tie prestavky ale netrvaju 2 - 8 hodin.
tie prestavky ale netrvaju 2 - 8 hodin.
Ano, ale podla mna ked sa prijala norma ze je koniec spalovakom, ten posun a vyvoj sa podstatne spomali.
Navyse samotna diverzifikacia sa umelo obmedzi.
Dnes uz napriklad takmer nikto nepouziva kone na dopravu. teda spon v EU nie. A pritom je to to najekologickejsie po vlastnej chodzi. Nikto kone nezakazal hmm? Spalovaky si museli tvrdo prebojovat svoje miesto na trhu. A tiez to na zaciatku vyzeralo celkom pateticky.
Oh... este som zabudol spomenut velmi dolezity detail.
preco reagujes na moje argumenty vytiahnutim ekologie?
V ktorej casti mojho argumentu spominam ekologiu?
Preco argumentujes proti niecomu co nebolo vobec spomenute?
Je to tak ze ked pocujes vyraz "elektromobil" tak ti prepne na vyraz "ekologia"?
Ak ano, tak podla mna ide o celkom solidnu redukciu celkovej situacie. presne to iste, co robi EU byrokracia. Ty si protipol jedneho nezmyslu :)
Z mojho pohladu nema ekologia s elektromotormi nic spolocne.
Preto aj moj argument sa drzi velmi specifickych za a proti.
Alebo si agentom ropnej lobby?
Precital som toho vela o ekologickej vyhodnosti elektroaut a je to tak. Jednoducha odpoved v suvahe je, ze elektroauta nie su takmer v ziadno mparametri ekologickejsie. V CO2 su o malo lepsie, v toxicite vyroby a recyklacie daleko horsie.
Z mojho pohladu ide cisto o novu technologiu, ktora by sa mala presadit sama svojimi vyhodami a nie nariadeniami.
Boli casy, kde v UK boli dotacie na naftove auta, pretoze produkovali menej CO2. Teda az do chvile ked sa do suvahy zapojili aj pevne toxicke castice ktore znecistuju podstatne viac ako benzinove motory.
O par rokov sa snad budu prehodnocovat aj elektromotory a ich ekologickost.
Spalovaky su viac ako sto rocna technologia. Dnes su podla mna takmer na vrchole svojho potencialu. Vysperkovane k dokonalosti.
Elektromotory uz maju tiez svoj vyvoj za sebou, no baterie su na zaciatku cesty.
Podla mna je potencial efektivneho, funkcneho a lacneho elektrickeho agregatu velmi velky.
Zatial tam urcite este nie sme.
V kazdom pripade nevidim v konkurencii pre spalovaky ziadnu chybu. Nova technologia (ak si uz soferoval elektroauto, ten rozdiel je absolutny).
Ropna lobby by stratila svoju kontrolu a diktat.
Diverzifikacia zdrojov pre vyrobu energie aj moznosti volby medzi spalovakom alebo elektro je nie len vyhodna, ale aj strategicka.
Vylucit jedno koli druhemu je pilenie si konara pod sebou samym.
Presne tak.
Som proti deformacii.
pod konkurencnym tlakom ubehli elektromotory a baterie za poslednych 10 rokov ohromny kus cesty. Za dalsich 10 rokov by sa mozno v spominanych parametroch zacali rovnat spalovakom.
Ale pokial nebudu mat konkurenciu, Naco inovovat?
Nuz je to mozne.
Ale ide o spekulaciu a tam by som mohol elaborovat takto:
"znacky s textom na zelanie" su vacsinou sucastou drahych, alebo firemnych aut, pretoze to stoji peniaze (240 - 640eur)
H je v azbuke N. A ukrajinske SPZ pouzivaju azbuku, aj ked vyberaju specificky len symboly, ktore maju latinsku alternativu
AH - je predpona pre donetsku oblast
Ja myslim ze je to skoda mat takuto normu.
Elektroauta su skvely technologicky pocin, ale potrebuju este vela zlepseni aby sa vyrovnali spalovacim motorom.
Pokial vyrobcovia elektroaut vedia ze za par rokov nebudu mat spalovaciu konkurenciu, preco by zlepsovali kapaciu baterii? Zlepsovali recyklaciu? Vyrobu? Zlepsovali moznosti oprav a udrzby?
Mat zaroven elektro a spalovaci pohon ako alternativu dava nesmiernu ekonomicku i strategicku vyhodu. Znizuje ceny aut i energii.
Podla mna by casom elektroauta prirozene vytlacili spalovacie motory ako zastaralu technologiu, preto nevidim dovod umelo ich protlacovat.
Ale co?
zasa si si predstavil vlastny svet v ktorom argumentujes s niecim co nebolo napisane?
Vsimni si, ze som sa zameral na kvalitu a jej vplyv na cenu/predaj a prepojenie na krajinu v ktorej to bolo vyrobene.
Ja som si vybral bod v clanku a ja som postavil svoj argument proti tomu co je v clanku a nie co je v nadpise! Napriklad tvrdenie:
"Nielen topánky a oblečenie, ale aj väčšina iných druhov čínskych výrobkov je veľmi nekvalitných a kupovať ich sú vyhodené peniaze."
