Akosi nespomína úroky. Zase teda budeme nakoniec niekomu dlžníkom!?
Akosi nespomína úroky. Zase teda budeme nakoniec niekomu dlžníkom!?
Skôr sa nechal uniesť militantným prostredím vojenskej základne NATO
Škoda, že iné rezorty nemajú takýto drive, už mnohé dekády...
Škoda, že MK SR pod každým vedením nemá ZIADNU koncepciu rezortu a jeho rozvoja. Nezdá sa, že niečo sa zmení na tomto stave..
Vízia, ak by ju malo formulovať terajšie koaličné i opozičné spektrum, nemala by hodnotu papiera, na ktorom by svietila... Najmä rezorty pod vedením tupych nominantov SNS by nadlho stratili svoj obsah a zmysel!
Bustu vzali, ale dostanú na revanš obnovu Spišského hradu za 6 milionov €€€
Bojnický hrad vystavuje taliansky oltár zo 14. storočia, aké majú bežné talianske múzeá, pravda tak,že naň ani nevidieť. Veď na druhej strane nejeden miestny návštevník omakava v našich múzeach všetko, čo je po ruke, znalecký odhadujúc materiál...
Istý sochár Štefan Ferenczi (1792 - 1856) z Rimavskej Soboty svojho času zakúpil kdesi v Taliansku počas štúdia sošku koňa a priviezol ku na gemer, kde pôsobil aj zomrel. V soške sa rozpoznalo domnelé dielo Leonarda da Vinciho, a teda putovala do budapeštianskeho múzea. Naozaj si niekto myslí, že diela tohto druhu patria do regionálneho múzea s minimálnou frekvenciou publika?
nuž, keď majú toľko peňazí... hlavne, že konsolidujeme, vyhadzujeme a zatvárame jestvujúce múzeá!
Novotná ako šéfka SNM Levoča sa pustila do nákladnej obnovy tzv. románskeho paláca na Spišskom hrade - práve keď SNM krvopotne riešilo obnovu Krásnej Hôrky a rovnaká stavebná horúčka zachvátila Kusú v SNG Bratislava (tej sa tiež súčasne rozsypala statika budovy Fullovej galérie v RK a o svoje sa hlási tiež Zvolenský zámok).
Nemožno však v rezorte kultúry - pri jeho skutočnom finančnom nastavení - uniesť toľko stavieb naraz...
bude treba skôr overiť, či sa tam nachádzajú múzejné i cirkevné výpožičky, ktoré rovnaký Machala povoľuje príznačne - do Maďarska...
kdeže, "naše umenie", napr. spišské (ale aj iné) gotické a mladšie oltáre sa miestami úspešne rozpadajú a požiera ich červotoč, zato hystéria vypukla okolo zberateľského importu niekedy z 19. storočia... Ale veľké peniaze sa lejú akurát do hradných zrúcanín - teda do čiernej diery...
škoda, že tlač sa nepýta, prečo
- bustu utajovali v SNM od jej identifikácie v roku 2021 (štyri roky), a v podstate s ňou súkromníčili (Novotná, Herucová) až do jari 2025,
- atribúciu zverejnili akurát vo francúzskom časopise, kým Slovensku ako mecenášovi SNM i SAV (Herucová) venovali nanajvýš regionálnu tlačovku
- vedenie SNM (Pánis) ani MK SR (všetky podarené ministerky, resp. sekční riaditelia) v rovnakom období nepodnikli žiadne kroky na ochranu a najmä sprístupnenie busty,
- či milým Levočanom - mestským konšeľom a obyvateľom busta nechýbala až do štvrtka 29. mája 2025, keď vlastne vstúpila do mediálnej pozornosti, ba až hystérie... Nevraviac o tom, že mestskí konšeli vidia v buste a kultúrnom dedičstve akurát len zdroj príjmov z cestovného ruchu...
jestvujú regionálne cezhraničné spoje:
- Čadca - Skalité - Zwardoń (elektrický Os; v Poľsku výluky trase smer Živiec - Bielsko-Biala - Katovice)
- Poprad-Tatry - Kežmarok - Stará Ľubovňa - Plaveč - Muszyna (REX; s prestojmi nadväznosť elektrických vlakov smer Krynica-Zdroj a Nowy Sacz - Tarnów - Krakov; v minulosti trasa medzištátnych zrýchlených vlakov; iba táto trasa zmieňovaná v článku)
- Humenné - Medzilaborce - Lupkow - Sanok (časť diaľkovej trasy Budapešť - Halič/Ľvov; motorové vlaky; lokálne spoje teraz odstavené kvôli rozsiahlej výluke železníc v oblasti Humenné)
Pravda, hoci len uvedené spoje/trate je vhodné sprípojovať a voziť vlakmi vyššej triedy než akurát Os/Regio - a to aj v Poľsku...
Suchá Hora nanajvýš na bicykli - eurocyklochodník "Wokół Tatr" - 40 km na oboch stranách hranice Trstená - Nowy Targ!!!
Naozaj nevedno, prečo na trati Poprad-Tatry - Muszyna sa uvádza "zastávka v Tatrách". Nikde na sieti ŽSR a dopravcu ZSSK, a.s. ("Beliansky expres" v sobotu a nedeľu počas sezóny) ju totiž nevidieť...
trať viedla do Nového Trhu (Nowy Targ) a len odtiaľ do apendixu Zakopane, to je na cestovanie naozaj okľuka (hoci NT je významnejšie stredisko okresu/powiatu), ale možno by to živil turizmus - ale nanajvýš vo Švajčiarsku...
Cez Suchú Horu vybudovali progresívne euro-cyklochodník, takže tam je to už stratené. Pravda, nejaké cezhraničné autobusové spoje prevádzkujú Poliaci, kým na tunajšej strane je s nimi vždy neriešiteľný problém...
Osobaky Galanta - Trnava - Senica - Kúty a Banská Bystrica - Zvolen os. st. - Levice veru vyššiu rýchlosť nevyžadujú, aj 120 sa zdá byť veľa...
Nuž, Rakúsko a Maďarsko má nových súprav stovky, a pochybujem, že každú uvádzal minister... Ale ľudia budú sotva cestovať stále drahsimi vlakmi, teda okrem zadarmistov a dôchodcov!
Odporúčame