Ja som nic take v navodoch nevidel, ze by som mal kazdy rok menit pneumatiky. Mam tam vyslovne napisane, ze treba menit ked nespnaju podmienky pre pouzivanie a to moze byt opotrebovanie, poskodenie, vek, ktory odporuca vyrobca pneumatik.
Ja som nic take v navodoch nevidel, ze by som mal kazdy rok menit pneumatiky. Mam tam vyslovne napisane, ze treba menit ked nespnaju podmienky pre pouzivanie a to moze byt opotrebovanie, poskodenie, vek, ktory odporuca vyrobca pneumatik.
Siritel hoaxov Domcek je tu opat s niecim co nie je ani v navodoch ani sa to v servisoch nerealizuje. Pneumatiky sa menia, ked su optrebovane alebo prestarnute, ale ziadny zasadny rozdiel pri elektromobiloch oproti spalovakom neexistuje. Zodrat pneumatiky v ramci jedneho dna sa da na spalovaku aj na na elektromobile, ale pre bezneho vodica s priemernym najazdom km vydrzia roky.
Zavedu 2-nasobne ceny elektriny v spicke a problem je vyrieseny. Auta sa maju nabijat prevazne ked je volna kapacita, pripadne prebytky elektriny. To je predovsetkym v noci, pripadne mozu byt prebytky elektriny vyrobenej z fotovoltaiky a vetra aj cez den. Riadenie vykonu nabijania a uprava cien elektriny v spicke tento problem vyriesi.
Problemom Holandska je nedostatocna kapacita elektrickej siete po poklese spotreby plynu a naraste elektrickych spotrebicov, vratane elektrickeho vykurovania, tepelnych cerpadiel.
"Ako vieme, dotácie pomaly končia, naposledy vlani Nemecku, čo spôsobilo prudký pád predaja elektrických áut."
Iba hlupak dookola opakuje nezmysly. Ubohost niektorych novinarov nepozna hranic.
Porovnanie januar 2023 a januar 2024 v Nemecku:
"Battery-electric car registrations increased by 24% year-over-year to 22,474"
"In January, the total new plug-in electric car registrations amounted to 36,868, up 37% year-over-year."
Andrejcakove dristy: "Predaj elektromobilov v poslednom čase celosvetovo viazne."
Porovnanie januar 2023 a januar 2024:
Tohtoročný januárový predaj elektromobilov prekročil túto hranicu o 69 % v celkovom objeme viac ako 1 milión."
"„V EÚ, EFTA a Spojenom kráľovstve vzrástol predaj elektromobilov medziročne o 29 %, v USA a Kanade o 41 % a v Číne sa takmer zdvojnásobil,“ dodal Rho Motion, pričom EFTA odkázala na Európske združenie voľného obchodu."
Andrejcak ako obvykle klame.
Je tam napisane: "Most BEV owners say they’ll consider a BEV again" co pre klamara Andrejcaka znamena "Väčšina majiteľov elektromobilov zvažuje návrat k spaľovacím motorom".
Niekto iny tu nema pojem o ekonomike priemyselnej vyroby elektriny fotovoltaickymi panelmi. Ja mam skoro 10 rokov skusenosti s fotovoltaickymi panelmi, aj volne stojacimi, aj s natacanim.
Na domacich hrackarskych upravach nie je zalozeny priemyselny svet. To si moze niekto doma bastlit ked nevie uzitocnejsie vyuzit cas a peniaze.
Preco sa vo vseobecnosti nepouziva natacanie fotovoltaickych panelov? Pretoze to nie je prilis vyhodne.
Predovsetkym potrebujeme vyrabat elektrinu tam, kde sa spotrebuva a teda domy a firmy maju mat na streche, pripadne aj na stenach fotovoltaicke panely a pripadne okna z transparentnych alebo semitransparentnych fotovoltaickych panelov.
