No, pokiaľ ide o ma ja si zoznam odkladám len ako pomôcku pri vyčiarknutí mien a politických strán pri ďalších voľbách, komunálnych, VUC, EU ako aj parlamentných. Nikto sa nemusí ničoho báť.
No, pokiaľ ide o ma ja si zoznam odkladám len ako pomôcku pri vyčiarknutí mien a politických strán pri ďalších voľbách, komunálnych, VUC, EU ako aj parlamentných. Nikto sa nemusí ničoho báť.
Keby zavolali domov všetkých svojich občanov z celého sveta - diplomatov, tajné služby aj vojakov, tak by zrazu by nastal svetový mier. A keby vydržali sedieť doma pár rokov, tak by ušetrili na armáde a vyrovnali aj tie dlhy, ktoré majú teraz.
Za tých avizovaných 100 miliónov by sa dalo postaviť podobné letisko na inom mieste v SR. Samozrejme na pôde vo vlastníctve štátu. Ďalej od obytných zón a s väčším komfortom pre armádu, zásobovanie aj utajenie činností. Dráha 2450 m, šírka 60 m, betón s podložím, spojovačky, trafostanice, kabeláž, dráhové svetlá, osvetlenie ako aj hangáre s vežou. A určite by mohlo byť strategicky aj letovo s lepšou polohou ako na Sliači. Dráha letiska sa od začiatku 80 rokov.rekonštruovala aspoň 2 x, infraštruktúra tiež, ale takéto rekonštrukcie sú ako opravy starého baraku. Stále drahé a stále na nič.
Zmizol tu jeden príspevok, napísaný po mojom predošlom príspevku o 20:38 hod, ktorý písal o tom, že USA a NATO dali prísľub Gorbačovovi o nerozširovaní NATO za odchod sovietskej armády z Nemecka. Dnes o tom nikto nehovorí. Prečo ?
Tá rýchlosť je podozrivá. Obsah takýchto zmlúv sa prejednáva celé mesiace. Ostáva nám len dúfať, že sa toto šialenstvo vyrieši diplomaciou. V prípade vzniku konfliktu, by bolo pre Rusko ťažké udržať vojnu bez jadrových zbraní, pretože dlhý a vlečúci konflikt by asi nevydržalo. Lenže z toho vyplýva, že by sa nejednalo len o Európu, ale aj celé územie USA. Dúfajme, že triezve zhodnotenie možností všetkých troch strán, teda EU, USA a Ruska a správna diplomacia to vyrieši.
Zadĺžené USA potrebujú zamedziť rozvoju a hospodárskej spolupráci EU a Ruska. Majú strach zo vzniku možného euroázijského konkurenta a urobia čokoľvek, aby tomu zabránili. V europarlamente, ako aj mnohých krajinách EU cez preferovaných lídrov tlačia na zavádzanie sankcií a embarga voči Rusku, čo poškodzuje naše ekonomiky. Riadia sa známym výrokom "Rozdeľuj a panuj". Vidno to napr. na zdržovaní spustenia plynovodu NS2. Tím, ktorí v Nemecku rozumejú ekonomike, musí byť jasné, že plyn z Ruska je pre nich omnoho lacnejšia voľba ako voziť kvapalný plyn z USA. Všetky ostatné aktivity, či už na Ukrajine, Litve, alebo ostatných štátoch susediacich s Ruskom sú len výsledkom uplatnenia uvedeného výroku. Európa už zažila dve svetové vojny. Nikto nič nezískal, milióny mŕtvych, dlhoročná chudoba a roky opätovného budovania. USA by si mali vyskúšať vojnu na svojom území aj so všetkými dôsledkami. Možno by potom vytriezveli.
Nemecká šéfka diplomacie Baerbocková na tlačovej konferencii vyhlásila, že "Nemecko je pripravené znášať aj vysokú cenu, ak skutočne dôjde k ďalšej ruskej agresii voči Ukrajine."
My nevieme zvládnuť ani dlhy za obdobie COVIDU a finančné kompenzácie pre obyvateľstvo a firmy za zvýšené ceny potravín a energií. Máme ešte vládu ? Lebo zatiaľ nevidieť žiadne riešenia.
Pre obyvateľov Sliača, Zvolena, Banskej Bystrice ako aj všetkých ostatných obcí v okolí je vojenské letisko zbytočné. Uskladnením zbraní a rakiet, ktoré budú výbavou stíhačiek F16, sa táto lokalita v prípade vojnového konfliktu stáva primárnym cieľom.a nebezpečným bodom v takto obývanej lokalite..Navyše, vojenské letisko svojou polohou a špecifickými požiadavkami na okolie obmedzuje územné plánovanie, výstavbu, investície a ďalší rozvoj tohto regiónu. Aké kompenzácie za straty v obmedzení investícií,a rozvoja dostávajú obyvatelia Sliača a okolitých miest od Armády SR alebo štátu ročne ?
