Diesel do osobakov nepatri.
Diesel do osobakov nepatri.
Mam osem rokov stary hybrid - od Toyoty, samozrejme, lebo ine hybridy nefunguju.
Dolezity je total cost of ownership. Celkove naklady na vlastnenie auta pocas casu, ktory ho clovek ma. Fakt je, ze skodovky sa nekupuju, ale fasuju, takze je to asi jedno. V kazdom pripade, akykolvek hybrid od Toyoty je ekonomicky lepsia volba.
V meste jazdim za 3-5 litrov podla okolnosti, na dialnici 5-5.5, na okreskach za 3.5 - 4.5. Parkrat som jazdil Praha - Strasburg cez Nemecko s primerom 4.9 tam a 4.1 naspat.
Tieto parametre v realnej premavke tato Skodovka skratka neda. Navyse je to diesel, ktory si skratka BUDE vyzadovat nevyhnutne servisne zasahy. Toyotacky hybrid ich potrebovat nebude.
Jedina vec, co som doteraz za 140 tisic menil, bola ziarovka na smerovke. Za pravidelny servis v Toyote platim menej, nez svagor, ktory servisuje skodovky a VW.
A teraz si zoberte, ze porovnate tuto Skodvku s novymi hybridmi od Toyoty....
Rozklad tajnych sluzieb zacal ked isty novinar dennika SME, ktory robil otvorenu politiku skrz svoje clanky, bol zaroven agentom SIS. Tato primitivna stranickost, a zneuzivanie statnych penazi, sa potom skrz spriaznene politicke sily dostala aj do vojenskeho spravodajstva.
Cim viac sa amaterizovali vlady (kindermanazment za Dzurindu, Sulik za Radicovej, az po dnesny okresny prebor amaterskych suborov) tym viac mohla rast korupcia.
Dobry reklamny clanok. Nejak som sa nedocital, v com je ten monitor iny. Okrem uplne nezmyselnej ceny 1250 eur.
Atakuje 5K (5120x2160) 40-palcove monitory - ktore sa v akcii daju kupit za rovnaku cenu. Rovnake DPI, thunderbolt hub a zakryveny display, vdaka ktoremu je monitor pouzitelny.
BenQ ma uplne bezne parametre a 4K na plochych 32 palcoch je nezmysel na kancelarsku pracu.
Problem Jozefa Sedlaka je, a vzdy bolo, ohromne nadsenie pre slovenske 'rolnictvo', ktore ma obrovsku tendenciu sklzavat do nekritickeho, vlasteneckeho, odusevnenia - vsetko, co je vypestovane na SK je automaticky lepsie ako cokolvek ine, slovenskemu 'rolnikovi' sa vzdy krivdi, a to vsetko v budovatelskom autorskom style.
Preboha, 100 'najlepsich' vin??? a dalsi 75 akoze na druhom mieste? A nie je to malo? Nemozeme mat najlepsich hned 300 slovenskych vin? Ved je to fraska. A od novinara by som cakal, ze tuto sutaz roznesie na kopytach.
Sutaze vina... jeden velky podvod na zakaznikovi. A 'somelieri' si svoje dristy tahaju z pr..sta. Nejaky belgicky vinar, ktory uz mal toho dost, prihlasil vino zo supermarketu a ziskal zlato.
Nemecke automobilky nedokazu konkurovat uz davno. Ani kvalitou, ani spolahlivostou, ani technologiami.
Jedna vec je napchat (nespolahlivu) cool hracickovu elektroniku, druha postavit dobre auto.
Zoberte si spalovacie motory, Toyota a Mazda maju dvojgeneracny naskok.
Nie len privatizacnych
No, pamatam si na oficialnu fotku SK reprezentacie spred par rokov, tusim na MS v Juznej Afrike, kde bol trener v teplakovej suprave. Slovenskoooo.
Ano to suvisi aj s chapanim postavenia trenera - v Anglicku sa im hovori 'manager', nie 'coach' (trener). Pretoze tam chapu ulohu toho cloveka v teame. U nas maju poniektori, vratane trenerov samotnych, predstavu, ze uloha trenera je stavat kuzelky a drzat v rukach stopky.