Acohentizmus je typ logickeho klamu, ktory je založeny na odvedení pozornosti k nesuvisiacim či zdanlivo významnějším problémom či skutočnostiam.
Politika sa automaticky miesa do sportu, ked sa na dresoch objavia statne vlajky.
Kazdy stat ma politicku ideologiu a sportova reprezentacia jednoducho reprezentuje tuto ideologiu.
Je to ine, pokial ide o klubove sporty. Tu sportovci makaju za klub, pripadne za seba (tenis, cyklistika, box, hokej, futbal...)
Pokial ide o klubovy sport a dany sportovec sa nijako nevyjadril k politickej situacii (nie je politicky protistatny), tak nevidim dovod, aby mohol potom reprezentovat svoj stat.
Technicky vsetci hokejisti z KHL ktori by pripadne nastupili za slovensko by deklarovali podporu ukrajine a opoziciu ruskej agresii, pretoze sutazia pod slovenskou vlajkou ktora reprezentuje tento postoj.
Cinu davam za priklad ako ekonomicky progres.
Kde bola cina pred 20 rokmi a kde je dnes.
Kde bola kvalita zivota priemerneho cinana pred 20 rokmi a kde je dnes?
Porovnaj s kvalitou zivota priemerneho rusa za to iste obdobie.
A to cina nema ani zdaleka take ohromne nerastnre bohatstvo a financny potencial.
Pokial ti vyraz "cisticka" v hlave prepina na vyraz "ekologia" a to nejak pretransformujes na argument ktory som ja nikdy netvrdil a ani sa ho nedotkol, tak je velmi tazke s tebou diskutovat.
Ako ja mam vediet co si predstavis pod explicitny vyjadrenim?
Cisticky odpadovych vod su standardna technologia 21. storocia. Mat funkcnu a hygienicku kanalizaciu je vymozenostou kazdeho statu, kde maju zaujem o splachovacie zachody.
https://neweasterneurope.eu/2019/04/16/russi…
Ta poznamka z uhlim...
Co je s uhlim? Co na uhli som zabudol?
rusko je potencialne najbohatsia krajina sveta.
predstav si, ze by ho zobrali do ruk cinania.
V rusku by za tych 20 rokov bolo postavenych niekolko dialnic napriec ruskom tam a spat, zeleznice, rychlovlaky, vodovody, cisticky, letiska, cele mestske stvrt...
nastal by rozmach produkcie vo vsetkych oblastiach priemyslu. vznikli by svetove ruske koncerny vlastniace znacky a vyroby po celom svete...
Vobec nic z toho sa vsak neudialo. Ze zivot v rusku sa inkrementalne zlepsil?
Z ruska sa za 20 rokov stal zo svetovej velmoci regionalny hrac s atomovym arzenalom.
putin doslova prehajdakal nesmierny potencial tej krajiny.
Aj tie najkvalitnejsie textilne produkty su robene v cine.
Najvychytenejsie znacky maju produkciu v cine.
V zasade ide len o to, kolko si ochotny zaplatit.
Kvalita ma riadne procesy, materialy, kontrolu. A samozrejme potom aj cenu
Smejd nema kontrolu, ma zle materialy aj procesy, ale je to lacak...
Oboje made in china.
cinania su schopni vyrobit aj najkvalitnejsie iphony, ale aj najsmejdovejsie "randombrand" mobily co zdochnu po par tyzdnoch.
Preto myslim, ze za kvalitu je zodpovedny producent/znacka... nie krajina.
No neviem.
Netvrdia ze invazia na ukrajinu bola zla, len tvrdia, ze to putin vsetko zbabral.
putin je to najhorsie co sa rusku mohlo za tych 20 rokov stat.
dubaj, cina, pobaltie...
Cely svet napreduje, len rusko sa zaseklo v minulom storoci. Ziadna infrastruktura 21. storocia, ziadne zlepsenie zivotnej urovne priemerneho rusa... nic.
bandurky, vodka a imaginarny vonkajsi nepriatel. To je vsetko co putin spravil pre svoju krajinu.
putin je najuspesnejsi agent CIA
Len za rok sa mu podarilo uplne odstranit rusko z europskeho trhu s energiami
Podarilo sa mu rozhybat a zmnohonasobit obrat US zbrojarskeho konglomeratu
Podarilo sa mu dostat svedsko a finsko do NATO
Podarilo sa mu vybudovat na ukrajine najsilnejsiu armadu v europe.
Podarilo sa mu zabezpecit podporu pre US zakladnu v polsku.
Podarilo sa mu kompletne zdehonestovat rusku vojensku techniu, ktoru teraz uz nikto nechce nakupovat a krajiny rusia objednavky a hladaju inych dodavatelov.
ruska ekonomika to tiez nema za posledny rok lahke.
Vdaka za info
Dalsi dokaz, ze putinove reci o tom ze NATO ohrozuje rusko a planuje utok boli absurdne klamstva, nezmysly a len zamienka na napadnutie ukrajiny.
palec hore.
Odporúčame