Volil som ju kvôli tomu, že na výber nič lepšie nebolo. Hoci nemala politické skúsenosti, myslel som, že práve kvôli tomu bude mimo vplyvu všetkých politických strán. Vôbec to tak nevyzerá. Navyše aj jej poradcovia sú amatéri a preto tento slabý výsledok. Dúfal som, že to bude lepšie, ale stále nič. Zmluvu mala Naďovi a Korčokovi vrátiť na zosúladenie s Ústavou, jasné vymedzenie textu, doplnenie kontrolných mechanizmov plnenia a najmä dosiahnutie vyrovnanosti obojstrannej výhodnosti zmluvných strán. Až potom mala začať diskusia. A Korčokovi by som odporučil zavesiť diplomaciu na klinec, pretože on mal byť tým, ktorý ju upozorní na všetky nedostatky textu.
Ak je USA právny štát, tak za takéto nebezpečné články by USA mali okamžite agentúre Bloomberg zobrať licenciu, uložiť mastnú pokutu a agentúru zrušiť. Toto nebol omyl, to bol plánovaný úmysel, tým hlupákom v agentúre ide len o senzáciu, sledovanosť a zisk.
Takéto všeobecné vyhlásenie by potrebovalo širšie vysvetlenie od prezidentky. K čomu je Slovensko pripravené ? Plyn pre Ukrajinu bude potrebné platiť v trhových cenách. Takže tomu mám rozumieť tak, že Ukrajinci ho zaplatia ?. Ale keďže Ukrajina je v krachu, vyzerá to tak, že ho bude platiť celá EU a možno aj my. Celú transformáciu Ukrajiny, vrátane jej ekonomiky aj s plynom by mali zaplatiť tí, ktorí to celé spôsobili s tvrdením, že Ukrajina si môže slobodne zvoliť či chce byť v NATO.
Prezidentka by najprv mala s USA a západnými štátmi EÚ zabezpečiť dodávky plynu a ropy za ceny z obdobia pred týmto chaosom. Potom by to malo logiku. SR je 100% závislá na týchto komoditách od Ruska a ťažko je to za pár mesiacov zmeniť. Naša závislosť je podstatne vyššia ako majú krajiny záp. EÚ. Čo sme dosiahli hlúpymi embargami ? Napríklad nespustenie NS2 ? Len vysoké ceny plynu a energií. Prerobili sme. Ako prezidentka premyslela obchodnú stratégiu SR, podľa toho čo robí asi nijako. Rusi po zavedení embarga kvôli Krymu podstatne zlepšili obchodnú bilanciu s EU. A zarobia ešte viac. Napríklad kvôli embargu zvýšili výrobu pšenice 5x. Predtým ju dovážali, teraz ju môžu aj vyviesť. Plyn, ropu a ostatné suroviny môžu predať Číne, je 3x väčšia ako EU. My v EU už nevieme vyrobiť nič, takmer všetko vyrobí Čína a Ázia. Od čipov, elektroniky či topánok. EU vymýšľa len nezmyselné clá a obchodné prirážky, ale to jej nepomôže. Dlhy a inflácia v EU budú narastať ešte rýchlejšie a ceny tiež.
Jedna vec je kúpiť stíhačky so servisom a obmedzeným počtom servisných technikov, i keď príslušníkov armády USA a druhá je prítomnosť vojakov s vojenskou technikou pre plnenie bojových úloh. Česi kúpili švédske stíhačky, možno sú tam aj nejakí švédski technici, ale nikde som nepočul, že by tam bola kvôli nákupu švédska armáda.
Keby vlády v Kijeve boli niečo urobili pre životnú úroveň ľudí vo východných regiónoch Ukrajiny, tak dnešný problém nemuseli mať. Rusi potrebujú mať NATO ďalej od svojej hranice. Úplne jasné a logické. Ide im len o dostatočný čas na prípadnú reakciu v prípade akéhokoľvek, dokonca aj náhodného začatia konfliktu zo strany NATO. Pri takejto tesnej blízkosti sa nikdy nedá jednoznačne určiť vinník a často sú v tom zámerné dezinformácie agresora. Určite je to jasné všetkým zainteresovaným aj v EU. USA však chcú mať jednoznačne tento časový predstih vo svojich rukách a to cez EU, čo je pre Rusko absolútne neprijateľné. Rusku vyhovuje zóna neuznaných separatistických regiónov ako Donecká rep. ale nemôžu ich dlhodobo ekonomicky podporovať a ekonomicky ich nepotrebujú. Čas uhlia je už preč. EU tiež nepotrebuje mať vojská na Ukrajine,financovať ich a konflikt by poškodil aj ekonomiky EU. Takže tu je vidieť opäť len zástupný konflikt, na ktorom cez burzy, zmien cien komodít môže zarábať len USA.