Na juznom Slovensku (Komarno, Hurbanovo Nove Zamky) ten isty panel vyrobi viac ako 60% toho co vyrobi za rok niekde na Sahare a 80% toho co vyrobi v severnom Alzirsku. Teda oproti tymto africkym destinaciam potrebujeme len 1.25 - 1.6 nasobne vacsiu plochu na rovnaku rocnu produkciu elektriny.
Dovodom relativne maleho rozdielu je aj vyssia teplota v Afrike, ktorou sa vyrazne znizuje ucinnost panelov.
Cize CO2 pozbierame v pusti a vypustime v mestach. Vyborne pre zdravie ludi. A 20 kWh na liter paliva je ale super efektivne. To skor mozeme lodami plnymi baterii dovazat tu elektrinu do Europy a nie dovazat dalsie CO2 do europskych miest.
Ze Ta to bavi dookola tarat nezmysly o konci elektromobility.
januar 2023 predanych 660 000 EV
januar 2024 vyse 1 mil. predanych EV
"Rho Motion prekonal čísla a v januári dosiahol rekordné tempo predaja 660 000 elektrických vozidiel predaných po celom svete. To bolo pred 12 mesiacmi, ešte v januári 2023.
Tohtoročný januárový predaj elektromobilov prekročil túto hranicu o 69 % v celkovom objeme viac ako 1 milión."
"„V EÚ, EFTA a Spojenom kráľovstve vzrástol predaj elektromobilov medziročne o 29 %, v USA a Kanade o 41 % a v Číne sa takmer zdvojnásobil,“ dodal Rho Motion, pričom EFTA odkázala na Európske združenie voľného obchodu."
V pripade DIESELGATE by mal priamo statny zastupca zalovat automobilky, ktore nedodrziavali emisne normy a ziadat odskodne pre nepovolene poskodzovanie zivotneho prostredia a zdravia obcanov.
Vozidla, ktore nesplnaju emisne normy maju byt vyradene z prevadzky, majitel vozidla si moze narokovat odskodne u vyrobcu.
Neviem o tom, ze by tento stat akokolvek konal v tomto pripade v prospech svojich obcanov, zrejme politici usudili, ze by im z toho nic "nekvaplo" do vlastneho vrecka alebo naopak uz "kvaplo" a tak nic nerobia.
Pod pojmom baterie si mnohi predstavia len litiove,LFP, sodikove,... Preto by bolo vhodnejsie pouzivat pojem uloziska energie. To uz mozu byt aj rozne roztoky (napr. solne), vodikove, podzemne tepelne uloziska, zotrvacniky, gravitacne uloziska a dalsie, ktore dokazu s malymi stratami uchovat energiu minimalne pol roka a vykryvat obdobia s nedostatkom energie zo Slnka a vetra.
Mozno erinaceus mal na mysli vypadky v dosledku strhnuteho el. vedenia v malych obciach napr. popadanymi stromami. Ked aj niekolko dni nemaju elektrinu. Ked vidim tych ludi v reportazach ako sa stazuju, ze nemaju elektrinu, ale nic neurobili pre to aby boli nezavisli. Fotovoltaika za par tisic Eur s pomerne malou bateriou, ci elektromobil by im aspon bezne napajanie mensich spotrebicov vedeli nahradit. Napr. plynovy kotol bez elektriny nefunguje, ale ma spotrebu len okolo 100W, bezne svietenie ledkami, ci bezna chladnicka. To vsetko sa da lahko napajat z fotovoltaiky s mensou bateriou (5kWh) alebo z elektromobilu aj niekolko dni. Odskocit raz za niekolko dni nabit elektromobil na nabijacku 10-30 km daleko, kde vypadok elektriny nie je, nemoze byt problem.
Ta nafta je draha, preto autor clanku radsej neuvadza cenu. Najvacsia rafineria v Europe na vyrobu HVO100 ma kapacitu 1.4 milliona ton za rok. Omrvinka oproti vyrobe nafty/benzinu v Europe. Ked osejeme vsetky polia len olejninamy a budeme len vyrabat HVO100, bude to stacit aspon na par percent spotreby spalovacich aut?
