Re: Upresenenia k modelu Garde
Mate pravdu, toto mi "uslo". Moja chyba. Opravene. A dakujem za upozornenie
V. Lipavsky
Re: Upresenenia k modelu Garde
Mate pravdu, toto mi "uslo". Moja chyba. Opravene. A dakujem za upozornenie
V. Lipavsky
Re: GM
Aj velke benzinove sestvalce montovane do Alfy Romeo skutocne pochadzaju od GM, konkretne su produktom vyvoja australskeho Holdenu. Poslednym skutocnym motorom od Alfy je motor v modeli Alfa Romeo GT 3.2. Model 159 uz pohana motor GM.
Re: Upresenenia k modelu Garde
Dakujem za reakciu Najst skutocnych fanusikov konkretneho modelu auta je stale tazsie. Vykon v clanku je skutocne uvedeny v norme ISO (ako uvadza II. vydanie navodu k obsluhe). Co sa tyka statistik predaja, uvedene cisla uviedla samotna automobilka, hoci je naozaj mozne (a podla mna to tak aj je), ze je to pocet predanych kupe s motorom 1.2 OHV, bez ohladu na nazov Garde alebo Rapid
Prajem vela stastnych km za volantom vasej Skody Garde ;-)
V. Lipavsky
Re: Trojdverové?
Mate pravdu, karoséria je samozrejme dvojdverova. Dakujem za upozornenie Preklep opraveny.
Re: Nafta
Je pravda, ze common-rail je velmi citlive vstrekovanie uz z principu svojho fungovania. Benzin v nafte bez prisady aditiv ho moze pochovat, v praxi to vsak ako velmi, zdoraznujem velmi nudzove riesenie naozaj funguje.
Re: kde je pravda
Auto si jednoznacne vyzaduje zabeh. Samozrejme bude fungovat aj bez neho, s tym rozdielom, ze neskor sa vam zvysia jeho prevadzkove naklady.
Re: Niekedy nechapem
...a podobnych "objavov" by ste medzi sucasnymi autami nasli podstatne viac. Na druhej strane je dobre, ked vyrobca svoj hardware priebezne upravuje a snazi sa tak napravit skody, ktore napachali povodne nestastne konstrukcne riesenia.
Re: Spojka
Uloženie kľukového hriadeľa je skutočne stavané na axiálny tlak zo strany spojky. Ked vsak tlak vytlacenim spojky znizite, dojde k narastu axialneho tlaku na loziska kluky. Motor je tomu samozrejme prisposobeny a dlhodobo to dokaze znasat. Problematicky je len studeny start, kedy dochadza k odtrhnutiu zatazenych dotykovych ploch lozisk. Loziska su pochopitelne odolne, ale nic nevydrzi naveky a ked sa k tomu pridaju caste studene starty, loziska budu mat nizsiu zivotnost.
Re: Rychlost
Z hladiska opotrebovania je najhorsie prve pootocenie axialnych lozisk klukoveho hriadela. Ak ich tesne pred a pocas startovania zatazite vytlacenim spojky, ich dosadacie plochy nie su schopne sa dostatocne mazat. Stlacanie spojkoveho pedala pri stojacom motore loziskam samozrejme neublizuje.
Re: Zelené pole?
Suhlasim s tym, ze naftovy motor ma podstatne plynulejsiu vykonovu krivku, no to neznamena, ze naftovy motor nema pasmo optimalnych otacok. Najmä väcsie nakladne auta a autobusy na otackomeroch zelene polia stale maju. Pri osobnych autach je to vsak tak, ako pisete.
Re: Zelené pole?
Dnes takmer ziadne, co je na skodu, pretoze novy uzivatel nikdy netusi, kedy motor podtaca (pripadne zbytocne neekonomicky pretaca) a kedy nie. Mnoho dnesnych vodicov nema "sluch" a tak motory trpia a trpia. Zelene polia dnes nahradzaju indikatory radenia... Vsimli ste si, ze pomaly ale iste zacinaju z pristrojovych panelov miznut aj teplomery chladiacej kvapaliny? Na otazku preco je to tak, vam zial nikto inteligentnu odpoved neda...
