.. Fiónine autá splnia ?.....
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Konečne dobrý článok od Andrejčáka. Inak vždy ma fascinujú tie "nulové emisie" električiek :-) Lebo elektrina asi rastie na stromoch, o výrobe a likvidácii baterečiek ani nehovoriac.
Keby sa tým euroekoteroristom automobilky už dávno postavili, celý tento ekofašizmus by už dávno skončil. Rozpočty by bez príjmov od automobiliek a ich dodávateľov začali rýchlo kolabovať a o zvyšok by sa už postarali tie milióny nezamestnaných, ktorí by tú bandu vyhádzali oknami.
Je neskutočný anachronizmus dejín, že 30 nikým nevolených idiotov likviduje celý pol miliardový kontinent.
Do tých prihoretých električiek nás nedonútia aj keby sa na hlavy postavili. Odhliadnuc od toho, že nikomu akosi neprekáža, že by ich ani nebolo čím nabíjať...
Chcel by som niekedy vidieť, ako na túto politiku reagujú Číňania. Vedenie komunistickej strany sa tam musí od smiechu držať za bruchá pri pohľade na to, ako to tu pomiatnutí šimečkovci rozkladajú zvnútra, a to bez toho, aby ich bolo treba nejako "motivovať". Nie dosť, že Západ vo svojej chamtivosti za posledných 30 rokov vykŕmil Čínu do gigantických rozmerov, teraz ako bonus ešte prihodí aj zdevastovanie vlastného priemyslu. Nech to tu môžu Číňania všetko poskupovať za pár centov. Choré.
Ciel nesplnitelnych emisnych limitov je v clanku jasne pomenovany - ide o dodatocne zdanenie obyvatelov/spotrebitelov v EU za ucelom posilnenia eurorozpoctu o pouziti ktoreho sa centralne rozhoduje v Bruseli. Prispevky narodnych statov nestacia, zelene bondy kupovane ECB ihned po ich vydani takisto nestacia a napriamo zvysovat odvody do centralneho rozpoctu by bolo politicky nepopularne. Takto je to pekne skryte bez rozhodvania volenych zastupcov v parlamentoch statov - europarlament vsetko dodatocne EK odkyve ak to vobec je potrebne.
Tie emisné limity, o ktorých sa píše v článku platia pre osobné autá. Už v súčasnosti sa ich výrobcovia snažia obchádzať. Napr - nové Suzuki Jimny sa predáva ako úžitkové / nákladné auto - aj tu sú zrejme normy prísne, ale značne vyššie (=autíčko ako Jimny ich splní s "prstom v nose").
Nové motorky plnia v súčasnosti tuším Euro 5.
Keď tak človek číta rôzne články, tak sa dozvie, že napr Greenpeace už autá nepovažuje za najväčšie riziko. Vraj horšie sú kravy, ktoré nám "pr.ia" do ovzdušia metán a iné "dobroty". EU by sa teraz mohla kľudne zamerať na iné odvetvia - napr čistotu výroby elektrickej energie pre ich elektromobily s vraj "NULOVÝMI" emisiami :). Samozrejme aj na kamióny, ktoré prevážajú po celej EU tovar, ktorý by sa dal vyprodukovať aj lokálne...
Osobne budem jesť radšej oveľa menej mäsa, ako by som mal jazdiť elektromobilom.
Osobne nechcem jesť menej mäsa ani jazdiť elektromobilom. Aj za "prdiacimi kravami" je niečo iné, než ekológia. Znížením počtu hovädzieho dobytka sa zvýši jeho cena a pre našinca bude mäso ťažšie dostupné. Umelá likvidácia domácich chovov cez sprísnenie podmienok chovu je prvá fáza.
No vidíš, kravám treba namontovať ober bioplynu a zberné nádrže a autá môžu jazdiť na bioplyn. Ešte za socializmu sa s tým experimentovalo, pamätám si na TV reláciu ktorá sa tým zaoberala.
Trojvalec má nízke emisie tak na papieri. Mám 4 valec s objemom 2,0L (bez turba - ekvivalent k 1,0T) a emisie mám cca podobné ako dobový 3 valec s turbom. To nie je o tom koľko má motor valcov, ale aký má výkon / spotrebu.
Výrobcovia už zistili, že extrémny downsizeing je zlá cesta.
Samozrejme som za to, aby každý platil emisie svojho auta. Na výkonné autá s vysokými emisiami by mal byť extra poplatok.
