Prajem si aby sa prvotne informacie mylili a novy Prius dostal namiesto klasickeho spalovacieho motora FPEG..Tiez by nemusel byt tak zbytocne vysoky a tvarmi sa viac priblizil Tesle s lepsou aerodynamikou..
Prajem si aby sa prvotne informacie mylili a novy Prius dostal namiesto klasickeho spalovacieho motora FPEG..Tiez by nemusel byt tak zbytocne vysoky a tvarmi sa viac priblizil Tesle s lepsou aerodynamikou..
Preco vsetci pindate na nerealnu spotrebu? 3,2 litra (na kazdych dalsich 100km) je bezne cislo pre plug-in hybridy.. Ked plug-in hybrid Prius ma papierovu spotrebu 2,56 preco by Passat nemohol mat 3,2? Je to stale len obycajne auto s elektromotorom.. spalovaci motor nepohana generator ale pohana hriadel a prevodovku a ostatne ustrojenstvo kde sa straca energia...
Zapriahnut za i3 ku vozik s bateriami je blbost.. ovela lacnejsie, praktickejsie a vykonnejsie je dat 50 litrovu bandasku s benzinom do kufra.
Nie su ziadne info o sposobne pohybu ventilov? Ale ako sa tak pozeram na obrazok a vidim tam naznaky zastaralych kolesovo-retazovych/remenovych rozvodov pohanajucich zastarale hlucne vacky tak nadej na davno zname tiche a spolahlive a ovela variabilnejsie elektromagneticke riadenie zanika.. nuz bude si treba na tuto "high-tech" technologiu pockat u VW aspon dalsie 4 roky :(
Citajuci: energeticky to nevyjde na rovnako ako ked motor brzdia spomalene vyfukove plyny - vacsi tlak vo vyfukovom potrubi, pretoze motor nebude brzdeny pri zrychovani, kedze bude el. motor napajany z baterii a energia v nich nebude pochadzat iba z vykonu motora ale aj zo stratovenho vykonu na volnobehu, pri brzdeni motorom a aj z rekuperacie.. ..avsak tuto energiu by bolo vyhodnejsie posielat rovno do elektromotora ktory by pohanal kolesa alebo prevodovku..
Nech uz konecne radsej postavia nastupcu Tiguana z ktoreho interieru nebude ludi napinat...Na to ze su najvacsia a najbohatsia automobilka drzia pri zivote modely Passat B6 a Tiguan az neprijemne dlho.
Toto je Facelift interieru? :) Ach jaj Toyota - este to nevies :) Ak chce niekto poctiveho kvalitneho japonca tak ma uz len dve moznosti: Toyota a Mazda.. kym Mazda prerobila cely rodinu na krasne auta s (po facelifte 6) s krasnymi interiermi, Toyota sa nejako stratila v designe..z vonku kopiruje Hyundai a z vnutra.. no samu seba ale z 90tych rokov.. Poznam vela ludi co boli rozhodniti kupit Auris.. sli sa donho posadit a okamzite im bolo jasne ze ten interier nestrpia.. s BMW motormi sa uz zacina naplna strategia: my vam dame teraz spalovacie motory a vy nam neskor FPEG a FC.
Zly koncept + ziadny vyvoj alternativ = ziadna buducnost.
Pekna kopia uz kus starsieho BMW 4,4 V8 turbami medzi valcami namiesto po bokoch motora. Zaujimalo by ma porovnanie turbo vs kompresor.. ked Audi tvrdi ze kompresor ma nizsiu spotrebu a same vyhody oproti turbu.
Ja by som sa v cislo elekrickom aute ako Tesla necitil dobre.. staly strach o vybitie.. hlavne keby som mal peniaze tak by ma nezaujimala lacna preprava, na ktoru sa pri Tesle neda vyhovarat kedze je tak draha, skor by mi chybal ten luxus dojazdu a nudzove zastavenie nejakeho okoloiduceho auta a pozicanie si benzinu.. a keby som bol bohac ktory chce zachranit planetu tak si kupim FCV. Ale kvoli komfortu radsej elektromobil s benzinovym agragatom, o chivlu dufam s FPEG generatorom.