61 % obyvateľov Krymu sú ruskej národnosti, 25 % ukrainslej, cca 10 % krymskí tatári, cca 4 % inej. Krym bol od stáročia problémovým miestom, najmä častých bojov a vojen. V stredoveku trpel Krym nájazdmi mongolských kmeňov, neskôr bol miestom rusko - osmanských vojen. Od začlenenia do ZSSR bol Krym autonómnou republikou, s vlastným parlamentom. Darovanie Krymu bolo symbolickým gestom Chruščova, administratívno - správnym úkonom vtedajšieho sovietskeho riadenia, čo v danej dobe vôbec neznamenalo, že je súčasťou Ukrajiny. Politickým chaosom, ktorý zavládol po perestrojke a najmä v rokoch Jeľcinovej vlády a rozpadu ZSSR, došlo bez podpory väčšiny občanov k začleneniu Krymu k Ukrajine. Keďže Kyjev nezvládal hospodárske riadenie štátu a už vôbec nie okrajových častí ako Krym, došlo samovoľne k tomu, čoho sme boli svedkami r. 2014 - k referendu, odčleneniu od Ukrajiny a pričleneniu k Rusku..Možno, že keby nebolo toľko chudoby, zlej životnej úrovne a sklamania, patril by Krym ešte Ukrajine.
Právne nezáväzné názory právnika bez advokátskych skúšok a bez praxe z obhajoby pred súdom, alebo bez praxe z riešenia zložitejších právnych zmlúv vrátane zodpovednosti je podľa mňa zbytočný. Neviem si predstaviť aký význam by mali takéto služby. Tak je to v každom odbore a profesii, kde sa vyžaduje profesionalita, vzdelanie a prax. Aj ja som robil len to, na čo som musel následne získať osvedčenia o skúškach a prax pod niekoľkoročným dohľadom špecialistov aj napriek tomu, že som už mal v ruke diplom.
Súhlasím, určite by sme volili lepšie, ako v zoznamoch pre jeden obvod, s menami mnohých neznámych kandidátov a pár politikov, ktorí pôsobia v politike dlhé roky. Veľká časť voličov nemá koho vybrať. Prvá skupina volí im sympatické osoby danej politickej strany s jasnou šancou. Problémom druhej veľkej skupiny je, že nemá z koho vybrať. Táto druhá skupina volí náhodne, akoby s cieľom voliť menšie zlo a ich hlasy sa rozptýlia podľa štatistických pravidiel, často aj na nepriechodných a neznámych kandidátov. Po voľbách sa čudujeme, kto v tom parlamente vlastne sedí.Pri viacerých obvodov by to nebolo úplne ideálne, ale väčšia časť voličov by vyberala zo svojho volebného obvodu kandidátov o ktorých majú aspoň základné informácie o ich činnosti v danom obvode. Zvolení kandidáti by mali povinne vo svojich volebných obvodoch aspoň raz za štvrťrok predkladať správu o svojich poslaneckých návrhoch a aktivitách v parlamente. Napríklad v regionálnych novinách, alebo stránke regiónu.
Pochopil som. Prosím zbytočne aktívnych poslaneckých laikov v parlamente, aby nekazili svojimi nepremyslenými, urýchlenými a neprejednanými zmenami pripravené legislatívne návrhy a prácu odborných komisií. Ďakujem
P.S. Za legislatívne nepodarky by mali byť poslanci - navrhovatelia postihovaní pokutami, napr. 12 mesiacov bez príjmu, zákaz hlasovania, nahradením iným poslancom danej strany do konca volebného obdobia a pod. Verím, že by sa práca zlepšila. V súkromnej sfére to skvele funguje.
Súhlasil by som, keby som vedel, čo pozitívne pán Šimečka pre SR urobil ? Napríklad zvýšenie agrodotácií na úroveň štátov západnej časti EU, alebo niečo prospešné v priemysle či ekonomike SR. Raz som ho počul rozprávať o potrebe prijímania migrantov v SR. Ale my sme to už urobili a stále robíme. Je tu pomerne veľa cudzincov, ktorí tu už pracujú. Napr. z UA alebo Srbska. Migranti z Afriky či Ázie majú svoj cieľ v Nemecku, To je ich sen. Tu treba pracovať, ako napríklad my, alebo tí ukrajinskí. Prečo o výsledkoch práce europoslancov SR nie je nič v našich médiách, alebo aspoň v STV1.Takže pri ďalších voľbách do parlamentu EÚ budem hľadať nejaké mená a politické strany, ktoré už niečim konkrétnym pre SR prispeli.
Reformy pre reformy. Prešli dva roky, zlepšenie zdravotnej starostlivosti a úrovne zdravotníctva žiadne. V návrhoch MZ SR nič pozitívne - pokračujúci rozvrat a úpadok. Zmenu predpisovania liekov musel vymyslieť úplný idiot. Bolo by ho treba okamžite prepustiť. MZ SR aj s pánom Lengvarským by už konečne malo urobiť aj niečo užitočné pre pacientov. Napríklad začať opravou nemocníc a zvýšením dostupnosti špecialistov. Už včera bolo neskoro.
Odporúčame