Staci sa pozriet na zozbierane data Tesly z jazdiacich vozidiel
Staci sa pozriet na zozbierane data Tesly z jazdiacich vozidiel
Nabijanie o 50%, napr. z 30% do 80% je iba polovica nabijacieho cyklu. Z 10% do 90% je 0.8 nabijacieho cyklu. Kolko cyklov sposobi degradaciu napr. o 20% zavisi od kvality a chemie baterie.
Pre Tesly to vyzeralo napr. takto:
Maju tam neplechu s tym posuvatkom vlavo dole a ked sa posunie na 1.Februar (tam je z vetra 57%) tak ukazuje hodnoty, ktore som napisal, ale to je pre jeden den a potom to vytvara dojem, ze je to nastavene na 30 dni.
Takze za poslednych 30 dni ma byt z vetra skoro 40% a z uhlia 29%.
Nemyslim si ze 10 milionov novych majitelov nabijatelnych aut si minuly rok nasilu kupili take auto, jednoducho im to vyslo ako prospesne pre nich alebo pre spolocnost. A dotacie, sme zaplaveni najroznejsimi dotaciami aj dotacie a ulavy pre fabriky, ktore vyrabaju spalovacie auta boli obrovskeho rozsahu a v pripade Slovenska niekolko radov vyssie ako dotacie na EV.
Ja ani netvrdim, ze baterie a EV su dokonale a sme v prechodnom obdobi pocas ktoreho sa vo vyvoji baterii urobil obrovsky pokrok (za poslednych 10 rokov) a este dalsich 10-20 rokov vyvoja bude trvat, kym budem s bateriami spokojny, ale to neznamena, ze su EV nepouzitelne a pre mnohych ich vyhody prevysuju nad nevyhodami pri porovnani so spalovacimi autami.
Autoforum to je skutocne zdroj na pohladanie:" v Německu dnes kvůli skoro polovičnímu podílu uhelných elektráren produkuje skoro nejvíce CO2 v Evropě"
V skutocnosti za poslednych 12 mesiacov tvoril podiel elektriny v Nemecku vyrobenej z uhlia len 29% a za posledny mesiac je to iba 16.56%. Az 57% elektriny vyrobenej za posledny mesiac ma Nemecko z veternych elektrarni.
To ze priemerny Slovak je chudobny a na drahsie auto nema je vseobecne zname, takze to nie je o nezaujme o EV, ale o kupyschopnosti priemerneho Slovaka. A v bohatych krajinach, medzi ktore patri aj Cina je o EV zaujem vyrazne prevysujuci ponuku, ktora kazdym rokom vyrazne rastie a az sa trh bohatych krajin nasyti, ceny EV klesnu a rozsiri sa aj ponuka lacnejsich modelov. Cina lacnejsie modely prilis nevyvaza, pretoze nedokaze nasytit vlastny trh a vyvaza drahsie modely, ktore sa navyse v EU vacsinou predavaju za 1,5-2 nasobok ceny v Cine.
"In 2021, almost 6.5 million new passenger plug-in electric cars were registered globally, which is about 108% more than the 3.1 million in 2020."
8,809,018 kusov za prvych 11 mesiacov 2022, pritom za november 2022 to bolo 1,060,285 ks
To takto vyzera nezaujem o nabijatelne vozidla?
len to, ze baterie a elektromotory nemaju vykonove obmedzenia, ktore by branili ich pouzit v comkolvek co je na zemi alebo na vode. V lietadlach zatial len pre mensie lietadla a na kratsie vzdialenosti. To len bol iny priklad pouzitia.
Nie, len znizuju svoju zavislost na plyne a uhli a zaroven pridavaju veterne turbiny a ine obnovitelne zdroje.
Hlavne ze Nemecko ma neskutocne obrovske alpske uzemie, to uz musi byt spusta nemeckych regionov az 5 tisic km2 z 357 tisic km2 Nemecka.
