Re: Tona dve
Len doplním samozrejme tak, aby sme naopak auto neprevrátili - nejde o nejaké extra náklony.
Re: Tona dve
Len doplním samozrejme tak, aby sme naopak auto neprevrátili - nejde o nejaké extra náklony.
Tona dve
Inak mi vysvetlite, kto opravuje defekt fakt každý týždeň. ;-D
A nebolo by zlé zdôrazniť, že každé naklonenie auta od cesty smerom na zdvihák spôsobuje jeho podstatne väčšie zaťaženie (mechanika síl). Lepšie je auto dať tak, aby sa dvíhala jeho odľahčená strana, ak sa dá autom ten kúsok prejsť alebo otočiť. Lebo ak v aute nie je originálny zdvihák, tak sa preťaží jedna radosť a auto rupne.
.
"Svoje tvrdenia dokladá pokusmi na myšiach, ktoré sa mali zorientovať v bludisku a nájsť cestu, ktorá nevedie cez "nebezpečné" úseky spúšťajúce ostré svetlo či nepríjemný hlasný zvuk. Triezve myši našli cestu von pomerne rýchlo.
Čiže opité myši dokážu kvalifikovane rozhodnúť, že dokážu šoférovať a riešiť spoločenské konflikty.
.
Začnime od prostaty. Z tohto jasne vyplýva, že pitie kávy zabraňuje ženám v ochorení na rakovinu prostaty ;-D Nabudúce bude článok, že na chudnutie podľa najnovších štúdí najlepšie zaberá pomletý roh z jednorožca.
Atmosfera
Prečo nemohli popracovať na modernej 16V atm. do tejto triedy áut? Na malé autá je 1,2 TSI ok, aj keď je fakt že som to zatiaľ nejazdil, takže žiadne súdy vopred. Ale aj tak zastávam názor že objem ničím nenahradíš (pritom jazdím turbo).
Re: Niekedy nechapem
Je to síce o inom, ale napríklad Laguna I, plus jej facelift nebola najhoršia, keď človek trafil dobrý kus. Najma benzínová 1.6 bola na základ vcelku príjemná motorizácia
K "úspechu" kariet II asi prispeli aj ich používatelia, ak ich nosili kdesi v nohaviciach, kede ich poohýbali atď.
Re: vaha
Neviem - podľa mňa Fabia je v tomto smere asi zbytočne predimenzovaná. Tuhosť konštrukcie sa dá docieliť aj inak - vysokopevné ocele, vhodnými deformačnými zónami atď... To je síce otázka dĺžky vývoja a ceny, ale ani Fabča nie je práve najlacnejšia.
.
Spredu inšpirácia v Mitsubishi Pajero predošlej generácie, dvere Nissan, zadný profil nafúknuté Sandero. Ale vcelku pohľadné, ak bude dobre nastavená cena...
Re: hmmm
Štýlovejšie by bolo, keby zákaznikom vozili Jar v Aston Martine.
Ďakujem
Inak ďakujem pekne za skvelú radu. Povedal som si, že keď pôjdem z roboty, naštartujem bez spojky. Samozrejme som mal rýchlosť a auto som šmykol štartérom o meter doredu. Dúfam, že mi preskočil remeň rovno aspoň o tri zuby dofrasa.
Re: .
Ja som takto odrovnal ložisko už na Felicii a to nebol žiaden trhač asfaltu. Akurát že v nej niekto vymemil štartér - bol tam namontovaný z jednadeviny nafty (zaujímavé, že pasoval). Ten bol síce silný, ale mal asi veľký odber a malé otáčky, motor zle štartoval a úspešne likvidoval batériu.
.
Zasa zahmlievanie: "motorové oleje dávno stratili svoju pôvodnú hustotu". Bavme sa o viskozite.
Re: Obmedzovac otacok
Ja mám presne tento istý motor, len s medzihladičom. Ono je to na 5ku už dosť ťažký prevod, auto tiež má cez 1,5 t a jednoduchoi tie otáčky nedosiahne.
Re: Zelené pole?
Optimmálny režim činnosti motora je v blízko vrcholu krútiaceho momentu, t.j. pre nafťáky asi v pásme 1800 - 2200 (2500) ot/min. V tomto poli, max. po 3000 by sa mala ručička otáčkomera nachádzať pri bežnej jazde. Pre benzínové motory, zvlášť 16V je toto pásmo posunuté značne vyššie. Z toho jednoznačne vyplýva, že rozsah použiteľných otáčok je pri nafte podstatne menší, než pri benzíne, lebo 16V benzín bez turba dosahuje vrchol vyššie. U nafty ten dojem širokého rozsahu vzniká preto, lebo má silnejší záťah daný vysokým krútiacim momentom v stredných otáčkach a prítomnosťou ťažkého zotrvačníka, ktorý motor ženie vpred. Preto nie je nutné dávať zelené pole do nafty, lebo normálny vodič vie, že to najlepšie sa skrýva v strede poľa otáčok a hnať motor nad 4000 (česť výnimkám) nemá absolútne žiadny význam.
Re: Obmedzovac otacok
Opravujem - "zmesi"
Re: Obmedzovac otacok
EGR je podľa mňa v tomto prípade vo vysokých otáčkach mimo hry. Ten otvára pri nižších a stredných otáčkach, aby sa optimalizovalo spaľovanie zmesi z hľadiska zníženia podielu NOx vo výfukových splodinách úpravou zápalnej teploty zmesy .
Re: Prepálené piesty
Inak by ma zaujímalo, kde sa zastavil výskum ohľadne použitia keramiky vo valcoch, čo by daný problém mohlo riešiť. Žiarovo nastriekať keramickú vrstvu nie je žiadne umenie, snáď ani otázka ceny, ale ešte stále asi robí problém jej krehkosť, raz darmo kovový podklad sa pod ňou rozťahuje a finito
Inak k tým "profesionálom" - často práve od nich človek počuje také motoristicé bludy, až strach sadnúť do auta :-)
Prepálené piesty
Možno by to chcelo podporiť nejakými relevantnými číslami, koľkým autám sa to tak ročne stáva, hm? Inak neviem, kto bude točiť nafťák v červenom poli, ozaj iba masochista. A na prepálenie piesta je oveľa horšia čúrajúca poupchávaná tryska
Úplne najspoľahlivejším spôsobom, ako motor nezodrať je nejazdiť.
1,2 - 1,1 - 1,0 ...
Ja napríklad absolútne nesúhlasím, aby sa uberalo chodcom z priestoru. A to som aktívny motorista, jazdiaci po meste denno denne. Keď som v aute, tak mi síce vadí, keď musím parkovacie miesta hľadať. Keď už zaparkujem, tak ako človek, nie ako dobytok. Lebo mi vadí ako chodcovi, keď musím zdolávať prekážkovú dráhu po chodníkoch pomedzi autá. Asi by pomohlo, keby chodci začali parkovanie riešiť odtŕhaním zrkadiel alebo neviem.
Odporúčame