Robia čo musia. Nechcú skrachovať. Trhy chýbajú všetkým. Aj tie ruské. Za pár týždňov uvidíme, ako to bude s clami EU - USA a či na Slovensku vyrobené autá bude kde predávať.
Robia čo musia. Nechcú skrachovať. Trhy chýbajú všetkým. Aj tie ruské. Za pár týždňov uvidíme, ako to bude s clami EU - USA a či na Slovensku vyrobené autá bude kde predávať.
Väčšina západných firiem odišla z ruskej ekonomiky pod politickým tlakom EU a USA. Parlament EU na čele s komisiou by mali Renaultu, ako aj ostatným firmám túto čiastku vynahradiť politickou stabilitou a garanciami v medzinárodnom obchode. Predstavitelia EU sa tvária, že s tým nič nemajú a zavádzajú ďalšie sankcie. Ale nikde nevytvárajú nové podnikateľsko - obchodné vzťahy. Európe chýba odbyt, lebo Tramp a clá v USA . Pragmatická Čína a čo nevidieť už aj takmer 2 miliardová India obsadia všetko, nielen uvoľnené ruské trhy, ale aj tie v EU, lebo sme nákladní. Po prvých sankciách EU voči Rusku som videl rozhovor s indickým min. financií, ktorý komentátorovi povedal, že India si nemôže dovoliť nevyužiť lacné ruské zdroje a nejaký konflikt na Ukrajine je problém EU a USA. Takže 0,5 miliardová EU bude sankcionovať a takmer 4 miliardy obyvateľov Číny, Indie a ostat. ázijských štátov bude obchodovať. Ako to porekladlo, kde sa dvaja bijú. tretí víťazí.
Táto téma, ktorá sa týka inváznych rastlín, takmer nikoho nezaujíma. Teda okrem pár odborníkov a ľudí, ktorí dokážu vidieť súvislosti.
Problémom je aj to, že dnes sa na mnohých, pôvodne trávnatých pozemkoch už nič nepasie, nekosí, pretože netreba seno. Mnohé stavebne a poľnohospodársky neatraktívne pozemky zarastajú náletovými burinami a krovinami. Pamätám roky, že kedysi sa na takýchto pásli kravy, kozy, alebo ovce. Pozemky majiteľov síce majú, ale dnes tam už zvyčajne ani nežijú. Odišli za prácou do iných regiónov, prípadne zahraničia a ledva tušia, že kde sa tie parcely vlastne nachádzajú. Myslím tým najmä rôzne menšie podhorské parcely v extravilánoch, často rozdrobené na viacerých dedičov, ktoré ich spoloční dedovia kedysi obrábali.
Gratulujem. Mal by založiť firmu na Slovensku a získať do nej jemu podobné talenty.
Mohol by sem niečo k veci napísať odborník na túto tému? Viem, že kedysi nejaké info poskytol p. Klepáč, ale aj iní odborníci.
Aký je súčasný stav projektov ako napr. Eastring, ale aj iných, termíny, kapacity, skutočné dôvody meškania projektov - napr. greendeal EU v rokoch pred vojnou na Ukrajine a zákaz investícií do plynovodov, prípadne opustenie opustenie projektov?
Viem, že dávnejšie, pár rokov dozadu, asi v r. 2018, bol budovaný plynovod z Nórska pre Poľsko. Mal pokryť cca 50% potreby Poľska. Tento však rátal so znížením dodávok pôvodným odberateľom v západnej EU. Tieto štáty s tým mali problém. Neviem ako tento výpadok nahradili.
Dovoz LNG pre potreby SR narážal na nedostatočné kapacity terminálov, napr. Chorvátsku, Nemecku, neviem či aj v Slovinsku. Viem, že nejaké už boli vybudované a ďalšie mali byť v tomto roku. Ostatné vzdialené termin. by asi ekonomicky nemali zmysel, napr. v Portugalsku, či Španielsku.
Napíšte nejaké info, lepšie - ucelený článok cez redakciu.
Všetkých odberateľov, či sú to firmy alebo fyzické osoby - nepodnikatelia, zaujíma koncová cena na faktúre, vrátane všetkých poplatkov a DPH. Odkiaľ to je im je úplne jedno.
