A kolkym percentam EV uz odisla bateria, ze muselo byt vozidlo z tohto dovodu zosrotovane?
A kolkym percentam EV uz odisla bateria, ze muselo byt vozidlo z tohto dovodu zosrotovane?
"Štyridsať percent ceny elektromobilu tvoria batérie,“ doplnil Zellmer. "
Beznemu vodicovi staci vo Fabii dojazd WLTP 400km a na to potrebuje 50 kWh bateriu. Uz teraz sa montuju baterie s cenou 55USD/kWh, teda 2750 USD ma stat bateria pre zakladnu verziu.
"V súčasnosti sa články LFP veľkosti VDA predávajú za menej ako 0,5 RMB/Wh. Viceprezident spoločnosti Leapmotor Cao Li nedávno v rozhovore povedal, že obstarávacie náklady spoločnosti na články LFP klesli na 0,4 RMB/Wh, uvádza sa v správe."
0.4 RMB = 0.055 USD, teda v pripade LFP obstaravacia cena za 1kWh je podla viceprezidenta spoločnosti Leapmotor Cao Li 55USD.
V Norsku je mnozstvo dialnicnych usekov, kde maju povolenych 110 km/h, ale takemu co cita iba autoforum je to zbytocne vypisovat.
V Nemecku velmi rychlo napreduju s podielom elektriny vyrobenej z obnovitelnych zdrojov, za 10 rokov zvysili podiel o skoro 27%:
"Kým v roku 2000 tvorili obnoviteľné zdroje energie len 6,3 percenta dopytu po elektrine, jej podiel v posledných rokoch výrazne rastie, v roku 2005 prekročil 10 percent a v roku 2013 25 percent. V roku 2023 poskytli obnoviteľné zdroje energie 272 mld. kilowatthodiny elektriny a predstavujú 51,8 percenta nemeckého dopytu po elektrine. Veterná energia je zďaleka najdôležitejším zdrojom energie v nemeckom mixe elektrickej energie."
Najroznejsie vladne zasahy do podnikania su celkom bezna vec po celom svete. Ci uz EU alebo nejaka vlada rozhodne napr. o predlzeni dovolenky zamestnancov, skrateni pracovneho casu, o zlepseni podmienok chovanych zvierat,... ide vzdy o zamer nieco zlepsit alebo podporit.
Dotacie na vystavbu fabrik na spalovacie auta alebo ulavy pre tieto fabriky su tu desiatky rokov. Tiez to niektori pocituju ako nieco nevhodne pretoze si ziadne auto kupit nechcu a uz vobec nie smradiace auto spalujuce fosilne palivo.
Na Tvoje totalne hlupe prispevky odveci je zbytocne reagovat.
Prechod od spalovacich motorov nebude trvat mesiac ani rok, ale desiatky rokov. Polovica obyvatelov Slovenska byva v rodinnych domoch samozrejme s elektrickou pripojkou, cast obyvatelov "panelakov" ma garaze s elektrickou pripojkou. Da sa samozrejme nabijat aj cisto na verejnych nabijckach len je to obvykle drahsie. Na sidliskach postupne pribudaju rezidentske nabijacky, niekde este nic, niekde ich je par, nikto nenuti obyvatelov panelakov, ktori nemaju pristup k lacnemu nabijaniu, aby si kupili EV.
"A kedysi mi stačilo auto za 10 000€."
Kedysi bol priemerny plat par tisic korun, este davnejsie par stoviek korun. A samozrejme auta stali omnoho menej. Dookola omielat vo viacerych prispevkoch, ze auta stali 10 000 E moze iba niekto komu nestupol plat.
Ceny EV postupne klesaju pritom kapacity baterii sa zvysuju a tym aj dojazd EV sa predlzuje. Dacia Spring zacina v Nemecku na cene 16900 Eur, Citroen e-C3 zacina na 23290 Eur.
Preco tak stupli ceny spalovakov lebo treba zaplatit pokuty a odskodne za dieselgate.
"Volkswagen uviedol, že jeho škandál s podvádzaním nafty ho stál 31,3 miliardy eur (34,69 miliardy dolárov) na pokutách a vyrovnaniach"
https://www.reuters.com/article/idUSKBN2141J…
A to nie je konecna suma. Dalsie automobilky zapletene do dieselgate zaplatili dalsie miliardy.
"V roku 2023 tvoril predaj elektrických vozidiel v USA 16 percent celkových predajov."
