Zase pan dolezity si nieco vycucal z prsta a uz to prezentuje ako fakt.
Zase pan dolezity si nieco vycucal z prsta a uz to prezentuje ako fakt.
A co budeme sa tvarit, ze autobusy alebo auta nehoria? Horia spalovacie auta aj autobusy a to vo velkom pocte a niektore firmy zacinaju produkovat baterie aj ked to nevedia dobre urobit a nevedia prebrat poznatky od skusenych firiem a potom zhori aj par elektrickych autobusov. 700 tisic el. autobusov v Cine nie je prave male cislo.
V USA sa to zlepsuje, no napriek tomu mali v roku 2020 173 tisic zadokumentovanych poziarov aut.
A pri prepocte na 100 000 aut, horeli ciste elektricke auta 30 krat menej ako spalovacie. PHEV nesu so sebou kombinovany problem, co vedie k poziarom.
V Norsku, kde podiel predanych BEV dosiahol za minuly rok 79% by o tom nieco mali vediet, ale jednoduchsie je tarat.
A pan dolezity, stale by ma zaujimalo z ktoreho prsta to bolo vycucane?
Ci pre pana doleziteho ziadne technicke studie ucinnosti neplatia, on sa rozhodol, ze "celkova ucinnost" spalovacieho motora ma ucinnost nad 70% a to proste pre neho staci?
To si si z ktoreho prsta vycucal?
"Těch ztrát jsou v celém motoru desítky. Žádná z nich není nijak zásadní, ale dohromady srazí celkovou účinnost na nějakých 30-40 % v případě moderních pohonných jednotek."
https://www.portalridice.cz/clanek/jaka-je-u…
A nezabudnite prispevok opat vymazat.
Co je nespravne na vyrove elektriny zo slnka, z vetra?
K tomu treba len zabezpecit ukladanie tejto energie na obdobie ked slnko nesvieti alebo nefuka. Tam je viacero alternativ a jedna z nich su baterie.
V Nemecku zhorelo niekolko elektrickych autobusov. Niektori vyrobcovia v Europe vyrobu elektrobusov beru ako prilezitost dobre zarobit, ale nemaju skusenosti a dostatocne testy.
Na svete jazdi najmenej 700 tisic elektrobusov, avsak zhruba 98-99% v Cine, kde to zjavne vedia lepsie navrhnut. Aj v Cine bolo par poziarov autobusov, ale nie to situacia, ktora by sa podobala na Nemecko. Dobre by bolo vediet ci nejde o jedneho vyrobcu baterii v Nemecku, ktory to jednoducho nevie robit.
https://www.iea.org/data-and-statistics/char…
Poziare utobusov nie su nic vynimocne. Google na "poziar autobusu" vrati 295 tisic vysledkov.
Na Pravde sa veselo vymazavaju prispevky.
15% vodicov osobnych aut najazdi rocne v Nemecku menej ako 5 tisic km,
45% vodicov osobnych aut najazdi rocne v Nemecku menej ako 10 tisic km,
74% vodicov osobnych aut najazdi rocne v Nemecku menej ako 15 tisic km,
90% vodicov osobnych aut najazdi rocne v Nemecku menej ako 20 tisic km, teda priemerne do 55 km/den
https://de.statista.com/statistik/daten/stud…
Skutocne potrebuje 90% vodicov mat dojazd na jedno nabitie 1200 km? Alebo pri tych par dlhsich jazdach za rok sa nabijanie pri prestavke da akceptovat?
Ukoncovanie vyroby elektriny v jadrovych elektrarnach v Nemecku bolo unahlene rozhodnutie, ktore ma priamy negativny vplyv na sucasnu energeticku krizu. Zvysovanie vyroby elektriny v uholnych elektrarnach sa stalo docasnou nevyhnutnostou, avsak narast vyroby z obnovitelnych zdrojov je podstatne vyssi a neda sa prechod na obnovitelne zdroje urobit z roka na rok.
Podiel vyroby elektriny z vetra a slnka (z 31.5% na 36.9%) narastol v prvom polroku 2022 viac ako vyroba z uhlia (z 27.1% na 31.4%). Realny pokles vyroby z uhlia bude az o niekolko rokov, pretoze musia nahradit vyrobu z jadrovych elektrarni a tiez znizit vyrobu z plynu a nahradit to obnovitelnymi zdrojmi, co potrva 3-4 roky.
https://www.tagesschau.de/wirtschaft/konjunk…
Tiez nikto nechce, aby sme sa ropy zbavili zo dna na den, ale znizovat jej spotrebu postupne kazdy rok par percent dokazeme.
Jaj tak preto je plny web informacii o vyssej spotrebe spalovakov v zime lebo ja som mal neopraveny spalovaci motor. Uz som sa spalovaka davno zbavil, aby som platil len niekolkonasobne nizsie prevadzkove naklady na EV.
