tak ten koncept "vehicle to grid" je dobra somarina
toto keby zaviedli tak si z vasho draheho elektromobilu spravia zaloznu baterku na kolesach
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
tak ten koncept "vehicle to grid" je dobra somarina
toto keby zaviedli tak si z vasho draheho elektromobilu spravia zaloznu baterku na kolesach
Na Slovensku je 3.2 milióna áut. Každé potrebuje nabíjačku 10 kW (alebo hoci len 3 kW). Chcelo by tu behať 10% (30%, 50%) električiek. Jedna jadrová elektráreň má dva až tri bloky, jeden blok má 440 MW.
Otázka pre druhý stupeň ZŠ: "Vypočítajte, koľko jadrových elektrární by sme museli postaviť? Prenosové straty zanedbajte, rovnako ako potrebu vybudovania desiatok tisíc transformátorov, stoviek tisíc nabíjačiek a kompletnú výmenu rozvodnej siete na väčšine Slovenska".
Počet áut na Slovensku: https://www.minv.sk/?celkovy-pocet-evidovany…
Už je to tu a ešte sa ani "poriadne nezačalo"... Muselo to prísť.Všetci sme to vedeli.Všetci,okrem zelených progresivistických fanatických tupých idi o tov a tupých a bezškrupulóznych politikov,ktorí nevidia nič iné,než hlasy v budúcich voľbách!
Výpočet je jednoduchý.
Na Slovensku je približne milión osobných vozidiel.
Priemerný nájazd vozidla na Slovensku je 6500km.
Priemerná spotreba e-auta je 20kWh/100km.
65x20=1300kWh na jedno e-auto za rok.
1300kWh x 1mil áut=1300GWh=1,3TWh elektriny za rok.
******
Mochovce 3. a 4. blok ročne dodajú do siete cca 7,9 TWh (dnes 1. a 2. blok dodávajú cca 7 TWh, po modernizácii budú tiež 7,9 TWh)
******
Elektriny bude samozrejme dosť....
Problémom môžu byť rozvodné siete, ktoré boli za posledných 20 rokov investične zanedbávané.
To sa ale behom pár rokov dá vyriešiť.
******
Slnko a vzduch v Nemecku a Dánsku môžu kompenzovať batériové úložiská, čo pri cene 80EUR/kWh kapacity nebude stáť viac ako 100mld EUR.... čo je pre polmiliardovú EU bagateľ v horizonte 15 rokov.
Akurát tí majitelia rozvodných sústav sú nejakí nervózni, že po rokoch bezbrehého zisku budú musieť aj niečo zainvestovať.
Prečo klameš? Na Slovensku je vyše 2,4 milióna osobných vozidiel, nie 1 milión. Klameš aj v ročnom nájazde a spotrebe alebo aj to mám hľadať?
Osobných vozidiel je skutočne cca 2,4 mil., priemerný ročný nájazd je asi 13-15 000km.
Spotreba 20 kWh/100km je v poriadku.
Výmena všetkých vozidiel (ak niekedy nastane) bude trvať minimálne 20 rokov.
Ak sa tak stane budú elektromobily potrebovať 2,4 mil x 150 x 20 kWh = 7,2 TWh
To sú cca 2 bloky JE.
Iste... každý druhý človek, vrátane novorodencov, ľudí nad 75 rokov a detí do 18 rokov vlastní jedno auto, ktoré prejde 15000km ročne.... možno tak v nejakom sci-fi.
15000km ročne nedosahuje ani Nemecký priemer, ktorý je 10000km.
Neviem odkiaľ máte túto informáciu.
Spotreba benzínu v SR je cca 580 000 ton,
Spotreba nafty je až 2 000 000 ton na osobnú dopravu odhadujem 700 000 ton
Naftové autá jazdia dlhšie trasy, počtom v prevádzke ich je cca rovnako ako benzínov.
Benzín 580 000 000 kg :0,72 = cca 800 000 000 l spotreba 7l/100km = 11,4 mld km
Nafta 700 000 000 kg : 0,84 = cca 830 000 000l spotreba 6l/100 km = 13,8 mld km
Spolu cca 25 mld km. => viac ako 10 000km/rok.
Čo sa týka Nemecka ale aj SR skús koľko % 5 ročných aut má pod 50 000km, mne vyšlo 8%.
