jedna SPZ tka ma byt na aute od vyroby az po zosrotovanie,
tak je to bezne v zahranici
SPZ vyroba je milionovy kseft pre par zlodejov ktori platime my v tomto mafianskom state
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Naozaj by som rád vedel, kto má aký problém s východniarskými značkami v BA, keď tu má cudzokrajné značky každé piate auto. Zasa problém, ktorý je len v kotrbách politikov a novinárov.
Skôr by ma zaujímalo, na ktorého andela sa majú meniť značky, keď ide niekto bývať o 10 km ďalej a už je to iný okres. Ale majiteľ stále ten istý.
No lebo dane tykajuce sa jeho 'tatosa' plati tam, kde znacku ziskal.
No a vychodniari, ktorych je v Bratislave velmi vela, takym sposobom bratislavcanov masivne okradaju!!!!
Ale prenosne znacky???
To je ako v nejakom kriminalnom filme - kriminalnik spacha trestny cin a da si falosnu znacku, aby stazil pracu tym, co ho hladaju.
.. čo trepeš ! V susednom Česku sa bežne používajú značky po starom majiteľovi, alebo si môžeš nechať značku zo starého auta na nové ... nerobí to nikomu problém ....
Teraz zasa vymysleli, že značky vyhradeného parkovania pre invalidov nahradia značkami ,,Zákaz zastavenia" + doplnková značka ,,Vyhradené parkovanie".
A invalidi nech platia za nové značky!
Naozaj by som chcel vedieť, ktorí blbci to navrhli a ktorí potom schválili?!
P.S. Podľa mňa to celé to vymysleli špekulanti, čo chcú mať vyhradené parkovanie a nechcú mať mindrák, aby niekto videl že sú invalidi!!!
Ešte nie je ani zákon a už sa robia výnimky!
Každé auto.môže dostať tabuľku hneď pri kúpe v predajni a je to vybavené na celý čas života auta,bez vínimky. Nie sú potrebné žiadne extra papalášske maniere.
V dnešnej dobe nie je problém vyhľadať majiteľa.
V minulosti, keď neboli počítače bolo to súčasné značenie potrebné kvôli vyhľadávaniu z rôznych dôvodov. Aj trestnej činnosti.
Zároveň treba zneniť aj zákon o povinnom poistení.
Netreba meniť poistnú zmluvu, stači telefonicky oznámiť poisťovni zmenu vozidla a poisťovňa posle doplatiť alebo vráti časť zaplatenej poistky podĺa sadzobníka a nového vozidla.
"prípadne ponechania si EČV pri kúpe ale predaji vozidla" - to je ta kvalitna zurnalistika ? :-)
Konečne. Na značky má monopol akási mečiarovská sročka z martina. Ktosi ju tu aj menoval. Predáva ich násobne drahšie ako napr. v česku. Vsadím boty, že všetci jej spolumajitelia budú kvíkať aký je to nezmysel a zaplavovať internet nezmyslami. Neušetrí sa len na značkách, ale mohlo by sa zrušiť aj kopu lukratívnych a zbytočných policajných flekov na DI.
400tis SPZ je rocne 13.2mil EUR. Vyrobca ma mozno aj polovicu, asi nebude nadseny.
Pozor, z celkového počtu "zmien držby vozidiel" sa EČV mení len pri zmene okresu. Ak je väčšina vozidiel registrovaná v BA (hlavne kvôli firemným vozidlám), často aj v BA zostane aj po zmene držiteľa. EČV sa teda vymení na menšom počte ako uvádzate.
400 000 je číslo uvedené v poslednej vete článku: "Ročne sa totiž na Slovensku zbytočne znehodnocuje približne 400 tisíc EČV."
Aha, tak potom to má chybne autor - počet vozidiel so smenou držby: https://www.minv.sk/?pocet-zmien-drzby-vozid…
Evidentne nemáš ani páru o podnikaní.
Závisť vymýva mozog.
1.výrobca nedostane toľko, čo za značku zaplatíš.
2.vstupný materiál, plyn, voda, elektrina , zariadenie ,výrobné stroje, miestne dane, poplatky za komunálny a nebezpečný odpad, mzdy a stravné zamestnancom ,údržba objektov, atď.nestoja málo
3.dane DPH 20%, zo zisku min.21%, odvody podnikateľ+zamestnanec cca 50%,
Atď...
