https://strategie.hnonline.sk/media/2031584-…
Citat z Hospodárskych novin: "Čo sa týka spoločenskej situácie – slovenský divák bol hladný po spravodajstve, ktoré by suplovalo vládnou garnitúrou ovládanú STV. Sčasti mu chýbal program, ktorý už vidiel na stanici VTV alebo českej Nove a okrem akvizícií to bola aj domáca tvorba. Markíza do roka ovláda (podľa vtedajších metrík) 47 percentný podiel na trhu. Absolútny boom prežíva televízia v roku 1998, keď na trhu získava 80-percentný podiel reklamy a 60-percentnú sledovanosť. "
Vacsina ludi brala a berie televiziu Markiza ako Slovensku televiziu. Nepriamo platili a platia jej reklamy obcania Slovenska. Dalej je v clanku HN:"Markízu si zastali aj opoziční politici proti HZDS (Dzurinda, Fico), ako aj diváci, ktorí vyšli za svoju Markízu do ulíc."