Škoda ukázala sériový Rapid
Na začiatku produkcie mali tieto motory skutočne vážny problém s reťazami, najmä ich výkonové verzie 77 kW/105 k. Myslím však, že výrobca to rieši a podľa mňa dosť urgentne, pretože je to nový motor a v predaji bude ešte nejaký ten rok. Dokonca mám dojem, že už sú vo výrobe agregáty s modifikovanými rozvodmi. Uvidíme, či to konštruktéri nakoniec vyriešili, ale keď nie, verím, že nebudú mať oddych, kým s tým neurobia niečo účinné. Pravdepodobne pracujú na znížení torzných kmitov od príslušenstva hnaného reťazou. Napínaky sú asi vyriešené slušne (vrátane aretácie napnutej reťaze po odstavení motora). Osobne by som sa toho motora dnes už nebál, aj keď sa problém vyskytnúť môže. Verte, že v servisnej centrále VW je z toho poriadne "horúco" a konštruktéri nedostanú oddych, kým sa to nevyrieši úplne. Kým sa tak stane (ak sa už nestalo), pravdepodobne to servisy budú riešiť v rámci garančných opráv...