Cieľom tohoto šialenstva nie je zníženie emisií. Cieľom je zníženie mobility obyvateľstva, obmedzenie možnosti vlastniť auto bežným ľuďom. Automobilky sú bezmocné. Chybu spravili na samom začiatku, keď pristúpili na túto hru a začali sa predháňať, kto vyrobí lepší elektromobil. A samozrejme "vylepšovaním" dojazdu áut na papieri. Tento proces nie je iba európsky problém. Lídrom je Čína. A v Číne bez dohľadu "Veľkého brata" už človek neprejde ani cez ulicu. Obávam sa, že celý tento proces je nezvratný.
Zabudol si na produkciu NOx číslami, ako aj NATO že tie tvoje ekologické diesle to deklarujú na nových motoroch, nie na jazdiacich sunkach......čudujú si trošku k výfuku aby si nepísal nezmysly.....
A tie staré dieslové šunky budú jazdiť ešte veľmi dlho, lebo ľudia nebudú mať peniaze na ich výmenu za nové čisté dieslové autá a už vôbec nie za elektrické či hybridné fejky.
Presne tak - často čítam, že ľudia aj vo vyspelejších krajinách ako SR si kupujú staršie autá, lebo nechcú moderné zložité autá. Samozrejme v súčasnosti nechcú jazdiť verejnou dopravou (lebo COVID).
Jediný výsledok bude, že si ľudia nechajú svoje autá dlhšie.
Eurobirokratom zjavne nie je možné vysvetliť, že hlasovaním v akomkoľvek parlamente nemožno zmeniť fyzikálne zákony. Ako príklad slúži obmedzenie príkonu rýchlovarných konvíc. Na ohriatie určitého množstva vody na bod varu (určitý počet stupňov), potrebujem vždy rovnaké množstvo energie. Ak však znížim príkon a predĺžim dobu ohrievania, zvýšim úniky do okolia a zvýšim spotrebu energie. Toľko fyzika. EÚ však tvrdí, že znížením príkonu rýchlovarnej konvice dôjde k úspore energie. Navrhujem príkon na úrovni miliwatov, a úspora bude tak veľká že pretočí generátory v elektrárňach.
no ak spustia dominovy efekt prepustania v odvetvi, ktore zamestnava miliony ludi v EU (pocitame aj subdodavatelov pretoze aj ti su doleziti) tak uz bude neskoro ustupovat ale oni si urcite pomozu dalsou barlickou v podobe hyperkreditov, ked ani superkredity nepomahaju
Prečo sa pre elektromobily počíta 0 gramov CO2, to sa tá energia len tak niekde zjavila a nabila batérie ? Prečo sa tam napríklad nepočíta koľko CO2 sa vyprodukuje pri výrobe 1kWh v každom štáte a potom sa to prepočíta na výkon elektromobilu. To by bolo fér porovnávanie.
Napríklad v takom Poľsku, ktoré má vysoký podiel tepelných elektrárni je elektromobil veeľmi ekologický...
Alebo... Plug-in hybrid má v tabuľke emisie = 40,1 . To samozrejme platí, ak sa pravidelne nabíja. Ak majiteľ nebabije auto o siete, tak sú emisie značne vyššie. Pritom Plug-in hybridy sú často veľké a výkonné autá - hlavne, že máme nejaké číslo.
Pocas celeho zivotneho cyklu su elektromobily o stvrtinu cistejsie ako dizle aj ked sa nabijaju najspinavsou elektrinou takme 100% z uhlia ako v Polsku. V premere EU su o 55% cistejsie, na SK este viac ako 55%, pricom udaje su zo studie z roku 2017, cize dnes je situacia este lepsia.
https://www.transportenvironment.org/press/e…
linky na studiu su tu:
Nikde na, svete nejdu takto tvrdo automobilkám po krku ako v EÚ. Bruselski birokrati by chceli vymyslieť perpetum mobile. Nikto im ešte nevysvetlil, že zákony fyziky platia aj pre nich. Vymyslieť také limity splodín, ktoré nikto nedokáže splniť môže iba debil v Bruseli.
Možno sú to agenti najatí na to, aby zničili priemysel v EU.
V každom prípade, by som zakázal predávať klasické autá tým byrokratom a prikázal im jazdiť IBA elektromobilmi. Ak by boli prichytení v inom aute, boli by potrestaní - napr vyhodení z práce, keďže vodu kázali a víno pili ;)
Odporúčame