dokonca pred ribbetrop-molotovým paktom mali Poliaci s Ruskom takisto uzavretý pakt o neútočení... bol to ďalší zdrap papiera
dokonca pred ribbetrop-molotovým paktom mali Poliaci s Ruskom takisto uzavretý pakt o neútočení... bol to ďalší zdrap papiera
Pakt Ribbentrop - Molotov takisto mal zaručiť Stalin s Hitlerom na seba nebudú útočiť a necelé dva roky po uzatvorení zmluvy Hitler napadol Stalina. Je to len zdrap papiera. Dnes už neplatí, čo je na papieri je sväté. Sme na začiatku celosvetovej anarchie, ináč si to vysvetliť neviem.
Biľak urobil, čo urobil a dejiny sa s tým vysporiadali a aj my. Na druhej strane veľmi pomohol svojmu regiónu. Biľak pre svoj región urobil viac, ako všetky ponovembrové vlády k dnešnému dňu. Treba to vnímať aj v inom kontexte.
na poli, ktoré bolo ošetrené roundupom môžem o 3 týždne siať hocičo a to hocičo a vyrastie prinesie úrodu. roundup nie je pre hmyz toxický. je toxický pre vodné organizmy.
na poli vystriekanom roundupom môžeš o 2-3 týždne orať a siať a to čo zaseješ, to prinesie normálnu úrodu, pretože roundup sa v pôde odbúra v priebehu niekoľkých dní - nezavádzaj.
roundup sa takisto používa na desikáciu pred zberom úrody alebo na zastavenie rastu rastliny, takže či chceš alebo nechceš, veľa toho čo konzumuješ prešlo roundupom alebo iným prípravkom na báze glyfosátu. dobrú chuť.
asi najznámejší produkt firmy monsanta používa 99 % farmárov na slovensku - je to totálny herbicíd roud-up. je lacný a vysokoúčinný - najlepší pomer cena/výkon na svete.
prečo sú kanadskí pestovatelia sóje takí úspešní?
sója je plodina extrémne citlivá na zaburinenie - sója má pomalý nástup a je teda voči burinám nekonkurencieschopná. rozdiel vo výnosoch na čistom a zaburinenom poli je aj 100 %.
u monsanty vyšľachtili sóju tak, že ľudovopovedané prežije zásah roundupom - to znamená, že kanadský farmár si počká, až burina vzíde a potom aplikuje roundup - sóji to nevadí.
preto majú kanadskí pestovatelia gmo sóje hektárové výnosy oveľa lepšie ako napr. slovenskí pestovatelia nie gmo sóje. a cena komodity je pre výrobcov extrémne citlivá záležitosť. vzhľadom na povahu spotrebiteľov v stredoeurópskom priestore - čo najnižšia cena - vieš čo sa stane? vieš aké sú tlaky reťazcov na výrobcov potravín - na cenu? vieš, že pre výrobcu potravín je nereálne zdvihnúť cenu o 10 %?
na východe máme reťazec (potraviny) a ak chceš platiť gastráčom, tak k hodnote nákupu pripočítajú províziu, ktorú platia gastráčovej firme. Pri pokladni je len oznam a tabuľka s percentami tej ktorej firmy emitujúcej gastráče.
Otáčky motora pri 90tke, 130tke sa dajú ľahko zistiť diagnostickým zariadením. Stačí si zakúpiť nejaké univerzálne diagnostické zariadenie texa, bosch... a v live datach otáčky motora zistíte :) nepotrebujete nejaké špičkové zariadenie, stačí obyčajný základ. Ale testu a hodnote článku by to pomohlo.
pán hrnko, v zmysle politickej kultúry by mal mal skončiť aj predseda vlády, niektorí ministri, ale aj predseda vašej strany a rovnako aj mnoho ďalších.
- žil som 2 roky v Írsku v Dubline a ných - ani raz som nemal potrebu vlastniť auto, nadzemné metro - luas bol perfektný, pravidelné takty. Človek nečakal viac ako 10-15 minút.
- chodieval som často na služobky do Paríža - normálne som si vystačil metrom a mhd od letiska až po prímestské časti - nikdy som nečakal viac ako 15 minút.
- som východniar - keď prídem do BA, tak v Petržalke odstavím auto a po BA sa pohybujem MHD (nemám nervy hľadať miesto na parkovanie a v konečnom dôsledku ma to časovo aj finančne stojí rovnako
- nerozumiem, prečo BA nemá vybudované záchytné parkoviská a slušné MHD
- pri takej mase ľudí, aká chodí denne do BA, povrchové metro je ideálne riešenie a v nadväznosti na to dobré MHD.
- urobiť pravidelné takty a je to.
- pracoval som teraz pár mesiacov v Banskej Bystrici - do práce som chodieval mdh - z podnájmu som to mal 8 minút pešo. Nič tragické.