Och zase Andrejcak... "Supersportove BMW i3"? Male mestske elektrikce auto je odkedy supersport. Ked uz tak BMW i8. Motor i3 majitel ani nevidi tak by bolo uplne absurdne dat si ho potiahnut cimkolvek.
Nanestastie krasa je subjektivna a mne toto auto pripada uplne sterilne ako vsetky VW auta. Same hrany ako v 80, tych rokoch kym ostate automobilky vytvaraju krasne zaoblene organicke tvary..
Trochu k objektivnemu hodnoteniu: V predu priecne ulozeny V6? Och boze :( Dnes v dobach downsizingu tam dat takyto velky tazky motor namiesto 4-5 valcoveho radoveho kompaktneho turbo benzinu? Fail. Dalej spalovaci motor priamo pohana predne kolesa ked vsetky moderne uz predavane auta vyuzivaju spalovaci motor iba na roztacanie generatora bez strat v prevodovke po vzore Priusu lebo je to efektivnejsie? Velky fail, a to je to iba koncept.
Izrael.. co si budeme rozpravat.. oni su celkov znami vymyslenymi zazrakmi :D Proti FCV a FPEG nemaju baterie sancu.
V skutocnosti je to: 1. Leaf 2. Volt 3. Prius a Tesla ma tie cisla pred Priusom vyratane iba odhadom z celosvetovych predajov, US predaje su vyrazne nizsie ako uvadzaju. Prius sa predava tak "malo" lebo viacej ich Toyota nechce predat - nestiha vyrabat.
"Koncepciu elektromotorom poháňaného auta, ktoré so sebou vozí malú „elektráreň“ odkukali aj iní výrobcovia. Spomeňme BMW i3 REX či Mitsubishi Outlander PHEV.."
Autor by si mal lepsie nastudovat historiu elektricky pohananych hybridov a plug-in-ov. Od Chevroletu urcite nikto nic neodkukal, nie to este BMW ktore ma tu technologiu od priekopnika - Toyoty. Realne Chevrolet s Voltom len kopiruje Prius a to dost neuspesne. Drviva vacsina majitelov vsetkych Plug-in Hybridov vyuziva moznost nabijania uplne minimalne, az vobec! Vyuzivaju iba nizku spotrebu s vyuzitim benzinoveho generatora na dobijanie baterii/pohon elektromotora.
Ked pozeram na tento motor tak sa cudujem preco uz davno nevyhodili retaze, napinace a dodatocne vodiace kolieska, vackove hriadele - vsetky tie pohyblive nespolahlive veci ktore len kazia zvuk motora v idle, nenahradili zdvihanie ventilov elektromagnetmi s plynovymi komarami namiesto pruzin.. nepripevnili alternator priamo na hriadel namiesto toho cierneho kolesa, bez remena/retaze ako to robi LG pri prackach :) .. usetrenych plno dielov, vyssia spolahlivost, nizsia vaha, krajsi a jednoduchsi motor.. o chvilu mame rok 2015 a tie motory stale vyzeraju ako zo 60tych rokov.. :( To nehovorim o stalej absencii elektricky pohananych superchargerov bez nevyhod turba (turbolag a kazenie zvuku utlmenim vyfukovych plynov) a klasickych hriadelom pohananych kompresorov.. som sklamany z automobilovej technologie.. clovek aby si kupil Bugatti Chiron ked chce tuto uz davno znamu technologiu..
Autor clanku bol spity ked to pisal? 970kg? Sekol si sa skoro o tonu chlapce.. Stare BMW M3 ma o liter mensi motor, toci o "liter" vyssie, ide 300km/h+ je o 250 kg lahsie a agilnostou neda Lexusu najmensiu sancu a hlavne je to ikona ktora stoji ovela menej. Vzhlad je subjektivny.. ale u mna by bola volba jasna. Predaje budu trpaslicie. Toyota by sa mala radsej sustredit na konkurenta Nissanu 350/370Z.
Slovencinarke si asi vela radosti nerobil..
Over si fakty najpr.. samozrejme ze ABS je povinne a to uz pekne dlho.
Odporúčame