Nezdá sa vám 260 Nm trochu málo pri motore s výkonom 94 kW (1.6 CRDi)?
Nezdá sa vám 260 Nm trochu málo pri motore s výkonom 94 kW (1.6 CRDi)?
Všetky tieto rebríčky o kvalitných/nekvalitných, oblubených/neoblubenych najlepších/najhorších autach sú subjektívne...
K Stop&Start: Citroen C3 dostal tento system v 2004 (2 roky po uvedení C3). Ale už vtedy bol to lepší system ako je vačšina dnešných. Pre štartovanie používa alternátor a nie štarér, preto je štartovanie o veľa rýchlejšie, tichšie, bez vibracii a vydržal viac cyklov ako štartovanie štarterom...
Pan Andrejčák, odkiaľ máte udaje spominané v članku?? Napríklad hmotnosť 975 kg - oficiálne technicke udaje uvadzajú najnižšiu hmotnosť 1110 kg pri 1.0VTi 3-dv. alebo 1125 kg pri 5-dv. Ide o chybu alebo uvadzate hmotnosť bez prevadzkových kvapalín? Alebo benzínové motory, píšete VTi (70-80 kw)... nepreplňovaný 1.6VTi má 88 kW, nie 80. Verzie e-HDi a robotizované prevodovky. Všetky sú 5 stupňové, nie 6 stupňové. Jediná 6 stup. (ale manuálna) je pri e-HDi 115. 6 stupňová robotizovaná (pre e-HDi 92) a 6 stupňová manuálna pre THP 156 budu (možno) na konci 2012. Chyba je aj pri zrychleni VTi120, v tabulke uvadzate 7,3 s ale to je udaj pre THP156...
Výroba všetkého dnes produkuje emisie. Ak veci potom doslúžia, nasledné spracovanie odpadu si tiež vyžiada "svoje" určité emisie. Elektromobily sú na svojom začiatku. Ale už teraz je jasné, počas svojej prevádzky nejaké emisie ušetria. Kto vie kam posunie sa technológia elektromobilov, technológia výroby alebo spracovania časom. Niekde začať treba...
Kde sú tie časy kedy Impreza mala svoju vlastnú identitu a vyzerala neodolatelne? :-/
Verím, ako pri porovnaní 307 vs. 308, kde nastal obrovský krok vpred, to isté bude sa dať časom povedať aj pri porovnaní 407 vs. 508. Vývoj ide dopredu, francúzske a napríklad aj talianske autá naozaj vychádzajú z tieňa a rovnako stúpajú na kvalite, ako nedávno kórejské autá. Ale vždy nájde sa niekto skeptický alebo principiálny (to nemyslím teba) a bude zaznávať tú alebo inú značku. Našťastie je ich veľa a vybrať si može každý. :-)
Ešte jednu vec dodal by som. Celoeuropsky "trend" je cestne mýto a snaha prepravcov ušetriť. Sám poznám firmy ktoré v snahe ušetriť nahrádzajú nákladné autá do 7,5 t malými dodávkovými autami do 3,5 t. Tie potom sa preťažujú aj za cenu pokuty, ale pokuta stále je menej ako náklady na prevádzku 7,5 t auta, kde treba mať iný vodičsky preukaz, dodržať treba čas jazdy a max. rýchlosť 90 km/h, čím sa predlžuje čas prepravy... Potom tieto dodávky najazdia 200.000 km za 1 rok, niekedy aj viac(!) - poznám take prípady. Ale treba si uvedomiť, tieto auta nie su ako nákladné, kde je 7-8 litrový motor, 250 PS a viac, 500-700 Nm krutiaci moment a životnosť aj niekoľko milionov km...
Ako píšete, nedá sa určiť najlepšia dodávka. Niekto spokojný je Ducato, niekto s Master alebo Crafter, atd. Vývoj napreduje, veľakrát nástupné modely vyriešia problémy predošlých modelov. Ale s novými technologiami nastupujú nové problémy. Boxer/Ducato/Jumper mali problém s EGR, Crafter/Sprinter alebo Vito hrdzavejú, Master/Movano praska tesnenie alebo samotná hlava valcov, netesnia vodné pumpy... Ale treba povedať aj to, vo veľkej miere je za "samotný problém" tej alebo inej dnešnej dodávky zodpovedný aj jej vodič a sposob ako jazdi. Ak mám van naložený tovarom s váhou 1,5 t a samotný van váži 2 t, neje možne s 3,5 t ťažkým autom jazdiť ako na pretekoch. Aj keď tam je motor 2,5 alebo 3,0 s výnokom 150 PS! Niekoľkokrat ma na diaľnici obehli dodávky idúce rýchlejšie ako 140 km/h! Na križovatke "užitkový" pretekár veľakrát zrýchluje ako sedan strednej triedy. Ale čo potom? Spojka, tlmiče, hlava valcov... motor rozpadne sa pri 250 000 km a veduci autoparku rozčuluje sa ako to je možné?!