EÚ môže navrhovať, ale cieľ je cena, aspoň na približnej úrovni ostatných vyspelých štátov - producentov a vývozcov tovarov vo svete. Inak nemá EÚ šancu nič vyriešiť. Nie je možné konkurovať USA vo výrobe ak máme mať 4 x vyššie ceny. Ak ide len o to, že USA potrebujú znížiť deficit obchodnej bilancie s EU a nasilu chce do EU dodávať aj tak z veľkej časti skvapalnený ruský plyn a ropu so svojimi prirážkami, potom by ho mali dodať za ceny blízke cene ruských dodávok a zvyšok obchodnej bilancie doplniť v iných výrobných položkách. Tramp by chcel znížiť dlhy USA, ale prečo by mu ich mala splatiť EU nezmyselnými nákupmi ? Pletie politiku do biznisu celého sveta.
Neviem čo tam ten Ševčovič a spol. vlastne robia. Stále plno rečí a výsledok nula.
Všetkých odberateľov, či sú to firmy alebo fyzické osoby - nepodnikatelia, zaujíma koncová cena na faktúre, vrátane všetkých poplatkov a DPH.
EÚ môže navrhovať, ale cieľom by malo byť dosiahnutie konečnej ceny na aspoň približne na úrovni ostatných vyspelých štátov - producentov a vývozcov tovarov vo svete. Inak nemá EÚ šancu nič vyriešiť. Nie je možné konkurovať USA vo výrobe ak máme mať 4 x vyššie ceny. Ak ide len o to, že USA potrebujú znížiť deficit obchodnej bilancie s EU a nasilu chce do EU dodávať z veľkej časti ruský plyn a ropu so svojimi prirážkami, potom by ho mali dodať za ceny blízke cene ruských dodávok a zvyšok obchodnej bilancie doplniť v iných výrobných položkách. Tramp by chcel znížiť dlhy USA, ale prečo by mu ich mala splatiť EU nezmyselnými nákupmi ? Pletie politiku do biznisu celého sveta.
Neviem čo tam ten Ševčovič a spolok komisárov EU vlastne robia. Stále plno rečí a výsledok nula. Keď Tramp nechce dať nižšie ceny a hrozí clami, tak nech obchody dohodnú inde.
Tiež si myslím, že problém je v tej poslednej vete, ktorú ste napísali.
Závisť, neschopnosť a nedostatok talentu treba vždy niečím zakryť.
Je tu nestranný, čitateľ, ktorý chápe rusko - ukrajinské vzťahy z posledných rokov ? Niekto, kto to nečítal len od stola, ale prežil, videl, počul obe strany na Ukrajinev rokoch 2009 až po vznik konfliktov. Je dôležité aj to, ako to začínalo. Pamätám si na bývalú Juhosláviu a dovolenky od r. 1989. V 90. to začalo malými konfliktmi medzi menšinami, napr. v okolí dnešného BIH a Chorvátska, aj inde. Rodiny desiatky rokov rodinne premiešané, národnostne a nábožensky, dávno zabudli odkiaľ pochádzajú a nechali sa vyprovokovať politickými primitívmi k vzájomným potýčkam. Začalo to politickými mítingami, neskôr bitkami, streľbou v dedinách, mestečkách, skončilo to vojnou. Išiel som skratkou cez BIH do Chorvátska a vnímal tie rozbroje, mal som strach a vrátil som sa domov obkľukou. V r. 96 som videl výsledok. Domy rozstrieľané, nenávisť, vojnoví invalidi a hroby. A to bol malý kúsok toho nešťastia. Vždy najhoršie dopadnú zmiešané lokality a tupí nacionalisti v centre zbierajú metále a posty.
Plne súhlasím. Okrem toho, by jej mali zhabať auto, predať v dražbe a vytvoriť fond na náhrady obetiam týchto trestných činov.
Napíše niekto niečo k veci ?
Myslím okrem balastu a vzájomných urážok.
Aj na vysokých postoch v EU a vo vládach krajín EU, ako je Nemecko, ale nie len tam, sú aj hlúpi ľudia. Dôkazom sú hlúpe rozhodnutia. Nepochopiteľné. Napríklad pri rušení atómových elektrární, ešte predtým, ako by mali v prevádzke funkčnú, nezávislú a cenovo porovnateľnú energetickú alternatívu s dostatočnou kapacitou, sezónnou stabilitou, zohľadňujúce aspekty možných zmien medzinárodnej politiky.
