Darmo je lacná letenka, keď našinec si nemôže veľmi dovoliť platiť pobyt a náklady v zahraničí. V tomto zmysle sú predstavy uletené.
Darmo je lacná letenka, keď našinec si nemôže veľmi dovoliť platiť pobyt a náklady v zahraničí. V tomto zmysle sú predstavy uletené.
Nuž, autorka naivne predpokladá nárast záujmu a tržieb v slovenských múzeách, pričom však tieto sú rozvarené, bez programu a vízií: ak nejaké boli, ľahli najneskôr pod rukami plochozemcov. Taká SNG nemá ani len riadny bookshop, tak niet ani kde kupovať, ak je vobec tovar. - Skôr sa zvýši príjazd pivných turistov, rozlúčiek so slobodou a podobných bordelov...
Čo tak začať doma a postavit sa "iba" za nás!?
Výtlak slovenskej trinástku medzi viacerými stovkami europoslancov je takmer nulový! Rozhoduje sa o nás bez nás a bez možnosti vplyvu!!!
Lenže ficiak, ako vždy, nemá guráž a síce doma je hrdinom, v Bruseli vzdy koná celkom opačne. Takže chcel by mäty krytý chrbát...
Keď 13 dôchodkov, tak aj 13 platov zamestnancom!!!
vyrovnávanie
Skôr ako jednorazové motúzy z medu by sa očakávalo aspoň približné vyrovnáva od platov k porovnateľnej cudzine. Rovnaká práca v Rakúsku, ale trikrát nižšia mzda... Medzi desaťtisícami ľudí na diaľnici každú nedeľu smer AT treba hľadať odpoveď na "kolaps" trhu práce.
Nemajú zamestnancov, zato však robia tisíce živnostníkov...
Stavebné firmy nemajú pracovníkov? Hlavné, že sa sníva o ryzovisku na znovuvýstavbe okrajiny...
Dobre sa zdravotníctvu ponúkajú bonusy z povinných odvodov pracujúcich...
netreba zabúdať, že hlavným ideológom v roku 2022 bol minister obrany Jaroslav Naď, a vietor teda mohol viať z celkom iného rezortu!
je možné, že zodpovední zamestnanci (vykonávatelia úlohy od Milanovej, alebo jej vyšších "patrónov") sú vyhádzaní alebo sami dali výpovede...
Milanová v roku 2022 zakázala celému rezortu akékoľvek styky s Ruskom a Bieloruskom; tým však zastavila aj prípadný výskum neskorého Štúra, príbuzenských vzťahov A. S. Puškina k Slovensku, alebo hoci ruské expedície baťka Vajanského...
Podpora osobnej dopravy by mala nastať konečne priorizáciou železnice - nie je možné, aby hoci aj z krajských miest vychádzali v rovnakom smere regionálne vlaky a súbežne autobusové linky, neraz v celkom rovnakom smere a intenzite (Bratislava - všetky smery; Trenčín - súbežne so ŽSR 120 a pod.). Kým vlaky objednáva štát (MD SR), autobusová doprava podlieha samosprávnym krajom, a tie zase ovplyvňujú záujmy súkromných podnikov - bývalé SAD. Keď sa takýmto spôsobom odkláňajú toky cestujúcich, nemožno sa čudovať stavu; navyše - platiacich preberajú autobusári, kým železnici ostávajú cestujúci zadarmo...
Inak povedané, autobusová doprava z krajských miest by mala viesť naozaj iba do obcí mimo železnice, a jej sieť by nemala umožňovať "obchádzanie" železničných spojov.
Takéto nastavenie platí i v okolitej kapitalistickej cudzine, kde sa okrem verejného záujmu nástojí práve na netrieštení a nekonkurencii výkonov, plánovaných a financovaných vo verejnom záujme...
nihilizmus na úrovni terajšej garnitúry;
- železnica jednak je základná a strategická infraštruktúra štátu;
- naše územie je stále súčasťou medzištátnych dopravných koridorov (nie všetky štáty zdieľajú Váš nihilizmus), prevádzanie nákladnej dopravy na železnicu je dlhodobým cieľom ekologických stratégií;
- jestvuje konsenzus financovania osobnej dopravy vo verejnom záujme (pravda, miestami celkom prepiaty, viď "vlaky zadarmo").
nákladní dopravcovia sa sťažujú na nepriepustnosť a obsadenosť tratí, kde ich pomalé vlaky skutočne brzdia plynulosť dopravy; platí to pre dvojkoľajné trate i pre magistrálu Bratislava - Dunajská Streda - Komárno: prekladiskový terminál postavili uprostred jednokoľajky, a teraz žiadajú štát o jej prioritné zdvojkoľajnenie...
preprahy rušňov diesel/elektrina sú medzičasom zrušené na vlakoch Prievidza - Bratislava aj Nitra - Trnava (tu nasadzované súpravy), takže tento faktor zdržiavania odpadol...
"Pomohlo by, ak by malo Slovensko zdvojkoľajnenie aspoň na tých najviac vyťažených tratiach."
Nuž, trať ŽSR 150 v úseku Levice - Nová Baňa aktuálne rekonštruujú od základu, ale ani milimeter nemenia polohu kľukatej trate z čias Franza Jozefa - neumožňujúcu vyššiu rýchlosť ako 70 - 80 km/h, nevraviac o zdvojkoľajení; detto úsek Michalovce - Humenné, kde vyššiu rýchlosť na jednej koľaji umožňuje aspoň priamy smer trate...
nemýľte sa, i v slávnom Česku sú veleslávne koridory (už hádam 20+ rokov) predmetom stálych opráv a teda znížených traťových rýchlostí alebo vedenia dopravy len na jednej koľaji. Dokonca miestami stanice, už pred rokmi podrobené oprave, iba nedávno opäť komplexne rekonštruovali alebo stále tak robia (Poříčany, Zaječí)...
Odporúčame