Zase Domcek daco kdesi skopiroval a zle prelozil. 16% v USA boli EV+PHEV+hybridy, samotne BEV boli len 7.6%
Obvykla kvalita v podani Domcek&Andrejcak
V Norsku uz maju vyse 24% registrovanych aut ciste elektrickych. Dalsich vyse 7% su plug-in hybridy.
Najvacsimi producentmi CO2 na obyvatela su krajiny bohate na ropu, lebo tazba ropy je spinava, spracovanie ropy je spinave - Katar Kuvajt, Spojene Arabske Emiraty a medzi nimi Cierna hora, kde na to tiez kaslu.
A samozrejme metanove oblaky vypustane z lozisk pri tazbe ropy a zemneho plynu.
Cely svet sa snazi prejst na vyrobu elektriny z obnovitelnych zdrojov.
V EU za rok 2023:
"Výroba uhlia klesla o podstatných 26 %, čím dosiahla svoju najnižšiu úroveň v histórii, pričom predstavuje iba 12 % energetického mixu EÚ. Výroba plynu tiež zaznamenala pokles o 15 %, čo viedlo k najväčšiemu ročnému zníženiu od roku 1990, pričom plyn v súčasnosti predstavuje len 17 % celkovej výroby v EÚ."
https://www.solarpowereurope.org/news/2023-a…
Aj v USA klesa vyroba elektriny z uhlia a vyrazne rastie podiel obnovitelnych zdrojov.
https://www.eia.gov/todayinenergy/detail.php…
"Globálne ročné prírastky obnoviteľnej kapacity sa v roku 2023 zvýšili o takmer 50 % na takmer 510 gigawattov (GW), čo je najrýchlejšie tempo rastu za posledné dve desaťročia."
Aky vplyv maju skoncene dotacie v Nemecku na predaje v Cine, USA a Kanade, pripadne zvysku sveta mimo Europu?
Ja sa opieram o oficialne statistiky predajov, kym Domcek a Andrejcak opakovane preukazatelne klamu.
Ale tento rozdiel zjavne nie si schopny pochopit.
"Záujem o elektromobily výrazne klesá, klesajú objednávky aj predaje."
Zase len Domcek tara. Ropna loby je dostatocne bohata, aby platila takymto smejdom ako je Domcek a Andrejcak za klamstava, ktore denne produkuju.
Predaje EV+PHEV stale rastu.
Q1 2024 vs Q1 2023:
+21% Global
+7% EU & EFTA & UK
+31% China
+13% US & Canada
+21% RoW
Ak nas nieco stalo obrovske peniaze tak je dieselgate. Len jedna z firiem VW:
"Volkswagen uviedol, že jeho škandál s podvádzaním nafty ho stál 31,3 miliardy eur (34,69 miliardy dolárov) na pokutách a vyrovnaniach"
https://www.reuters.com/article/idUSKBN2141J…
A to nie je konecna suma. Dalsie automobilky zapletene do dieselgate zaplatili dalsie miliardy.
V skutocnosti vsak tieto pokuty a odskodne nenahradia skody na zdravi a skratene zivoty dotknutych ludi, ktori nedobrovolne dychali nieco, co sa do vzduchu dostalo len vdaka podvodom VW a dalsich automobiliek.
"Pred nedávnom tu poniektorí "fanúšikovia elektromobility" písali o zlacňovaní materiálov na batérie"
"V súčasnosti sa články LFP veľkosti VDA predávajú za menej ako 0,5 RMB/Wh. Viceprezident spoločnosti Leapmotor Cao Li nedávno v rozhovore povedal, že obstarávacie náklady spoločnosti na články LFP klesli na 0,4 RMB/Wh, uvádza sa v správe."
0.4 RMB = 0.055 USD, teda v pripade LFP obstaravacia cena za 1kWh je podla viceprezidenta spoločnosti Leapmotor Cao Li 55USD.
"Zákazník elektrické auto jednoducho nechce."
A preto predaje EV a PHEV rastu?
Q1 2024 vs Q1 2023:
+21% Global
+7% EU & EFTA & UK
+31% China
+13% US & Canada
+21% RoW
"prípadne iba 1/100 ???"
Trulo co len trieska dookola nezmysli nemoze tusit, ze uz bolo elektrickymi autami nahradenych nielen 1/100 spalovacich aut ale viac. EV+PHEV v pocte priblizne 44 mil. kusov uz tvoria zhruba 3% registrovanych aut na svete.
"Holandský trh EV vzrástol v apríli o 11 % vďaka celkovo 13 274 registráciám. Elektrické vozidlá pozostávajúce z batériových elektrických vozidiel (BEV) a plug-in hybridov (PHEV) získali v mesiaci trhový podiel 46,6 %."
Odporúčame