuje.
Nemá ani ABS ... mne tam nechýba nič.
Iste jazdiť sa dá aj na bicykli, ani ten nemá ABS.
Len sa s bicyklom nedá ísť na diaľnicu.
Myslím, že si tak pre seba potrebuješ zdôvodniť,
že to auto je vlastne dobré.
Keby ho dnes zobrali na crash testy, asi by si sa nestačil diviť.
To si veľmi zovšeobecnil.
V USA leta veľa lietadiel a neviem o tom, že by niektoré používalo ruské motory.
Naopak ruské lietadlá majú problémy s ruskými motormi.
To že Rusi mali dobré raketové motory je pravda.
Ale, že by v USA nezvládli vývoj raketového motora je hlúposť.
Len fakty: z ruských zdrojov)
Podľa agentúry AUTOSTAT sa v Rusku v máji 2025 predalo 91,2 tisíc nových osobných automobilov.
Tento výsledok je o 28,3 % nižší ako pred rokom
Источник: https://www.autostat.ru/news/60179/
Automobilový trh klesol pod hranicu 100 000 kusov.
V apríli ju prvýkrát prekročil a dosiahol 102,1 tisíc kusov. Májový údaj bol však o 10,7 % horší
Za prvých 5 mesiacov tohto roka sa predalo 440,3 tisíca nových osobných automobilov.
To je o 26 % menej ako v období január až máj 2024.
Ak by sa za rok predalo 1 000 000 aut, tak je to cca 7 aut na 1000 obyvateľov
V SR v 2024 predalo 93 409 aut, to je cca 17,29 aut na 1000 obyvateľov
Tento obrázok veľa napovie o porovnaní veku autoparku v Tatarstane medzi rokmi 2015 a 2024
Keď 2 roky počkáš, tak ten z roku 1997 môžeš prihlásiť medzi veterány.
Som presvedčený, že údržba je náročná a chýba tam aj dosť užitočných vecí.
"Doriešiť druh batérie" - to je taká maličkosť.
Ak to bude, budem zvažovať.
Myslím, že najbližších 5 rokov nehrozí.
Náklady na MHD v BA sú cca 115 mil. €.
Tržby sú plánované cca 77 mil., 38 mil. (33%) treba niekde vziať.
Zaujímal si sa niekedy ako dotuje "tvoje mesto" MHD?
Elektriny musí práve dosť. Nie veľa, nie málo.
Všetci ponúknu svoje ceny a nakupuje sa od najlacnejších dodávateľov po dosiahnutie požadovaného objemu.
Všetci predajú za najvyššiu cenu, ktorá bola ešte akceptovaná.
Nemôžeš nútiť, aby ti niekto predal lacnejšie,
inak by si jeho ponuku "zajtra" nedostal.
Výsledok, cena by šla hore.
Treba si zvyknúť, že v kapitalizme nie sú rozhodujúce výrobné náklady.
Dôležitá je cena akceptovaná trhom.
Ak vieš niečo vyrobiť za 1€ a predať za 5€, nebudeš to predávať za 1,50€.
Toľko zložitosti a nezmyslov som dávno nevidel.
To najjednoduchšie riešenie (SMS) je asi najdrahším riešením.
Myslím, že si nepochopil vetu
"dôchodky z 2. piliera sú nízke, pretože až 83 % dôchodcov uprednostňuje výber hotovosti"
To čo uvádza SP je naozaj nízky priemer.
Hlavný dôvod je, že ľudia čo mali nízky príjem a logicky im vyjde nízky dôchodok z 1P,
nemajú možnosť použiť programový výber. Tak ako správne uvádzaš.
Do toho nízkeho priemeru sa teda započítajú len dôchodky dôchodcov,
ktorí nemohli uplatniť programový výber. Veľká väčšina tých ktorý môžu, programový výber volí.
Budeš sa možno čudovať, ale otváranie piliera 5x mi naozaj vadí.
Ak niekto 5x nerozmýšľal a teraz ho ide SP zachraňovať, tak to nie je seriózne.
Investícia bez rizika, ak to nevyjde vrátime Vám vklad.
Odporúčame