To ze nejaky novinarik na Slovensku preukazatelne klame neznamena, ze ludia vy vyspelych krajinach elektromobilitu odmietaju. Problemom su europske ceny, niektore automobilky sa potrebuju zahojit z pokut a prehratych sudnych sporov za DIESELGATE a dalsi predajcovia sa sa prisposobuju pre nich vyhodnym europskym cenam.
Spominane Holandsko dosiahlo za rok 2023 podiel nabijatelnych aut na novych registraciach 44%.
Na p. Domceka a Pravdu treba konecne podat trestne oznamenie za klamstva, ktore siri. Tak ako mnohi dalsi slovenski novinari si myslia, ze mozu beztrestne opakovane klamat a vymyslat si. Nabijacky uplne odpajat neplanuju a problemy s kapacitou siete su sposobene predovsetkym narastom odberatelov a spotrebicov el.energie u existujucich odberatelov bez dostatocnej obnovy a rozsirovania kapacity rozvodnej infrastruktury.
Ked niekto vyrobi 100 aut rocne, tak obvykle lahko zdvojnasobi vyrobu aj v tych istych vyrobnych priestoroch, ale ked fabrika vyraba stovky tisic aut vo vyrobnych priestoroch ktore uz nedovoluju zvysit kapacitu, tak musi postavit novu fabriku, co sa neda lusknutim prsta.
Mnohe "renomovane" automobilky maju predovsetkym tendenciu podvadzat na emisiach a drzat zastaralu vyrobu kym sa da.
Tesla predaje:
rok 2023 1,8 mil.kusov
rok 2022 1,313 mil. kusov
rok 2021 936 tisic kusov
rok 2020 499 tisic kusov
Tesla aj BYD stavaju dalsie nove fabriky, aby boli schopne lepsie uspokojit dopyt po nabijatelnych autach.
"ty si presvedceny o bezbrehej ekologickej nevinnosti elektromobilu"
Nikde som nic take nenapisal. Najradsej mam takych co tvrdia o mne nieco co som nikde nenapisal. Elektricky pohon pre pohyb vozidla ma svoje velke vyhody oproti spalovacim motorom. Ci uz v efektivnosti, tichosti, znizeniu lokalnych emisii. Dava nam moznost urobit auta viac ekologicke ak dokazeme vyrabat elektrinu ekologicky a recyklovat baterie minimalne na 95% potom co uz nie su vhodne ani pre bateriove uloziska. Technologie uz v sucasnosti na to mame, len ich musime rozsirit. Elektrinu dokazeme vyrobit relativne ekologicky aj na Slovensku a mozeme znizit dovoz ropy a plynu. Elektrinu pre svoj dom aj svoje auto/auta si dokaze vyrobit kazdy vlastnik domu na svojej streche, co sa o nafte a benzine neda povedat, ze si ju mozeme vyrobit doma, zaroven za ropu platime Rusku stovky milionov Eur rocne.
Rast nespomaluje, zavisi to od otvarania novych zavodov a to nie je uplne linearny proces. Zvysit rocne vyrobu nabijatelnych aut o 3 mil. nie je vobec jednoduche. Uplne staci ked dalsich 10 rokov bude tento trend pokracovat a celosvetove predaje nabijatelnych aut presiahnu 50% podiel.
Pokial si si nevsimol nie je tu priestor napisat vsetko, ani by to nikto necital ked napisem 20 dlhych prispevkov za sebou aby som sa lepsie priblizil realite. Oder pneumatik je spomenuty vyssie, neviem preco by som ho mal opakovat.
Zaratajte aspon metanove oblaky z tazby ropy a potopene/vyliate tankery, uniky z ropnych vrtov, energiu na spracovanie ropy a odpady pritom vznikajuce a potom mozeme porovnavat aj take drobnosti ako o kolko sa deru viac pneumatiky EV oproti spalovakom.
Odporúčame