Elektrinu vyrabat bezemisne vieme a podiel z obnovitelnych zdrojov rastie, ale tazit a spracovavat ropu bezemisne nevieme, spalovat benzin a naftu to tiez bezmisne nevieme. A vypustane metanove oblaky z tazby ropy su len ceresnicka na torte.
A spalovacim autam nestupa spotreba v mrazoch?
Mne stupala o 20% v zimnych mesiacoch oproti rocnemu priemeru a skutocny rocny priemer(podla tankovania) som mal 15% nad deklarovanou priemernou spotrebou.
Naproti tomu na EV mam priemernu dodanu (podla externych meracov pri nabijani) el.energiu pri nabijani o 7-8% menej ako je deklarovana priemerna spotreba.
Je vseobecne zname, ze klesne dojazd napr. pri Tesle Model 3 kludne aj na polovicu pri -10C a dialnicnej rychlosti oproti 23C po meste. Ale uz nikto nechvali EV, ze po meste v lete dokaze prejst kludne o 20% viac ako je WLTP dojazd.
Aj mne zmizlo mnoho prispevkov. Snazim sa drzat faktov, vypoctov a ked je to mozne uvadzam zdroje. Darmo som hladal v Tvojich 128 prispevkoch na Pravde nejake zdroje, o ktore by si oprel svoje tvrdenia, iba mnozstvo urazok a prispevkov s nulovou hodnotou.
V bohatych krajinach Europy su ludia ochotni tolko zaplatit za tie cinske auta, tak preco by sme im to neumoznili, za nedostatkovy luxusny tovar sa priplaca. V podstate to zachranuje europske automobilky, aby vobec nieco predali. Az zvysia cinani vyrobne kapacity a zvysia sa prepravne kapacity, ktore su velkym problemom v sucasnosti, ceny pojdu dole a podiel cinskych aut na europskom trhu vyrazne vzrastie. EU zavedie velke cla alebo EU automobilky skrachuju.
Ja som nasiel udaje o nizsich priemernych cenach v Cine
(The average price of a battery-electric vehicle in China in 2021 was $26,500, which is less than two-thirds of the average EV transaction price in Europe and less than half of those in the US.) ,
ale podstatnejsi je rozdiel cien v Cine a v Europe za to iste EV, resp. takmer to iste.
Aiways U5 zacina v Nemecku od 37.570 Euro, v Cine od 27 tisic Eur.
BYD Tang od 70.800 Euro(86 kWh), v Cine od 35 tisic Eur (82kWh)
BYD Han od 70.800 Euro, Cine od 31 tisic Eur
atd.
Tak mi prezrad na aky vykon su dimenzovane? Aspon 2kW na byt? Ci mi ides tvrdit,ze menej a ludia sa dohaduju kedy kto moze pustit pracku ci zehlicku ci susicku ci rychlovarnu kanvicu?
2kW na byt staci na nabitie 2 priemernych elektromobilov s priemernym rocnym najazdom 12 000 km s tym, ze sa budu nabijat iba od 23h do 5h pri vyuziti nepouzitej volnej kapacity v panelakoch.
Na budovanie nabijacej infrastruktury mozme pouzit EU fondy, ktore nie sme schopni v plnej vyske cerpat. Prispevok obci a miest je 5%, ma byt 8%, ale to mozu vykryt z uveru, ktory splatia z vynosov za pouzivanie nabijaciek.
Neviem na akych sidliskach svieti kazda druha lampa, u nas na sidliskach aj mimo sidlisk v meste svietia vsetky lampy a problem s cenami elektriny sa zmensuje, takze aj ceny sa stabilizuju a znizuju.
Dookola ta ista otazka. Treba na parkoviska dotiahnut kable z panelakov do zasuviek na lampy alebo samostatne stlpiky, ak tak lampy nie su a riadit nabijanie podla volnej kapacity siete kazdeho panelaku. Obvykle od 23h do 5h je spotreba v panelakoch velmi mala a tato volna kapacita postacuje na nabijanie 2 EV na byt s priemernym rocnym najazdom 12 000 km.
Skor nez nejake prepinacie kody hovori o spicke cennik dodavatela elektriny.
Ked silovu elektrinu ponukaju v noci za 3 ct/kWh a v spicke za 10 ct/kWh.
"Lenže díleri, ktorí sú v kontakte so zákazníkmi, neveria na viac ako 22 %."
Takze Cina je s predajmi BEV uz v roku 2030.
Za 10 mesiacov tohto roka:
BEVs: about *3.51 million and 22% share
PHEVs: about *1.12 million and 7% share
Total: 4,628,585 and 29% share
Odporúčame