Ako sa cteni Spiša i stávajú k pamiatkam:
Ako sa cteni Spiša i stávajú k pamiatkam:
Čítal niekto parížsky článok Herucovej (2021), alebo už štvrtý rok má slovenský národ v paži a venuje mu nanajvýš tlačovky? Nejde teda zatiaľ o hodnotu informácie "JPP"?
škoda, že verejnosť, elektorát i politické strany si všímajú problémy kultúry iba po vyhrotení situácie (v tomto patrí vďaka práve JUDr. Machalovi) - ale keď treba prostriedky tu a teraz, nikto nie je ochotný ich uvoľniť, a ani vyvinúť tlak... V tomto zmysle ostali Slováci úplnými roľníkmi. Napokon, nie je nič neobvyklé, keď múzeá (i to len počas akcie) navštevujú teplákoví turisti, prípadne účastník dedinského zájazdu omakáva gotický kus za kusom a "znalecky" odhaduje materiál...
Koľkí z hejterov diskusie budú ochotní zaplatiť za vstupné na výstavu, a koľkí prídu sedlacky v teplákoch, prípadne budú mať nutkanie bustu omakat rukami? Všetko sa totiž deje v slovenských múzeách...
Prečo SNM a Herucova (SAV) zverejnili nález a atribuciu v Paríži, ale na Slovensku akurát na miestnej tlačovke kdesi v Levoči!? Naozaj musia takto pohrdat národom a štátom, ktorí im umožňujú žiť!?
Prečo SNM Levoča (Novotná, Herucova) súkromnícili s nálezom od roku 2021, a prečo sa o nález nezujimal GR SNM Panis? Prečo je SNM viac stavebná firma, než múzeum? Prečo si dlhodobo robí každá jeho autonómna súčasť čo len chce, a nemá žiadnu generalitu? Prečo GR SNM viac jazdí sprevádzať transfery, než buduje podmienky a celok? A nakoniec, prečo Machala bombasticky odváža bustu, keď druhou rukou vydáva povolenky na vývoz slovenského kultúrneho dedičstva do cudziny??
...a o obsahu depozitov často nevedia ani zamestnanci múzeí!
busta nikomu nechýbala - až do štvrtka...
Levočan a iní miestni potentáti začnú mať záujem o kultúrne dedičstvo, iba keď sa jedná o zisk, ktorý prinášajú návštevníci...
Cestovný ruch a jeho podnikatelia síce ťažia z blízkosti pamiatok a ich vyhľadávania cezpoľnými, na financovaní a údržbe pamiatok sa však nepodieľajú NIJAKO...
i v prípade "plnej" prevádzky na úseky by nemala nastať havária, pretože premáva sa rýchlosťou 10 - 20 km/h, teda vlak by vedel zastaviť. Pravda, nesmelo by to padnúť práve keď by sa vlak nachádzal pod mostom...
Z pozície Slovenska hovoríme o trati medzi Slovenskom a Českom, nikdy nie v opačnom poradí!
vlaky EC "Metropolitan" z úseku Kúty - Breclav síce odkláňajú cez Holíč a Hodonín, ale rozhodne NIE každý víkend, iba podľa aktuálnej potreby a vývoja rekonštrukčných prác na uvedenom úseku...
má úplnú pravdu; v skutočnosti však samotná hovorkyňa ZSSK nezabudla dodať, že ich podnik osobnej dopravy nespravuje most - ani jeden železničný, tým menej cestný. Celkom zbytočný údaj, ale prevzali to aj iné médiá...
nuž neviem, včera mal medzištátny vlak prechádzajúci týmto úsekom meškanie 1 hodinu, a toľký sklz nespôsobuje rekonštrukcia vlastnej žel. trate Kúty - št. hr. SK/CZ vrátane mosta cez Moravu...
do správy ZSSK naozaj nepatrí žiadny, hoci železničný most...
Pán Mgr. Pánis by mal byť ticho. Úlohou generálneho riaditeľa naozaj nie je asistovať prevozom zbierkových predmetov, ale utvárať podmienky na rozvoj inštitúcie z odbornej, materiálnej a finančnej stránky. Nemyslím, že generálni riaditelia viedenských múzeí jazdia s každým jedným exponátom, ktorý príde ako pôžička, alebo ktorý vypožičiavajú, navyše často transatlanticky. To by nerobili nič iné, iba cestovali... Načo majú kurátorov? Práve počas svojho - časovo neobmedzeného - pontifikátu generálneho riaditeľa SNM sa mal zaujímať o nález (2021), a práve on mal zabezpečiť jeho bombastickú prezentáciu najlepšie v Bratislave! Lenže, konglometrát SNM nikdy nemal pána, je to združenie autonómnych múzeí, v podstate akési sub-ministerstvo vnútri rezortu MK SR... A konečne, zbytočne privážať na Slovensko Etruskov, keď mali máločo spoločné s našim územím - z pozície SNM mal viac produkovať pôvodné výstavy, nie kupovať drahé putovné projekty zo zahraničia...
všetky projekčné veci v Levoči - SNM, na magistráte Levoče (pešia zóna), na Spišskom hrade, na levočskej farnosti (Sv. Jakub) i na biskupstve (Spišská Kapitula) zabezpečuje monopolným spôsobom Ing. arch. Magdaléna Janovská, ŠTÚDIO J+J, s.r.o., ktorá takto je napojená na výdatný peňazovod zo štátneho i komunálneho rozpočtu.
Vzľadom na enormný objem stavebných zámerov i reálne bežiacich akcií ale príliš nestíhali, PhDr. Novotná odišla na dôchodok, hoci má stále veľký vplyv, kým Uharčekovú-Pavúkovú vyrazili, pričom sa tvárila, že nevedela prečo. Pravda, po nej neštekne ani "Otvorená Kultúra!"...
"ako si privlastni Slovensko" - píšete o Matovičovi?
PhDr. Mária Novotná sa spolu s Dášou Uharčekovou Pavúkovou pustili do projektu rekonštrukcie tzv. románskeho paláca na Spišskom hrade - v čase, keď SNM krvopotne lialo peniaze do Krásnej Hôrky, ďalšou podarenou budovateľkou bola Kusá v SNG a ešte netušili o Donatellovi a potrebe zvýšenej ochrany, ktorá nie je gratis.
Inými slovami, regionálne múzejníčky si vzali na seba tažší náklad, ako dokázali uniesť a financovať z rozpočtu štátu a/alebo SNM, pričom na prebujnelé stavebné náklady si sotva boli schopné zarobiť prijímom zo vstupného. Naozaj nemožno všetky múzeá a hrady stavať naraz a zároveň - najmä ak MK SR nikdy nemalo ambíciu spravovať eurofondy!
Na Spišskom hrade je aktuálne najvzácnejší betón, a v Levoči nevedno o žiadnom orloji...
PhDr. Novotná v prvom rade nemala s bustou súkromníčiť v depozitári, ale mala zabezpečiť jej vyhovujúce zverejnenie a stále vystavenie! Lenže, spolu s PhDr. Herucovou sa zmohli akurát na regionálnu tlačovku! Áno, múzeá majú vystavovať, nie ukrývať v depozitároch...
Odporúčame