Monumenty vojenských rachotin mali už dávno dať dole! Ale mnohi sa vidia stále v skanzene socializmu....
Monumenty vojenských rachotin mali už dávno dať dole! Ale mnohi sa vidia stále v skanzene socializmu....
a ja som naopak do služobného auta počas ojedinelej cesty natankoval kvalitnejší benzín za vlastné peniaze...
práveže sa NEZRAZILI čelne, rušeň, ktorý ostal na trati (a zavinil nehodu), mal chytenú a deformovanú v podstate iba jednu (ľavú) stranu - z jeho pohľadu!! Pravé svetlo nemal ani len prasknuté!!
kde mala byť prehodená výhybka?? Idúci vlak (Zvolen - Košice) smeroval z jednokoľajového tunela na voľnú koľaj, lenže do výhybky predtým vošiel protiidúci vlak Košice - Zvolen, ktorý mal stáť ďaleko pred ňou a takto dať prednosť prvému vlaku!!
Za rok by stihol zrušiť VUC
Takže vláda by nahrala do kariet Vallovi...
Nezdá sa, že byty "miznú", práveže sa zobytnuju aj nevyužívané obchodné priestory a na byty sa zmenil aj nejeden administratívny development...
Trnka nech je rád, že z rozpočtu vúc nemusí financovať regionálne vlaky (Os, REX)!!!
Betonovanie neodvolateľných neschopakov do funkcií nie je žiadne terno, iba predlžovanie marazmu. Stačí pozrieť na vládu...
Vláda je najvyšší orgán výkonnej moci a jej reprezentantom je predseda - premiér...
Stále svieti červená
Trať s tunelom vybudovali za Gottwalda, ale podväzky sú určite mladšie...
Výhybky bola postavene správne, vlaky sa mali minút, ale stojaci bol zastavený už v jazdnom profile protiiduceho
Zle majú zostavený grafikon, vlaky by sa majú križovať na dvojkolajnom úseku, je tam dosť dlhý, nie akurát pri jednokolajnom tuneli...
Trať Levice - Nová Baňa "zrekonštruovali" v pôvodnej polohe, trasovani aj kolajnosti z čias Franza Jozefa... Stav zabetonovali na ďalšie polstoročie!!
všetci prežili, ale nehoda je tragická...
skôr tragické sú materiálne škody
Na úseku, kde došlo k zrážke rýchlikov, je povolená 100-kilometrová rýchlosť. Je to navyše v oblúku, takže obaja rušňovodiči sa zrejme uvideli až na poslednú chvíľu, keď už nebolo možné súpravy ubrzdiť.
Ak nehodu spôsobil rušňovodič, podľa zdrojov Denníka N, ktoré dobre poznajú túto trať, je pravdepodobný scenár, že išlo o rušňovodiča v smere do Zvolena. K nehode došlo na mieste, kde sa trať zužuje z dvojkoľajnej na jednokoľajnú, ktorá ďalej pokračuje tunelom pri obci Jablonov nad Turňou.
Vlak do Zvolena by tu mal čakať na vlak do Košíc, ktorý vyjde z tunela. K tomu však nedošlo a vlak do Zvolena vošiel do cesty vlaku do Košíc.
vlak prešiel za návestidlo tak na dva vozne, nijako by však nestihol zastať a navyše protismer bol už obsadený... Áno, otázkou je, akú mal vlak rýchlosť pri prejdení návestidla a v čase zrážky, v každom prípade však nejestvovala dostatočná zábrzdná vzdialenosť. Teda VZ nemal v tomto prípade veľký zmysel...
"Kasala tiež uviedol, že trať nebola na slabej technickej úrovni; problémom by teoreticky v takýchto prípadoch mohlo byť podmáčanie trate."
Aj nezávislý expert potvrdil, že trať v konkrétnom úseku je v dobrom technickom stave (ide vôbec o jednu z dvoch transverzál východ - západ), a napokon signalizácia smerom do tunela i po zrážke ukazuje návesť "Stoj!"...
Odporúčame