Skôr než niečo napíšeš, tak rozmýšľaj.
Napríklad v hodnotení superziskových spoločností Trend-u sa firma Turčan Delta umiestnila na poprednej priečke, 12. mieste. Tu je na mieste pripomenúť si hodnotu zákazky na dodanie poznávacích značiek. Tá bola v roku 2019 stanovená na sumu 34,5 milióna eur bez DPH.... čistý zisk firmy Turčan delta je 33% - to znamená že z 34,5milióna je čistý zisk - 11 miliónov EUR.
Teraz plačeš na zlom hrobe.
V priemere sme v SR za jeden vyrazený kus plechu s ochrannými prvkami zaplatili 8,8 eura.
INESS cenu porovnával s dostupnými údajmi z iných štátov a zistil, že lacnejšie nakupujú Česi aj Nemci.
V Nemecku je trh s tabuľkami liberalizovaný: majiteľ auta dostane od úradov len virtuálne číslo,
vyrazenie fyzickej tabuľky zadá ktorémukoľvek výrobcovi. Stojí to asi 5,50 eura za kus.
V Česku zase mali od 90. rokov rovnaký problém, zákazku na výrobu tabuliek mala istú jediná firma.
Keď sa nakoniec v roku 2016 podarilo urobiť súťaž, cena jednej klesla o štyridsať percent na 2,6 eura.
Je to trikrát lacnejšie, ako platíme za výrobu plechovej tabuľky na Slovensku.
Robil som kedysi v Rakúsku a ten šéf jednu značku používal na viacerých strojoch.
v maďarsku to už dávno nemajú, tam sa ečv generuje náhodne z čísiel a písmen...prečo je dôležité vedieť, kde má mahjiteľ auta trvalý pobyt alebo sídlo firmy?
Na druhej strane keď som robil vodiča z povolania a chodil som každoročne na školenie tak nám inštruktor pripomínal aby sme v meste brali ohľad na vodičov z cudzích, hlavne vzdialených okresov lebo tí často zazmätkujú, obzerajú sa kadiaľ ísť. Jasne že dnes keď takmer každý už používa v neznámom kraji GPS to už neni také aktuálne, no koľkokrát sa Vám stalo že navigácia si vymýšľala hovadiny? Stačí že z nejakého dôvodu je málo nabitá a už sa stráca. Ak má auto bratislavskú značku tak obvykle neni v ňom nejaký cudzí turista, no ak vidím auto napr. v Trenčíne z Trebišova tak je tá pravdepodobnosť väčšia.
Konecne! Konecne! Konecne! V Britanii od pociatku sveta, v Cesku uz par rokov.... tak hadam konecne aj na SK.
Este keby sme tak dospeli do stavu, ked sa da cela administrativa kupy auta vyriesit bez toho, aby som siel na AKYKOLVEK urad. Tak ako v Britanii.
Nemáš až tak jednoznačne pravdu o tom trojuholníku:
Vodič vozidla, ktoré je povinne vybavené prenosným výstražným trojuholníkom, je povinný tento trojuholník použiť počas núdzového státia, najmä pri prerušení jazdy pre chybu na vozidle alebo na náklade alebo v dôsledku dopravnej nehody, ak také vozidlo tvorí prekážku cestnej premávky. Vodič je povinný trojuholník umiestniť na okraji vozovky tak, aby ho prichádzajúci vodiči včas a zreteľne videli, a to vo vzdialenosti najmenej 50 m za vozidlom a na diaľnici a rýchlostnej ceste najmenej 100 m za vozidlom. V obci môže byť táto vzdialenosť, ak to vyžadujú okolnosti, kratšia. Ak je vozidlo vybavené osobitným zariadením, ktoré umožňuje výstražnú funkciu smerových svietidiel, vodič je povinný ho použiť aspoň v čase, kým umiestni trojuholník na vozovke.
Po právnej stránke máš pravdu.
V skutočnosti je viditeľnosť výstražných trojuholníkov slabá.
Výstražné smerovky je vidieť oveľa lepšie.
Možno to má význam v neprehľadnej zákrute ale inak nie.
presne tak, napr. na diaľnici vidíš blikajúce svetlá aj na kilometer, nejaký trojuholník možno tak na sto metrov!
