.
Nevedel som, že sa dá vyrobiť na kopci umelý sneh - to z dela strieka polystyrén? ;-D
.
Nevedel som, že sa dá vyrobiť na kopci umelý sneh - to z dela strieka polystyrén? ;-D
Re: Zimná nafta
Po správnosti by už od jesene mala byť na čerpačky nakupovaná zimná nafta. Aj keď to je u našich predajcov vždycky lotéria. Vyhýbať sa treba pokútnemu predaju, kde to nie je hlavná podnikateľská činnosť predajcu, lebo to je nafta súca tak do kombajnu alebo do kachlí.
Re: voda v nafte
No hej, keď boli vojaci na opušťáku, tak vonku išli celkom dobré koncentráty ;-D ;-D
Re: voda v nafte
Lenže toto boli oficiálne tzv. multipalivové motory, ktoré s miernym prenastavením spaľovali prakticky všetko od nafty až po olej z fritézy. V3S chytila aj na Sibíri. Aha a ešte sa dá použiť aj éter. Len na osobáku by asi vytrhol motor zo silentblokov.
Ha
Rozhodne viem, že sa treba vyhýbať Absinthu. Kolega sa z neho raz tak dopil, že ešte na druhý deň videl zo žiguláku vystupovať bielych trpaslíkov ;-D . Whisky - vodka? Všetko jedno - keď človek hodí držku na obrubník, na druhý deň mu bude hučať v gebuli tak či oknak . ;-D
Re: Nafta
To už radšej nejaké aditívum, ktoré zvýši cetánové číslo. Inak to má jednu vadu - ten benzín treba mať pripravený v garáži :-) .
Nafta
1. Nafťák je obyčajne väčší objem, väčší motor, prepchatý motorový priestor, kde sa totálne zle so všetkým manipuluje. Neviem si predstaviť, že budem v mraze kdesi vyberať 84-95 Ah baterku, ktorá váži ako menšia svokra ;-D , samozrejme naschvál nebude poruke 13, 10ka kľúč. Jediné riešnie pre bezproblémový štart je okrem dobrej dobitej baterky a žhavičov garážovať auto, ak sa nedá, zainvestovať do nezávislého kúrenia alebo starý vrak čo neštartuje poslať do teplých krajín
2. Benzín do nafty u Commonrailov 2-3 G? No neviem - najlepšia cesta ako doničiť vstrekovanie.
Cena
V Toyote sa asi zošlaleli - minulý táždeň to predražené BVPčko a teraz tento drahý krpec. Aj na imidžovku sa to zdá byť veľa. Za nižšiu cenu mám Aygo a jeho úžitkové vlastnosti sú určite vyššie - 4 dvere a podobne. A len o málinko väčšie rozmery.
Okná
Dobre. Mám vymenené okná a plesne sa chytili na tepelných mostoch - napr. na prekladoch, čo dovtedy nebolo, lebo bol prietok vzduchu a tiež na kovovom rámiku okien, čo je normálne. Nie je to zatiaľ nejaké extrémne. Zaujímabli by ma skúsenosti, ako sa dá znížiť vlhkosť domu nejakým relatívne jednoduchším spôsobom, než je kúpa rekuperačnej jednotky, alebo zateplením (možno iné nezostane). Vetrám nárazovo, no ale to nejde stále, to som nemusel meniť okná.
Re: ...
Rozhodne nie! Nechať rozmrznúť samovoľne, povedzme, že aj v tom nejakom obchoďáku, nádržk pomôže aj teplý motor cestou tam.
Ach jaj
No tak toto už je silné kafe ;-D . Teplú vodu vraj dostaneme od dobrých ľudí - to je ako z rozprávky o Jankovi a Marienke. Skúšal už autor niekedy naliať horúcu vodu na nejaký povrch, keď je povedzme -15°C? No a k teplote v motorovom priestore - ak auto stojí celú noc vonku, tak v motorovom priestore asi nadránom o moc teplejšie nebude! Hadičky zmrznú skôr než nádržka preto, lebo tepelná kapacita náplne v hadičkách je vzhľadom na množstvo kvapaliny podstatne menšia.
Re: 1.9
Vieš čo je ťažisko? A to je posunuté u pick-upu výrazne vpredu.
1.9
Ani 1.3 nemala uloženie motora a tlmičov vyriešené bohvieako. Hádam každý na Felicii menil silentbloky, ktoré odchádzali na našich cestách jedna radosť. Vzadu penové dozrazy tlmičov tiež - pena časom stvrdla a rozmlátila sa
Inak k tým pick-upom len toľko, že tam to nie je až také jednoznačné, lebo ak bola hmotnosť rozložená viac na zadnej náprave, predná sa odľahčila. Väčšina dopravcov samozrejme dávala záťaž až ku kabíne, čo spôsobilo poísané a ktorý kus vydržal, to dokončila korózia.
OSSR
Keby sa u nás bez výberového konania nakúpili domáce autá do OSSR, schválne nehovorím Armády, lebo toto sú už ozaj iba ozbrojené sily, to by sa strhlo kriku okoko zvýhodňovania domáceho výrobcu. Aspoň že Česi majú rozum. (Aj keď nebola náhodou Taktra kúpená pred časom nejakými Indmi ,TATA alebo také čosi?)
Na druhej strane, čo u nás môžu nakúpiť miesto V3S? Aktis nebol bohviečo. Tak radšej nakupujú lampasákom ponožky, čudné rádiostanice a nechá sa za miliardy odpratávať sneh. Gratulujem súdruhovia.
Pekny
Pekny pick-up, aj keď jasná inšpirácia v Navarre. Ono sa ani bohviečo nové nedá vymyslieť, ale ujde tento "Amok".
Nafta
V takom Nemecku je nafta cira tekutina, nespoznatelna v porovnaní s kvapalinou, ktorou sú povymyvane nadrze nasich cerpaciek.
.
Cena je určite prestrelená, a to aj na Toyotu. Inak ten prístrojový panel á la radar vypadá ako výplod šialenca. To už mohli dať radšej digitál z Yarisa.
Ferrari
Američan zhovadil Ferrari - zmixoval Lotus, Corvette (viď zadok), čosi z Ferrari. A ešte si za to aj zaplatil. Mne sa nepáči, bral by som radšej sériovku.
Uno
Už mi je to trápne, ale: z "antikoróznej oceli" - ocele!
Uno
No tak toto sú veľmi príjemné spomienky. Za socíku ho mal sused a závidela mu dobrá polovica mesta. Základný motor 1.1, trojdverák a neodmysliteľná hráškovozelená farba. Inak čo sa týka korózie - ten človek ho jazdil asi 12-15 rokov a nič nekvitlo, dokonca parkoval celé tie roky pod holým nebom a v blízkosti cesty, kde sa strašne solilo červeným.
Čo sa týka ošpliechania od podvozku - kamarát mal starú Š105 a odhnilo mu pod pedálmi. Raz z celej sily na svetlách dupol na brzdu, noha sa mu šmykla a prebil podlahu, skoro mu dolámalo nohu. Tak asi ani Fred Flinston nebrzdil ;-D
Odporúčame