Ale ako clanok spravne poznamenava, tazko mozu manazovat team, ked majitelovi ide len o to, aby zarobil na predaji hracov. To sa na to moze kazdy schopny trener vybodnut.
Klasicky zohrate. Nech zije korupcia vo futbale
1500 eur je smiesnych. Z Budapesti za toto dostavaju viac, to sa DS oplati.
Za fasizmus a rasizmus mali dostat pokutu v radoch 100-tisic eur a natvrdo zavriet stadion na par mesiacov.
DS funguje ako nastroj madarskeho ultranacionalizmu uz roky.
"Nakoniec vzniklo z Tatry 600 len 6 342 kusov"
Niekto bud neovlada historiu alebo podlahol mytu o 'seriovej vyrobe' v Tatre pred druhou svetovou vojnou.
T600 viac ako zdvojnasobila vyrobu oproti T87. Z T77, o ktorom Cesi siria, ze to bolo prve seriovo vyrabane aerodynamicke auto, sa vyrobilo len 255 kusov, v ziadnom pripade neslo o seriovu vyrobu. Existovalo niekolko serii, boli to kusovky, rucne vyrabane.
Skoda Popular - za 12 rokov (do roku 1946) sa vyrobila menej ako 20-tisic kusov tohto lacneho ludoveho vozidla.
Na porovnanie... Citroen vyrobil v JEDINOM roku (1937) 35 tisic kusov modelu Citroen Traction Avant - a to bol top model. Inymi slovami, za 3 roky vyrobil z jedineho modelu viac ako kusov (127 000) ako vsetky CS automobilky za vyse 20 rokov trvania CSR.
Stat nebol automobilova velmoc, bol to bezvyznamny trpaslik.
A neboli to Cesi?
Tato ceska vychcanost bola znama v takej miere, ze pred rokmi museli Chorvati (a ine destinacie) kontrolovat kazdeho pri vychode z jedalne.
Som motorkar.
a) ten blbec si za to moze sam
b) vacsina slovenskych motorkarov nevie jazdit a na motorku nepatri
c) za 99% krizovych situacii si motorkar moze sam
Takze, pani, necudujte sa, ze zvysok ucastnikov cestnej premavky vas radi asi tak o tri urovne nizsie ako mladeho vodica v ojazdenom bavoraku.
Ja som motorkar. Zvodidla za to nemozu. Ten kreten si za to moze sam.
Hlavne su extremne nehygienicke a potencialne zarezavaju (slovna hracka je zamerna) na dalsie zdravotne problemy.
Clovek rozumny si kupi plug-in Mazdu CX-60, bude jazdit za menej, s lepsim a spolahlivejsim autom. A zaplati menej.
Lexus spravidla nepredavas, ale jazdis na nom. Inak povedane, Lexus bude pri najazde 100-tisic km v lepsom stave ako tento superb po 20-tisic.
A nemusime ist za Lexusom ES. Sestersku Camry si nalozis a mas auto, ktore sice nie je radoby sport, ale je skratka lepsie, kvalitnejsie, spolahlivejsie ako lubobolny auto z dielne VAG.
Super, Skodovka je skoro tam, kde bola Mazda v roku 2006.
Mazda 6 MPS davala okolo 260 koni z 2.3 litroveho preplnaneho priamovstreku, bez problemov sa s nou dalo jazdit za 9 litrov a okolo Superbu by dokazala tancovat.
Superb ma sice marginalne lepsie zrychlenie z 0-100 (pretoze je vyladeny na vyssi vykon), ale jazdne vlastnosti MPS boli take, ze v zakrutach nalozila aj vykonnejsim masinam. Stvorkolka, podvozok a priebehy vykonovej a krutakovej krivky boli vyladene tak, ze Clarkson to auto oznacil za jedno z 10 najlepsich produkcnych aut na svete.
A potom je tu otazka pohodlia. MPS bola poholdne auto. Standardny Superb je rebrinak.
Odporúčame