Hyundai Ioniq: 'Kórejský Prius' už aj na Slovensku. Je lacnejší
Hlavna vyhoda planetovej prevodovky (nemam rad to cudne eCVT oznacenie :) ) je hlavne v kombinacii az 3 vstupov/vystupov: slnko, planety, kruh.. napojenie kolies, el.mot. a spalovacieho motora sa u HSD a Voltu trochu lisi, oba koncepty vsak vyuzivaju jej vyhody super plynulej zmeny prevodu pri zrychlovani ale aj plynulej rekuperacii a jej bezstupnovost. Preco potom pouzivat DCT? Pretoze ma vacsi rozsah prevodovych pomerov a to znamena nizsie otacky spal. motora = nizsia spotreba hlavne na dialnici a pri stabilnej vyssej rychlosti. Tak isto vyssi krutiaci moment a hlavne jeho plochejsia krivka turbomotoru dava prevodovke vacsi priestor pre vyssie prevodove stupne. Urcite ale netvrdim ze Hyundai/KIA ma lepsi koncept, obzvlast ako majitel Priusu 3 :) Nie som vsak patriot, nech vyhra ten lepsi, urcite to budem napato sledovat pretoze ako isto vies hybridy su ten najlepsi koncept sucasnosti ;) ..len este nech to dojde viacerym slovakom.. dovtedy nam neostava nic ine len sirit osvetu :)