Iste a kolko asi tak vazi ta bateria? 100kWh bateria Tesly vazi 625kg. 900 kWh bateria 800 km verzie Semi by teda mohla mat 5.6 tony, ale nepotrebuje nadrz na naftu ani tazky spalovaci motor. Preco by teda mal byt rozdiel medzi spalovacim kamionom a 800km verziu Semi viac ako 10 ton? Aj o tom pisu konspiratory?
Verzia Semi s 480 km dojazdom ma okolo 540 kWh bateriu a teda okolo 3.4 tony. Od toho odpocitat naftovu nadr a rozdiel v hmotnosti motorov a to moze byt rozdiel oproti kamionu so spalovacim motorom.
To su tak vymysli na urovni autofora. Deutsche post predala prava na vyrobu, ale dodavok sa nezbavila.
"StreetScooter GmbH, including its existing 300 employees, will continue to act as a supplier of vehicle parts and batteries for the Group's planned fleet expansion to 21,500 StreetScooters. Thereafter, StreetScooter GmbH will focus exclusively on servicing and maintaining the existing fleet. The Group currently operates more than 17,000 of the electric vehicles, which were developed specifically for last-mile mail and parcel delivery, and as such is the largest e-fleet operator in Europe."
A je tam taky zakaz? Je tam taky zakon? Teda mozu jazdit EV v zime ci nemozu? Nejaky navrh pre krizove situacie asi neznamena zakaz jazdy EV, vsak? Navyse navrh nezakazuje jazdy EV, len by mohol obmedzit ucel pouzitia EV.
"Súkromné používanie elektromobilov je povolené len na absolútne nevyhnutné cesty, napríklad výkon povolania,...", ale to by som chcel vela aby ste pochopili co je vykon povolania, vsak?
To, ze sa nejaka bateria pokazi neznamena, ze vsetkym EV sa hned po zaruke pokazi bateria, nech sa aj kazdy dalsi rok po zaruke pokazi 5% baterii, stale bude priemerna zivotnost 17-18 rokov. A obvykle sa nepokazi cela bateria ale iba jeden blok, ktory treba v servise odpojit a zvysok funguje.
Tesly maju priemernu degradaciu okolo 10% po cca 200 tisic km.
Pan Andrejcak taktne zamlcal, ze firma Krummen Kerzers nepovazuje tuto testovaciu jazdu za neuspech a preto chce nakupit dalsie kamiony este v tomto roku.
"The company also wants to increase its fleet of electric trucks to 18 units by the end of 2023."
Zrejem ich bude pouzivat v ramci Svajciarska medzi svojimi pobockami/skladmi. Nedostatocna nabijacia infrastruktura pre kamiony v Europe neumoznuje ich rychle nabijanie na dlhych trasach.
Kamion s dojazdom 300 km nie je vhodny na take dlhe trasy, zvlast ked chyba nabijacia infrastruktura. Ak tak Tesla Semi s dojazdom 800 km, nabijanim do 70% za 30 minut a mat aspon 500kW nabijacky po ceste. Navyse Volvo FH podporuje naximalny nabijaci vykon iba 250kW.
Tesla Semi s dojazdom 800 km, 70% charge in 30 minutes, teda na dalsich zhruba 500 km sa nabije pocas povinnej prestavky vodica. Problem je, ze nemame v Europe infrastrukturu pre nabijanie kamionov. Treba postavit na hladnych tahoch aspon kazdych 200 km nabijacky pre kamiony z vykonom minimalne 500kW, aby to vobec davalo zmysel jazdit dlhe trasy na elektrickych kamionoch, ked uz zeleznice nie su akceptovatelnou alternativou pre dlhe trasy.
Viacere mensie uz lietaju a dalsie sa pripravuju, ale pri lietadlach je to este dlha cesta a mozno bude lepsie pouzit iny zdroj/palivo, mozno vodik.
Odporúčame