Medián bol niekde cez 130 000 km za 5 rokov
Vaša matematika je síce pekná, no je ďaleko od reality. My riešime bežné (rodinné/osobné) autá, nie kuriérov/sanitky/taxíky. Tie samozrejme "nabehajú" viac a potom to zvyšuje priemerný nájazd. Priemerné osobné rodinné auto nenabehá 15 000 km ročne ani v Nemecku. Treba zvážiť, koľko áut jazdí prevažne po meste. Osobne ja taktiež jazdím väčšinou v meste (nechodím na týždňovky cez celé Slovensko) a mám auto (kupované nové, mám ho už 8 rokov) a najazdené 45 000 km. Podobne aj väčšina známich s autom po meste.
Lenže také auto netreba meniť. My riešime 2,4 mil. osobných aut v SR.
Ak by ste vymenili Vaše auto, tak by sme pravdepodobne nič neušetríme.
Emisie CO2 pri výrobe vozidla sú cca 9 ton, vaše vozidlo spaľovaním vyrobilo asi 7 ton.
Ospravedlňujem sa za nepresnosť ale neviem aké máte auto.
Viac CO2 ste vyprodukovali jeho kúpou ako jazdením.
Pokojne na ňom ešte 8 rokov jazdite bude to k prírode lepšie, ako by ste si kúpili nové.
Ja netvrdím, že také autá neexistujú, ale okruh známych nie je dobrý štatistický súbor.
V mojom okruhu nebol nikto kto volil ..., ale on voľby vyhral.
Aj my máme v rodine 2 autá a to menšie, manželkine najazdí cca 10 000km/rok
To väčšie dáva cez 20 000km rok.
Vo firme máme cca 40 osobných a teraz som sa pozrel na priemer za rok a je 27 000km.
Súhlasím so všetkým, čo ste napísali. Nie som síce odborník na štatistiku, taktiež neviem, koľko áut je v SR (ani ma to nezaujíma) a taktiež neodhadnem si napísať, že koľko km najazdí priemerné auto (podľa čoho sa to delí atď). Samozrejme že auto ani neplánujem meniť a už vôbec nie na elektrické. Pri mojom nájazde km, sa mi investícia vôbec nevráti, aj keby som mal elektrinu zadarmo (ťažké tvrdenie - berte to s rezervou, ani dodatočné možné poplatky pre elektromobily v budúcnosti, ešte nikto nestanovil, no už sa o tom "šepká") Môj príspevok skôr smeroval k tomu, že neverím, že priemerné auto na Slovensku najazdí ročne 15 000 km.
Ten tvoj "jednoduchý výpočet" je totálna sprostosť od samého začiatku až do konca. Na Slovensku sú totiž TRI MILÍÓNY vozidiel - a ich počet stále stúpa. Rozvodná sieť je už teraz tak na doraz, že v nových štvrtiach už nepovoľujú elektrické kúrenie, lebo aj novo postavené transformátory sú na hranici kapacity. Spotreba električiek je ďaleko vyššia než píšeš, rovnako je nezmysel aj priemerný počet kilometrov, ktoré píšeš, pričom absolútne neberieš do úvahy dodávky, ktorých spotreba elektriny by bola dvojnásobná a jazdia od rána do večera.
Takže skúsme reálne: Aby mala nabíjačka význam, musí mať 10 kW. Nech z tých troch miliónov vozidiel je len 10% električiek, a nech sa z nich len polovica t.j. 150 000, nabíja v jednom čase (v noci). To je potreba 1500 MW. Jeden blok jadrovej elektrárne má 440 MW, elektráreň má dva až tri bloky. Takže už len pri 10%-nej elektrodebilite by sme museli postaviť minimálne dve jadrové elektrárne.. Pri 50% elektrodebilite je to 10 JADROVÝCH ELEKTRÁRNÍ
Vo svojom príspevku si necysvetlil, ako si budú nabíjať električky obyvatelia bytoviek. natiahne si kábel z 12. poschodia? Aha, vybuduješ nabíjačky... Takže rozkopeme všetky chodníky, aby dementi mali električky? A kto postaví (a hlavne KDE) tie desiatky tisíc potrebných transformátorov??
Celá elektrodebilita je jeden kolosálny nezmyselný výplod chorých mozgov, na vyvrátenie ktorého postačuje fyzika a matematika základnej školy.
Svojim príspevkom si dokonale vystihol ako ste vy ekoteroristi totálne odtrhnutí od reality, ty "slnko a vietor" :-)
Možno to nevieš, ale vietor nefúka stále. Dokonca - predstav si - slnko svieti najviac v lete a cez deň, zatiaľ čo elektrinu potrebujeme viac v noci a v zime.
Predáva sa 1% električiek a už teraz to energetika nestíha. Dochádza ti vôbec, čo to do budúcna urobí s cenami elektriny??
Ja viem, nedochádza...