Prepáčte, pán Lipavský, poznatok: "elektrické káble do zadných krídlových dverí sú pekne skryté a nemotajú sa pri zatváraní do dverí. Francúzi a Taliani by sa mohli učiť" to je Vaša vlastná skúsenosť? Alebo Vám to Vám poradili chlapci z VW? Dovolím si nesúhlasiť s Vami. Mám skúsenosť s VW Crafter aj s francuzskou dodávkou Peugeot Boxer a to hovorí mi niečo iné. Pre Vašu informaciu, skuste nájsť tie zamotané káble pri P. Boxer: http://www.autovia.sk/features/gallery?type=car&id =1049781&image=5#next
Pravdu máte určite v príplatkoch pre Crafter. Ale jednu vec si tam priplatit nemožte, a tá vec je ticho v kabíne ako má Boxer. VW je citeľne hlučnejší a prenáša na karosériu viac vibrácií. Na odhlučnení mohol by VW viac pracovať. A tiež na antikoroznej uprave karoserie. Chlapci z VW Vám asi zabudli povedať, ako výrazne začne už po jednom roku VW Crafter korodovať!!! VW sa ešte má čo učiť pri dodávkach...
Tento nový interier mne sa určite páči viac ako v prvej generácii c'eed... A "francuzske scifi"? Neviem kde sa v Kia inšpirovali... ;-)
http://www.wallscorner.com/view-citroen_c4_201 1_interior-1600x1200.html
http://sacarfan.co.za/w p-content/uploads/2011/03/2011-citroen-c4-1.jpg
h ttp://www.worldspeedcrewcup.com/wp-content/plugins /wp-o-matic/cache/48baf_CITROEN-C4-REVIEW-20-625x4 16.jpg
Manželka jazdí aktuálny Citroen DS3 THP155. Auto má 1 rok aj 6 mesiacov, najazdených má 80.000 km(!), absolvovalo iba 2 pravidelné prehliadky... Nikdy nebol s autom žiadny problém, nemám, čo by vytkol som tomu autu... ;-)
V podstate, toto Twingo má okopírovanu filozofiu Citroenu C2. Podobné tvary, architektúra karoserie, rozloženie priestoru, systém zadných sedadiel... akurát vrzganie sedadiel v C2 som nezažil. Tam "vymyslel" Citroen iný zvuk: hrkotanie zadných dverí ktoré boli vodorovne rozdelené a zámok horných dverí bol iba pravej strane. :-) Ale nič to nemení na tom ako napísali ste. Tieto malé autá majú každý cm priestoru využitý dokonale a ich použiteľnosť je naozaj univerzálna, viac ako by už samotný pohľad na auto mohol napovedať. Ide o to kto dá prednosť čomu a aké má priority. :-)
Všetko je vec vkusu... Accord Tourer aj i40... aj iné Koncernové autá, ako nazval ich myself...
Ano, sedel som v tomto aute. Mne sa nepáčili tvrdé plasty a ich vzhľad a tiež výhľad dozadu. Ale pocit z miesta nemal som zlý. Možno spracovanie alebo možno ovládanie vadí ľuďom... alebo zlá variabilita o ktorej ty si písal.
V čom je problém pri Fiat Bravo? Prečo sú predajne čísla tohto auta nízke?
Záleží na tom, kto sa díva. ;-) Ale prináša určite zaujímavé riešenie bez stlpika...
A kde vidíš problém? Rozbi svoje porcelanové prasiatko a možeš to mať ;-). Keď chceš ide to, tu je ďalší príklad: http://carscoop.blogspot.com/2009/05/insane-citroe n-2cv-built-atop-ferrari.html
Ten M-B C je v úrovni Elegance... Ano, E a S určite to sú autá pre iné zameranie. A snaď nie sú v servise častejšie ako ja :-).
Odporúčame