Poradňa: Premrznutý motor nezohrievajte voľnobehom
Okrem bežného približovadla na denné jazdenie mám aj Škodu 1000 MB z roku 1966. A aj ona má automatický sýtič, takže Favorit nebol prvým vozidlom ktorý to mal. Samozrjeme princíp fungovania bol odlišný. Na "MBčke" bola vo výfukovom potrubí slučka, ktorou prechádzal vzduch zo sania cez vzdušník sýtiča karburátora do sýtiča. V tejto slučke sa ohrieval, čo záviselo od teploty splodín vo výfukovom potrubí, čo záviselo od teploty motora. Na telese karburátara je bakelitová komôrka a v nej bimetalická pružina a šupátko. Touto kmôrkou vchádzal vzduch dosýtiča. Akonáhle sa pružina zahriala od nasávaného vzdzchu, tak automaticky postupne uzavrela prívod vzduchu do trysky sýtiča. Celá vec fungovala na počudovanie spoľahlivo, ale dôležité bolo mať ju správne nastavenú (nastavovalo sa to natáčaním komory v ktorej bola bimetalická špirála). Rovnako dôležité bolo aby šupátko mosadrzné neprimrzlo k telesu karburátora.