Pri písaní tých pitomostí si si ani nedal tú námahu, aby si si zistil počet áut v republike. Zabralo mi to 10 sekúnd. Tu máš tvojich milión áut na Slovensku, ty energetický expert "elektriny je dosť"...
Hovorí ten, čo dodnes verí, že straty pri nabíjaní sú 50%.
Chudáčik... predstav si, že svoju električku nabíjam 16A / 230V a za 14 hodín, ktoré som doma pridám do auta skoro 50kWh, ktoré však ani neminiem, keďže do práce a domov to mám 70km.
Ale ty iste budeš mozgovňa, čo má vysokú školu života v obore diplomacia, doktorát z epidemiológie a profesúru z energetiky.
Omnoho väčším problémom ako to, koľko elektriny ročne elektromobily potrebujú je KEDY JU POTREBUJÚ, stavy v sústave sú častokrát záležitosti sekúnd/minút a pokiaľ je zle, poruchové stavy sa šíria a problém je na mieste.
Ďalšia vec... áno modernizácia elektrických sietí je nevyhnutnosť, ale uvedomte si, že výstavba obyčajného elektrického vedenia ( JEDNEJ LINKY) je záležitosť na 15-20 rokov!!! Nie, samotná výstavba prebehne do roka, ale vysporiadenie POZEMKOV trvá 10 rokov... EÚ má katastrálne delenie na veľmi zlej úrovni a častokrát je potrebné rokovať s 1000-kami vlastníkov pozemkov hoci len na 1 km vedenia, a ľudia nechcú/odvolávajú sa... Podobné problémy má aj Nemecko, ktoré za veľkých ideálov slávnej Energiewende nedokázalo dokončiť za 20 rokov ani JEDNO tranzitné vedenie v smere sever-juh, ktoré je pre rozvoj Obnoviteľných energií NEVYHNUTNOSŤ.
<<" Počíta sa totiž so systémom V2G (Vehicle to Grid), keď by elektromobily mohli v špičkách posielať energiu z batérií a vyrovnávať nebezpečné výkyvy prenosovej sústavy">>
Takze najprv ich dobiju a potom ked bude hrozit blackout ich vybiju. To je ako natankovat a potom ked sa pumpe minie benzin prist naspat a nechat si nadrz vycucat.
Majitelia elektromobilov by tiez mohli sieti v case spicky predavat elektrinu naspat za desat nasobnu cenu he, he...
okrem toho problemom je rychlejsie starnutie baterie takymto vybijanim
ani si neviem predstavit situaciu, ze pridem k autu o ktorom viem, ze je dotankovane, nastartujem a zistim, ze je polovica nadrze fuc
aky benefit z tohto konceptu by mal vlastnik BEV?
" Počíta sa totiž so systémom V2G (Vehicle to Grid), keď by elektromobily mohli v špičkách posielať energiu z batérií a vyrovnávať nebezpečné výkyvy prenosovej sústavy"
Takéto môžu ozaj vymyslieť IBA Nemci
A podobá sa to tomu (spred asi 25 rokov) :
- zabudujme do asfaltu "lícujúce valce"
- príliš by nehrkali
- každé auto by ich máličko potočilo
- vedľa cesty by sa z nich "odoberala mechanická energia" !
Ešte jedna malá ale i viac podstatnejšia informácia.
Čína už minulý rok začala presadzovať že Max. 30% elektromobilov stačí. Dosiahnuť CO2 cieľa sa dá aj inak.
A tak sa už aj v Číne začínajú presadzovať naftové motory do osobných áut.
Čína stáva obrovské vodné elektrárne, kde nemali problém prestavovať milión ľudí.
Stavajú atómové elektrárne
Od Siemens si nechali postavit transportnú sústavu na jednosmerný prúd na dĺžku vyše 1000km.
Ale o tom sa nesmie písať v EU masmédiách.
No dobre rano, stara mater. Tupost eurohujerov v plnej nahote. Kazdemu absolventovi fyziky a matematiky urovne 7. Triedy zakl. Skoly muselo byt jasne, je elektromobilita je jeden totalny hoax uplne tupych hlav odtrhnutych od reality. Snad sa ludia spamataju skor nez bude neskoro.
Elektromobily, zrušená hotovosť...príde kríza alebo pseudokríza a vypnú vám aj transport aj možnosť nakupovať. Ale radšej to ignorujte, lebo dnes je kúl kričať "Zachráňte planétu elektromobilmy a bezhotovostným stykom". Diktatúra nevídaných "kvalít" na vás čaká.