Konštatujem, že národ zlenivel fyzicky a mentálne a ohlúpol.
druhý vážny problém je, že naše cesty sa nemôžu nazývať cestami. je pravidlom, že tam, kde sa položí nový asfalt, tak sa natiahnu len stredové čiary, ale čiary označujúce krajnice sa nenatiahnu. vodiči tak častokrát idú po krajnici, hoci by po nej nemuseli ísť
nemyslím si, že máme veľa priechodov pre chodcov. problém je v tom, že vodiči nesledujú priechody a prechodcov a situáciu pri nich.
býval som v dubline a nemal som problém prejsť po 6 pruhovej ceste, ak nešiel semafor.
vodiči zastavovali a ja som bol ešte meter od priechodu, ale všimli si môj úmysel prejsť cez priechod pre chodcov . to je rozdiel oproti slovakistanu.
len v októbri som v michalovciach zažil 2 situácie, že ja som zastavoval na priechode pre prechodcov a vodič za mnou sa rozhodol, že to ešte stihne a začal predbiehať. v jednom prípade zbadal, že zastavujem na priechode pre chodcov a na priechode už je človek tak to zaflekoval asi pol metra od pani a v druhom prípade len som zatrúbil, mladá mamička zastavila a pozrela na mňa a keby nezastavila, tak chalanisko na octavii rs jej rozflákne na priechode kočík a tragédia by bola na svete.
koľko chodcov bolo zabitých pri zelenej vlne? to znamená, že vstúpili na priechod pre chodcov na červenú?
pestovanie GMO sóje má pre pestovateľa výrazný ekonomický efekt
Sója je je extrémne citlivá na zaburinenie. GMO sója má v sebe gén, ktorý jej umožňuje prežiť aplikáciu herbicídu roundup, čo je totálny herbicíd, ktorý spáli na koreň všetko, čo je zelené.
Bojovanie proti burinám znamená kvalitný osevný plán, pravidelná orba, plečkovanie, postrekovanie ak je to možné.
Z pôdnych prác je najdrahšia orba. Pri nej traktor najviac trpí, najdlhšie trvá a pri nej traktor najviac zožerie nafty.
Pri pestovaní GMO sóje farmári úplne vypúšťajú orbu - najdrahšiu operáciu. Stačí zdiskovať. A na burinu stačí vystriekať roundup, ktorý je lacný.
Čistý porast verzus nezaburinený znamená rozdiel vo výnose aj 100 %. Preto je kanadská sója lacná a naša drahá.
Takže kanadský pestovateľ GMO má v konečnom dôsledku lepšiu ekonomiku - ušetrí na orbe, má vyšš výnos, môže si dovoliť predávať lacnejšie ako jeho európsky (ne)priateľ.
finančné poiadavky sú ďaleko za realitou?
Poďme rátať.
Hypo 40 tis eur. - mesačná splátka 150 eúr na cca 25 rokov.
5 ročné auto - 6000 eúr pôžička - 150 eúr
Bábätko doma, mama nemá mlieko - 200 eúr na nutrilon, pampersky a nejaké veci okolo toho
Platba inkasa za byt - dajme tomu 100 eúr mesačne
mesačne výdavky na auto sú cca 100 eúr (benzín, olej, pneumatiky)
kto chce ísť robiť za 550 eúr na mesiac za pás???? keď platiť musí? ktorý chlap?
pokiaľ firmy nedajú ľuďom lepšie peniaze, tak fluktuácia vždy bude témou číslo na jeden na menežment mítingoch.
mne bolo minule smiešne, keď ma lanárila personálna agentúra na inžiniersku pozíciu 70 km od môjho bydliska do práce za 1100 eúr v hrubom - hovorím jej, však len na palivo pôjde mesačne 200 eúr a to auto je po 3 rokoch zrelé na výmenu. to je ďalších 200 eúr na mesiac. To mám chodiť do práce a zarábať len na poondiate auto? Problém je v tom, že v ľuďoch sa stráca súdnosť a sedliacky rozum.
kedysi som pracoval v nebankovkách a prešiel som si všeličo. z tých všetkých nebankoviek bol provident asi jediná férová nebankovka. Zmluva bola na jednom liste A4. Žiadne právnické hatlaniny. ale jednoduchý text, že si si požičal toľko eúr, na taký dlhý čas a zaväzuješ sa ho splácať v týždňových splátkach v sume toľko eúr. O riadok nižšie bolo napísané, že celková suma na vrátenie je toľko eúr, z toho úrok vo výške 15 % predstavuje toľko eúr a poplatok je toľko eúr. Koniec. Amen. To bola celá zmluva. Zrozumiteľná aj pre neandertálca.
Nepoznám jediného človeka, ktorý kvôli neplateniu pôžičky providentu prišiel do exekúcie alebo sa mu navýšila suma na vrátenie z dôvodu meškania splátok. Provident v tomto smere férový ak si si požičal 100 eúr, tak si vrátil 175 -180 eúr, už nepamätám presne. Ale ani o cent viac a bolo jedno, či za rok alebo dva. Ak si nevládal platiť toľko, tak si platil menej. Mal som pocit, že cieľom providentu bolo doplatiť klienta, otestovať ho koľko vie splácať.
V banke ak povieš, že si mesačne privrobíš 100 eúr nosením železa do šrotu a 200 eúr náhodilými brigádami, tak Ťa pošlú aj tak do preč, pretože sociálna dávka nie je pre banku príjem mimo dôchodku a materskej.
V nebankovke sa tento príjem zohľadňoval.
v banke ak povieš, že si odvozom železa do šrotu mesačne privyrobíš 100
hmm, vývoz dreva do Poľska
- Poliaci vykúpia naše drevo, lesníkovi zaplatia hotovosť
- drevo napília na dosky a prídu to na Slovensko predať za hotovosť.
- za hotovosť Poliak vyplatí svojich zamestnancov a ostane mu aj pre seba a na ďalší nákup dreva a píl...
- nepotrebuje okamžite nové BMW X6
- Slovák si zloží firmu
- začne vykupovať drevo - za to isté ako Poliak
- začne predávať dosky - obchod nejde, pretože Poliak má lepšie ceny, hoci Poliak mal aj náklad na prepravu dreva k sebe do Poľska
- zamestnancom vyplatí minimálku alebo nič
- lesníkom platí s veľkým oneskorením alebo nič
Odporúčame