Re: Prepálené piesty
Pouzitie keramiky konstrukterov stale laka. Dokazom je aj japonsky sestvalec s kodovym oznacenim VR38DETT (pouzity v Nissane GT-R). V nom k Nikasilu a kompozitom FRM pridal na vnutornu stenu valcov Plazmu. Jej ulohou je zabezpecit lepsi prestup tepla z valcov do chladiaceho okruhu. O spolahlivosti a citlivosti na prehriatie zatial nepadlo ani slovo ;-)
Re: Obmedzovac otacok
Ano, dnesne motory su plne elektronickych snimacov, ktore sa o ochranu staraju. Otacky na volnobeh su vacsinou limitovane. Motor dokonca dosahuje rozdielne max. otacky na motorovej brzde a pri normalnej jazde. Ked je vsak motor v otackach a mate zaradeny neutral, nie je pod zatazou a mnozstvo vstrekovanej nafty nie je zdaleka tak velke ako pri jazde na dialnici. Limitujucim faktorom ovplyvnujucim max. otacky je aj vykon vstrekovacieho cerpadla. Prave preto maju naftove motory dosahujuce vysoke otacky (cca 5000 a viac) vykonne cerpadla niekedy dosahujuce prac. tlak az 2000 barov.
Re: Prepálené piesty
Suhlasim, ze pre piest je zla tryska hotovou pohromou, no este aj dnes sa najde stale vela "profesionalov", ktori prepalia piest aj tocenim motora v cervenom poli. Niekedy sa cloveku rozum zastavuje
Relevantne cisla Vam samozrejme nikto nikde neda...
Re: Obmedzovac otacok
Dolezite nie su len maximalne otacky, ale ich kombinacia s vysokym zatazenim. Vtedy do valcov strieka nafta doslova prudom a problem je blizsie, nez si viete predstavit. Sadnite si za volant Sprintera 313 CDI a budete prekvapený, co sa s jeho 2,2 litrovym motorom pod dlhodobou zatazou stane. Podobne je na tom Patrol 3.0 Di, uzitkove Fordy s motorom 1.8 TDCi a pod. Dnes sa do uzitkovych aut montuju namiesto obmedzovacov otacok obmedzovace max. rychlosti.
Re: zlé informácie - opravte si to
Ano, mate pravdu v tom, ze v niektorych modeloch (napr. Fiat Linea) je motor MultiJet naladeny na max. vykon az 66 kW a krutiaci moment dosahuje vrchol pri 1750 ot/min. A suhlasim, ze prave tato vykonova verzia ma problem s turboefektom. V modeli 500 je však jeho vykon zredukovany na 55 kW (v Pande dokonca na 51 kW) a krutiaci moment 145 Nm prichadza pri 1500 otackach. Tato "podladena" verzia ma podstatne linearnejsi prisun vykonu a uzivatelsky prijemnejsiu charakteristiku.
Re: hmmm
Ano, mate pravdu, samotny piest vo valci sa nezastavi, no nizke kompresne teplo sposobene stratou tlaku (v dosledku neuzavreteho ventilu) zabrani zapaleniu zmesi pod sviečkou. Zapaľovanie teda funguje bez problemov, no zmes sa napriek tomu vo valci od iskry nezapali a nezhori.
Re: Chcel som sa riadiť radami z článku,
Pri automatickej prevodovke sa skutocne mozete sustredit len na jazdu a nie na spravne radenie prevodovych stupnov :-) Prave k silnym naftovym motorom vyrobcovia radsej montuju automaticke prevodovky. Klasicka spojka by nemusela zvladnut velky prival newtonmetrov a aj keby to dokazala, mnoho vodičov by ju casom urcite neumyselne spalilo. Navyse vyssia cena automatu sa pri vysokych cenach luxusnych aut "strati".
Odporúčame