Už keď sa spoliehali na prechodný paroplyn, muselo im byť jasné, že aj keby nebola začala vojna na Ukrajine, sankcie voči Rusku, tak tú výkonovú kapacitu, 13 odstavených jadrových elektrární, nie je možné nahradiť. Jednoduchý súčet výkonov pri nestálosti vetra a slnka nefunguje. To sa preukázalo. Ak v hospodárstve zrazu vypadne 15 až 20 % kapacity, tak je vážny problém a tie kŕče sa prejavujú na nezmyselných spotových cenách na burze.
Výsledok politiky inflácia, pokles rastu ekonomík a rast dlhov.
Riešenie?
Ľudia držia psov a pritom im nedajú výcvik a podmienky. Bytové domy by sa mali zaviesť podmienky chovu a poplatky do fondu bytovky za psa.
Dôvod: súhlas susedov, hygiena v spol. priestoroch a výťahoch, neobťažovanie brechotom, smradom a pod. Prispievať na zvýšené náklady spojené s užívaním výťahu, častejším upratovaním spol. priestorov a pod.
Bývam v bytovke. Ľudia chovajú, ale necvičia. Nedal by som im na starosť ani gumenného psa. Výťah a chodby počúrané, idú do práce pes zavretý celý deň, niektoré v strese, či panike často štekajú a otravujú spiace deti, či ľudí po nočnej.
3 x denne chodím so synovým psom chovaným v rodinnom dome na prechádzky. Dom, kraj obce, blízko les a príroda. Pes je bojové plemeno so silným výcvikom. Pes vie, že na ľudí a okolitých psov sa nešteká, na chodník a cestu sa nečúra. Keď potrebuje "kadiť" tak len v prírode, pozrie na mňa, či môže, alebo musíme ísť kus ďalej. Vychádzky využivam aj na zbierame smetí po "bordelároch" pri potoku a hodím do kontajnéru.
Nevadí mi, ak prezident vymenuje všetkých v armáde za generálov.
Vadí mi, že s tým idú dlhoročné náklady na vysoké mzdy, budúce dôchodky a tým ešte väčší deficit rozpočtu.
Takto je to v každom štátnom sektore, úrade a inštitúcii, ale aj samospráve. Prijíma sa zbytočne komplikovaná a zbytočná legislatíva, ktorá kvôli tomu potrebuje stále viac úradníkov, ktorí zase nestíhajú spracovať to, čo pre efektivitu riadenia vlastne ani nepotrebujeme. Hlavne, že máme vyplnené hlásenia, štatistiky a správy, ktoré sú zbytočné a treba ich archivovať - asi pre historikov. Hlavne, že každý má čo robiť a má pocit využitia.
Omnoho viac, by prospelo, keby nejakých 100 tisíc úradníkov prešlo do súkromnej výroby a služieb. Myslím, že v priebehu krátkej doby by sme znížili deficit rozpočtu na nulu.
Ja som tú Ságu skúšal pozerať, no po pár minútach som to vypol, pre mňa zbytočný film. Nechápem, ako môže niekto mrhať čas na filmy o upíroch.
Dúfajme, že s tou nižšou cenou nepôjde VW aj do nízkej kvality. Inak to môžu za pár rokov zabaliť.
Mám VW Passat r. v. 2012, TDI, 103 kW, 195 tis. km. Od nova má výborný stav, žiadne poruchy, garážovaný. Výmena podľa servisných prehliadok. Popri ňom som mal súbežne 8 rokov Peugeot 307 HDI, 260 tis. km, výborný motor, slabšie káble - napr. konektory, ochrana káblov a pod. slabšie svetlá, menšia kvalita pružín, slabší podvozok. Tento rok som kúpil Karoq Sportline TDI, 4x4. Dúfam, že niečo vydrží. Zatiaľ spokojnosť.
Môj problém s EV je viac:
1. je parkovanie v podzemnej garáži bytového domu, ktoré nemá a podľa mňa ani nikdy nemôže mať dostatočnú bezpečnosť v prípadne požiaru.
