Ďakujem, v dohľadnej dobe by sme mali mať k dispozícii na vyskúšanie aj trojvalec 1.2 VTi v strednom výbavovom stupni...
Ďakujem, v dohľadnej dobe by sme mali mať k dispozícii na vyskúšanie aj trojvalec 1.2 VTi v strednom výbavovom stupni...
Jasné, namiesto jedného 924 tam má byť 944... .-) Opravené
Tých úprav je na C-Elysée ešte viac, napr. sanie vzduchu je vyvedené až tesne pod kapotu a chránené pred návalom vody cez masku chladiča, čo spolu s upravenou elektrikou umožňuje krátkodobé brodenie v hĺbke po predné svetlomety (dôležité pri prekonávaní riek), zosilnený behúň sériových pneumatík odolávajúci prerazeniu ostrými kameňmi (bočnice ostávajú kvôli komfortu mäkké) a pod... Rozhodne je to auto zaujímavým technickým počinom...
Prašnosť robí automobilkám väčšie starosti, než by sa mohlo zdať. Na Slovensku s tým problém nemáme, no v teplejších a menej rozvinutých krajinách dokáže dlhodobá prevádzka po poľných, či iných prašných cestách narobiť mnoho problémov. Nejde len o lepšie utesnenie kabíny a inak riešenú filtráciu vzduchu, prach sa často dostáva do nechránených ložísk, pod manžety, okolo zle riešeného vzduchového filtra a airboxu do valcov a pod...
Ak to bolo tento víkend, pravdepodobne som v nej sedel ja .-) Akurát som sa vrátil z dlhšej cesty naprieč Slovenskom...čoskoro to zhrniem v ďalšom článku...
Áno, bude sa vyrábať v španielskom meste Vigo.
Ďakujem, mám rád reakcie na články a myslím, že pri každom uverejnenom článku by mal byť autor vždy "v strehu" a reagovať na podnety čitateľov... Je len na škodu, že sa tak stáva málokedy...
Teraz som sa trochu pobavil sám na sebe, samozrejme sú to torzné tyče. S výrazom "skrutné žrde" sa však stretávam tak často, že som to automaticky napísal aj ja... Ťažko povedať, ako to má byť správne, no súhlasím s Vami, že niektoré výrazy sa podľa pravidiel našich jazykovedcov prekladajú len ťažko...
Ďakujem za podnet, skúsim urobiť, čo sa dá...
Spotreba je naozaj vyššia, ako má byť. Nový agregát s priamym vstrekovaním by to mal napraviť. Uvidíme.
Preklep to žiaľ nie je. Astra má rovnaký problém ako Insignia a tým je nadváha. Insigniu totiž konštruktéri postavili na platforme vyvíjanej pre masívnejší Saab. Ten sa mal pôvodne ukázať skôr, rýchlo klesajúce predaje Vectry však GM donútili k rýchlej akcii - vzali konštrukčný základ Saabu a postavili na ňom Insigniu. Saab musel počkať, preto svoj model predstavil s veľkým oneskorením. Na rovnakých základoch stojí aj Alfa Romeo 159, preto má, rovnako ako Insignia, problém s vysokou hmotnosťou.
Šrot to určite nie je. Naopak, Astra sa automobilke naozaj podarila. Má pár chýb, ale ktoré auto ich nemá, že?
Túto informáciu zatiaľ nemám, ale skúsim zistiť a dám prípadne vedieť.
Názor na meno je samozrejme subjektívny a v Nissane určite vedeli, prečo ho autu dali. Je pomerne zložitý, Slováci mali problém s jeho výslovnosťou aj písaním. Zložito na to ide aj Kia s modelmi cee`d a pro_cee`d. Každý to píše inak a nikto v podstate správne. Ale beriem, niekomu sa meno páči, takže to považujte za môj subjektívny názor. Veľké kolesá na bežných autách = ťažké kolesá. Aby boli ľahké, museli by mať drahé kované zliatinové disky, ktoré sú neúnosne drahé (používa ich napr. Audi A6). S tým súvisí aj cena väčších pneumatík atď... Pri normálnom jazdení je Qashqai veľmi príjemné auto, pocity s odskakujúcimi kolesami sa týkajú veľmi dynamickej jazdy, ktorú žiadne SUV už z princípu nezvláda a ani na ňu nie je postavené a určené. Myslím, že pre ľudí vyhľadávajúcich tento druh auta je Qashqai jedna z najlepších alternatív.
No, človek nevie, či sa má z intervalu 40 000 km smiať alebo plakať. Inak, je pravdou, že Nissan má k servisným intervalom zodpovednejší prístup (v zmysle ich frekvencie). Čo sa týka pružnosti motora 1.6 dCi v Nissane, určite v nej nemalú úlohu zohráva aj sprevodovanie, no efekt menšej "turbodiery" je badateľný na všetkých prevodových stupňoch a pri akejkoľvek rýchlosti. Navyše tu hrá v neprospech Nissanu aj hmotnosť, pocitovo sa mi však Qashqai zdal z pohľadu dynamiky dokonca akýsi ľahší (to je samozrejme len subjektívne)...
Ďakujem, táto spätná väzba je pre mňa dôležitá. Techniku mám rád, len zasa nechcem predlžovať články nad únosnú mieru. Ozvali sa mi aj ľudia, ktorých dlhý článok údajne unavuje a nedočítajú ho dokonca. Človek tak musí hľadať nejaký kompromis a tak si hovorím, že keď som už raz niečo niekde spomínal, nebudem to opakovať. Aj keď práve tu by sa to asi naozaj hodilo. Nejako to do budúcna vymyslím .-)
Renaultu inak začínam držať palce, tak ako bol kedysi laxný, tak je dnes aktívny a snaží sa celý systém predaja a servisu zlepšovať. Aj keď nie všetky pokusy vychádzajú, snaha tu je. U mnohých konkurentov je naopak proces opačný.
Mégane tretej generácie znamenal pre Renault tiež výrazný kvalitatívny skok dopredu. "Dvojka" neposlúchala, hoci je pravdou, že niektoré kusy jazdia bez problémov dodnes. Je to ako pri všetkom, veľké výkyvy v spoľahlivosti (v rámci jedného modelového radu) však nie sú dobrou vizitkou. Renault naozaj zabral a momentálne stavia autá, ktoré počas svojej životnosti nerobia žiadne problémy (až na Espace).
Start-stop system fungoval dobre a motor vypinal naozaj dost casto (aj pri zapnutej klimatizacii). Rychle bolo aj samotne startovanie. Myslim, ze software vyladili v Renaulte slusne a system je pouzitelny... Motor 1.6 dCi je podla mna dobrou volbou, minimalne z hladiska jazdneho prejavu... Zatah v strednom otackovom pasme je podstatne vyraznejsi, nez pri agregate 1.5 dCi...
Odporúčame