Je to ťažšia téma, než ako by sa na prvý pohľad zdalo. Sám osobne mám EČV iného okresu, než v akom žijem. Je to veľké mesto a áno, tie regionálne animozity zažívam veľmi často. No napriek tomu si myslím, že je oveľa prospešnejšie, keď dokážem na ceste pred, či za sebou, prípadne vedľa seba identifikovať "cezpoľného, hosťa atď.". Som potom oveľa viac pozornejší a beriem na vedomie, že dotyčný človek nemusí byť tak dobre oboznámený s cestnou infraštruktúrou ako aj celkovou situáciou ako domáci.
Je ale pravdou, že vďaka vysokej miere mobility už dnes veľa "cudzích značiek" sú ľudia, ktorí v danom meste žijú roky a poznajú ho možno lepšie ako domáci. Ale ak je človek dostatočne vnímavý, tak to dokáže rozlíšiť a spoznať, či je dotyčný "domáci" alebo cudzinec.
No a nakoniec, ak ja sám som niekde kde to nepoznám, tak som rád, ak to vie aj moje okolie a vďaka cudzej EČV ma berie ako cudzinca a občas sú ohľaduplnejší.
Je to absolútne zlý návrh. skôr to beriem tak, že braváci chcú byť anonymní, aby ich nikto na Slovensku už nevedel identifikovať a mohli byť ešte viac arogantní a väčšie SVXXX ako doposiaľ. Zaujímalo by ma, že aké miesto bydliska majú všetci tí "predkladatelia návrhu zákona"...
Aj v Británii je to už dávno!!
Tebe nedochádza, že evidencia vozidiel u nás začala na papierových kartičikách, ktoré boli na niekdajších Dopravných inšpektorátoch, a jediným komunikačným prostriedkom vtedy boli telefóny a poštové holuby? Ani fax nebol - ten vymysleli Japonci koncom 70-tych rokov.
Že si musel auto pri predaji najprv na tom "svojom" osobne odhlásiť a nový majiteľ ho, tuším do 3 dní prihlásiť? A že pri tom prihlásení ti robil príslušník aj "technickú kontrolu"?
Je smutné, že takúto novelu, ktorá ti dá možnosť si vybrať, či tú starú ŠPZ chceš alebo nie, či ju použiješ na svoje ďalšie auto alebo nie nepripravilo MV SR, ale rozumní poslanci.
Dnes, v dobe celosvetových sietí a STK, si pomaly každý policajt priamo z auta zistí o ŠPZ každého všetko.
Tak nebuď trápny!
On má svoj názor, ty máš svoj názor, ale prečo sa musíš do neho navážať?
Ukázal si, že síce písať vieš, teda pokiaľ ti text neprepisal smartfón podľa toho čo si mu diktoval. Ale v žiadnom prípade nevieš ČÍTAŤ! Písal som úplne iné argumenty, ktorých si sa ani nedotkol a argumentoval si ako negramotný pablb či poštový holub.
Až sa naučíš aj čítať a chápať písanému textu, tak môžeš aj niečo namietať. Zatiaľ si schopný len DRÍ STAŤ o niečom, čomu absolútne nerozumieš.
Slušný ... - "Ale ak je človek dostatočne vnímavý, tak to dokáže rozlíšiť a spoznať, či je dotyčný "domáci" alebo cudzinec". Platí to aj pre policajtov. Pred rokmi v Novom Meste policajti stáli vedľa cesty a dívali sa na kolónu aut bez povšimnutia až do chvíle než som išiel ja s nitrianskou značkou. Skočili mi do cesty ako keby chytali zlodeja a podrobili auto dôkladnej kontrole, síce nič nenašli ale domácich si nevšímali ani predtým ani potom.
Bohužiaľ. Lenže ak si dám na jednu stranu to staré označovanie a na tú druhú stranu tento návrh, tak viac plusov mi stále vychádza pre to staré. A ako píšem, žijem a jazdím autom dokonca v inom kraji, než akú mám EČV a stále sa na mňa nalepí nejaký PABLB či poštový holub, čo si myslia, že ma môžu ako "cudzinca" vycvičiť. Pritom mám v tom meste ojazdené tisíce kilometrov, oveľa viac ako kedy budú mať oni. Ale ak prídem niekam, kde to nepoznám, tak budem len rad, ak to budú vedieť aj domáci a budú si na mňa dávať tak pozor, ako si ja dávam na nich. A ver mi, viem veľmi dobre odhadnúť, že čo kto predo mnou či za mnou urobí.
Odporúčame