U nas na BEV:
v predoslom kole 5000/BEV (dostali vsetci co poziadali aj tak sa nevycerpalo vsetko co bolo alokovane)
v prebiehajucom kole 8000/BEV (na zaklade registracie sa minulo vsetko (6mil) do 3 minut)
V Nemecku na BEV
bolo 3000stat + 3000vyrobca = 6000
teraz stat 6000 a vyrobca musi doplnit 3000 t.j. spolu tych 9000.
V Nemecku dostane dotaciu kazdy, kto splni podmienky.
dufam, ze nikdy. tieto dotacie akurat poskodzuju volny trh
posledna sada dotacii rozobrata za cca 4 minuty. NA SMIECH
Konkrétne SRN som nechápal, keď začali presadzovať zelenú politiku rušením tepelných a jadrových elektrární, a zároveň vyhlásili masívny nástup EM. Vtedy som sa čudoval, či chcú vyrábať EE iba keď fúka vietor alebo svieti slnko. Dnes ich tie hlúpe rozhodnutia dobehli. Jednoducho zelení sú magori.
Zase tendencny clanok. V zime je vecsia spotreba elektriny z mnozstva dovodov - spotreba elektromobilov sa na tom zatial podiela mizivym percentom a hned sa elektromobily vypichnu ako najvecsi problem. Zase fosilna lobby zapracovala alebo aj vyroba, ci distribucia elektriny si z titulu elektromobility chce zabezpecit nejake dotacie. Pritom riesenie je jednoduche - ako inak ako cez peniaze. Staci, ze cena elektriny bude zavisla od jej nedostatku ci prebytku a system sa stabilizuje. Vo viacerych krajinach je cena elektriny dynamicka a pri prebytku byva niekedy dokonca aj minusova. Vyrobe a distribucii sa oplati zaplatit odberatelom za odber pri prebytku, ked pomozu stabilizovat system.
Naopak, ked je nedostatok, spotrebitelia kupuju za vyssie ceny len tolko, kolko musia. Pri dynamickej cene su lokalne uloziska efektivne a pomahaju zrovnavat spicky odberu.
- nepochopil si problematiku, v príspevku je jasne napísané, že je problém v distribúcii, ktorá nezvláda paralelné pripojovanie odberov pre elektromobily
- už dávno, aj u nás, sa cena elektriny vo vyšších napäťových úrovniach licituje na burze, kde samozrejme je cena priamo závislá od dostatku energie na trhu.... cenu na úrovni 420 V si môžeš "licitovať" zmenou obchodníka
Problem v distribucii sa da lahko riesit riadenim odberu. Distribucka predsa vie presne, kde ma uzke miesta - tak staci riadit odber nabijania podla zatazenia.
V malom sa to robi v domoch/bytoch, kde sa vykon nabijania riadi podla zatazenia hlavneho istica domu/bytu tak, ze pri zvyseni odberu domu/bytu sa znizi ci vypne nabijanie a pokracuje ked zataz v dome/byte poklesne.
Neovládam problematiku distribúcie v Nemecku, takže rozvediem tvoje myšlienky pre Slovensko:
1/ "Distribučka presne vie, kde má úzke miesta": Nuž na Slovensku nevie. Za komunistov to bolo jedno a tak keď si niekto zavádzal elektrinu, tak na radu samotného elektromontéra si prihlásil a naplánoval ďaleko väčší odber, najlepšie trojfázový, ako potreboval ( lebo čo keď neskôr príkon nebude? ).
Možno si spomenieš, aký krik sa spustil, keď to chceli distribučky pred pár rokmi napraviť spôsobom výšky platby za príkon ( laicky za istič ) a chceli prinútiť odberateľov, aby plánovaný odber zreálnili podľa svojej skutočnej spotreby. Vtedy si to odsssral Ing. Holienčík, šéf URSO.
2/ Podobne sa každoročne posudzuje kvalita dodávky. čiže ditribučke by sa mohlo ľahko stať, že ak by dochádzalo k výpadkom z dôvodu poddimenzovania siete, všetkých odberateľov, ktorým sieť vypadávala, by museli distribučky mastne odškodniť.
Takže nič nie je v dnešnej dobe jednoduché!
No ono je to inak. Prevadzkovatel zachodov sa nechysta postavit este jeden, hoci vie, ze je to potrebne, pretoze on je spokojny s tym, ze za malo muziky si pyta vela penazi. Ak treba posilnit rozvodnu siet, tak nech ju posilni. Ono je ale potrebne system regulovat, aby sa auta nenabijali vsetky naraz a na to bude treba urobit tu siet inteligentnou a spolupracujucou s automobilmi. Cinania to zvladnu. Slovaci a cela Europa budu rozpravat o zachodoch...
Odporúčame