pri Nových Zámkoch umožnil výpravca (riadiaci dopravu) vjazd na traťový úsek bez funkčného zabezpečovacieho zariadenia a adekvátnych opatrení na strane železníc, takže opäť vplyv ľudského faktora...
pri Nových Zámkoch umožnil výpravca (riadiaci dopravu) vjazd na traťový úsek bez funkčného zabezpečovacieho zariadenia a adekvátnych opatrení na strane železníc, takže opäť vplyv ľudského faktora...
ETCS je inštalovaný v rušni (rad 350) - viedol vlak Ex z Košíc, a zrejme včas znižoval rýchlosť vlaku zo 140 na cca. 100 km/h;
Motorová jednotka viedla vlak REX z Nitry (Hlohovca), a nemá inštalovaný systém ETCS
Železničná spoločnosť, a. s., podľa uvedeného zákona sa rozdelila k 1. 1. 2005 na
- Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (osobná doprava, "národný dopravca")
- Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. (nákladná doprava)
zákon NR SR o Železniciach Slovenskej republiky: https://www.zakonypreludi.sk/zz/1993-258
zákon o Železničnej spoločnosti, a. s. (ZSSK; osobná doprava): https://www.zakonypreludi.sk/zz/2001-259
ŽSR (vlastník, správca a manažér infraštruktúry), ZSSK - Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (osobná doprava) ani Železničná spoločnosť Cargo Slovakia - nie sú privatizované, ŽSR je organizáciou sui generis zo zákona, ostatné sú akciové spoločnosti s výlučným podielom štátu - Slovenskej republiky v zastúpení ministrom dopravy.
Inakšie, názvy dopravcov sú viac ako hlúpe...
neobjednali - nemajú...
v tak inovatívnej vagónke, akou je nepochybne ŽOS Vrútky, stavajú vlaky iba podľa rozsahu zadania a rozpočtu objednávateľa...
vlaky sú určené na neelektrifikované trate - regionálky a lokálky, kde nikdy žiadny ETCS nebude, aspoň nie počas životnosti týchto vlakov, ale grafikom plánuje tieto vlaky i na dlhých úsekoch tratí s podstatne vyšším nárokom na bezpečnosť dopravy...
Inakšie aj pre strojvodcu je iné jazdiť na regionálke s max. 70 - 90 km/h, a prechádzať na trať, kde sa míňa a predbieha s vlakmi idúcimi raz tak vysokou rýchlosťou...
V Baden-Württembergu sa vtedy vysypalo na trať kamenie, alebo podmylo trať. Iste, je to nedostatok pri správe regionálnej infraštruktúry, nešlo však o chybu techniky, napokon pri motoráku nie veľmi náročnej...
motorový REX nemá zariadenie ETCS, a hádam neodchádzal zo stanice Pezikok s mobilom v ruke.
Celkom podstatné bude určenie, či odišiel na signál "Voľno", alebo jednoducho na červenú... V prvom prípade by išlo o kritickú chybu riadenia dopravy, v druhom o zlyhanie jednotlivca!
Česko posiela opäť pendolino a začne s railjetmi, rovnako už nejaký rok sem zachádza railjet rakúsky...
Slovenské vysoké školy, vrátane Paneurópskej, by sme nemali mať za veľké záruky vzdelania... Mnohé sú skôr predajňami titulov...
Všade vo svete má železnica nastavane automaty na kúpu cestovných lístkov, vrátane zastavok pri dedinach. Až budú na sieti ŽSR, môžeme sa baviť o poplatkoch, zatiaľ však niet o čom!
Raz bol ministrom dopravy telocvikár, teraz prevádzkar reštaurácií. Kde sa nám len berú...
Arabaci sa najskôr rehocu, ako namotavaju východoeurópske vlády. Žiaľ, teraz mohli pripočítať aj slovensku...
Aj ministerstvo dopravy zacítilo realitný kšeft + vidinu nového prístavu, tak je nadšené. Ale najskôr z toho nebude nič, len sa zlikviduje, čo ešte funguje a rozhadze sa kopec peňazí... Rázovi treba klepnúť po prstoch, v rezorte má celú horu zásadnejších problémov!
Motorak z Nitry (teraz kvôli výluke iba z Hlohovca) nemá ETCS, elektrický rušeň mal, ale stihol zabrzdiť zo 140 na nejakých 100 km/h...
Cestovné nepodlieha dani z pridanej hodnoty. Ibaže by ju zaviedli...
keďže neskoré večerné vlaky R, REX a Os odchádzali z Bratislavy hl. st. zmeškané, alebo meškanie zvýšili na trati pri Pezinku, preniesli to i na regionálne prípoje, ktoré musia čakať najmä ak sú posledné počas dňa...
Odporúčame