2. nabitie, napr. do 10 minút na dojazd cca 900 km. Nebudem hodinu sedieť pri aute na káve a čakať, kým sa nabije aspoň na polovicu.
3. lacný servis EV. Nechápem, čo by malo cenu servisu EV predražovať voči klasike, práve naopak.
Keď budú odstránené tieto problémy, možno začnem rozmýšľať aj o EV a jeho cene.
Je jasné, že tam bola plná čiara. Otázkou je, či na tak dlhom a pomerne prehľadnom mieste by nemohla byť v úseku predbiehania aj prerušovaná čiara, práve na predbiehanie pomalých vozidiel. Niekedy, práve nezmyselné z dopravného hľadiska z pohľadu vodičov, najmä tých, ktorí daný úsek dobre poznajú, nutká k jeho nerešpektovaniu. Z videa tiež nie je jasné, či tie osobné autá prekročili aj max. povolenú rýchlosť.
Ak je toto cesta na modernizáciu armády, tak logiku to má, avšak budú na všetko aj obrovské peniaze? Nemáme na zdravotníctvo, sociálnu starostlivosť a kopu iných potrieb, ktoré robia štát funkčným.
Na druhej strane, vidíme súčasnú politickú situáciu a aj SR musí úmerne prispieť do spoločnej obrany.
SR by potrebovalo vyrábať zbraňové systémy a najmä vedieť ich recipročne predať, aby zarobili št. pokladnici na výdavky pre armádu. Inak budeme v ešte väčšom deficite. Pri tých LOTN by určite bolo treba zmodernizovať letisko TN, možno nejaké nové hangáre pre servis a nutnú infraštruktúru.
Vrah, v tomto prípade sériový, pretože vraždil, alebo riadil opakovane vraždy desiatky ľudí zostane vrahom.
Dúfajme, že súd sa bude zaujímať aj o to, kto založil tzv. "občianske združenie". Aký účel má okrem žiadosti o prepustenie vraha toto združenie ? Kto ho financuje a z čoho ? Tiež by sa mali zaujímať, kde sú peniaze a majetok, ktorý on a jeho kumpáni za celé roky výpalníctva, nútených prevodov majetkov či nútených predajov nakradli a snažiť sa aspoň o odškodnenie. Bez odškodnenia by som to celé odhodil do koša.
V článkoch z odborného prostredia je o medveďovi hnedom možné nájsť nasledovné info:
Teritórium medveďa hnedého je 200 - 400 km2. SR pri rozlohe 49 036 km² a pri lesnatosti približne 37 % až 41,5 % má teda zalesnenie cca 18 143 km² až 20 350 km². Silnejšie jedince si svoje teritórium chránia a vyháňajú zo svojho teritória slabšie. Z toho by vychádzalo, že počet jedincov medveďa hnedého by mal byť maximálne 20 350 km²/ 200 km2 = 101 kusov. Možno v tej ploche chýbajú nejaké horské lúky, ale to asi nebude v tomto prípade príliš podstatné, keďže lúky využíva skôr na prechod ako na trvalejší pobyt.
V iných článkoch z odborného prostredia je info, že počet týchto medveďov v SR je cca 1200 až 1500 ks, čo by bolo 10 x viac ako je potrebného lesného priestoru.
Budeme sa stále hádať o vňadiskách, nezodpovedných turistoch, či zbytočne vystrašených obyvateľoch postihnutých obcí ? Niekto z odborného prostredia by mal napísať jasné stanovisko na tieto súvisiace čísla. Aké je vlastne riešenie ?
To, čo mi vadí na týchto testoch je to, že sa používajú nové výrazy ako napr. označník. Voľakedy boli v predpise zaužívané označenia dopravné značenie, zvislé, prípadne vodorovné, smerové tabuľa, smerové tabule a pod. Ďalej, otázka o prechode cez železničné priecestie pri zatvorených rampách, prípadne pri ich spúšťaní, či otváraní. No asi by k tomu mala byť popísaná aj situácia, napr. to, že na závore sa práve vykonáva oprava, či servis a osoba, ktorá dáva znamenie o možnosti bezpečného prechodu je oprávnenou osobou železničnej spoločnosti a pod.
Odporúčame